Презентація."Нові підходи у вивченні української мови та літератури"

Про матеріал

Дана презентація допоможе вчителю покращити рівень знань учнів із мови та літератури.А також ознайомити з найдійовішими методами і прийомами для сучасної школи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток професійних компетентностей учителя як засобів розвитку педагогічної майстерності в умовах компетентнісно-орієнтованої освіти. Нові підходи у викладанні української мови та літератури Гадяцька спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів ім. Є.П. Кочергіна Полтавської обласної ради Касьян Світлана Леонідівна - вчитель української мови та літератури Освіта - вища, Полтавський державний педагогічний універсітет ім. В.Г. Короленка(2000) Стаж роботи- 17 років Категорія- вища, старший вчитель

Номер слайду 2

Професійна компетентність - це система професійно необхідних знань, умінь, навичок, можливостей педагога, набутих у процесі діяльності.

Номер слайду 3

У наших руках – найбільше з цінностей світу – Людина. Ми творимо людину, як скульптор творить свою статую з безформеного шматка мармуру: десь в глибині тієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого. В. Сухомлинський Педагогічне кредо:

Номер слайду 4

Розвиток креативного мислення учнів на уроках української мови та літератури ТЕМА:

Номер слайду 5

Учителі, які працюють над даною темою: 1.Кашуба Євдокія – Малорубівська ЗОШ І-ІІст. , Котелевський район, Полтавська область. 2.Ковальова Вікторія Іванівна - школа- інтернат № 2, м.Краматорськ, Донецька область. 3.Коровіна Валерія Олексіївна – Решетилівська ЗОШ І-ІІІст, Полтавська область. 4.Макашова Юлія Валентинівна – Кременчуцький ліцей інформаційних технологій № 30, Полтавська область. 5.Поліщук Світлана Іванівна – Маріупольська ЗОШ І-ІІІст, № 40. Психологи і педагоги, які досліджують дану тему: 1.Маслова Наталія Володимирівна – проф.психології. 2.С.Русова. 3.Ж.-Ж.-Руссо. 4.М.Монтессорі. 5.Я.Коменський. 6.К.Ушинський.

Номер слайду 6

Список літератури, яку можна використати із теми «Розвиток креативного мислення учнів на уроках української мови та літератури» 1. Т. Алексєєва. Розвивальне навчання - основа формування творчої особистостості .// Методика мови, - С.17-19. 2. Інноваційні технології та сучасний урок літератури. Бібліотека «Шкільний світ» , - К.-2006., №№ 4-5. 3. Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах , - К. – 2008 ., № 5. 4. Українська мова та література (газ.) «Шкільний світ», - червень 2010., № 24 (664). 5. Українська мова та література (газ.) «Шкільний світ», травень 2010., № № 17-18 (657-658). 6. Д.Л. Чернишова. Робота з обдарованими учнями.// Обдарована дитина , К.-2008., № 2 , -С. 2-4.

Номер слайду 7

Актуальність полягає у визначенні напрямків методичного пошуку, способів формування креативного мислення та віднайдення шляхів подолання недостатньої сформованості в учнів загальних дидактичних умінь, необхідних для самостійної контекстної оцінки. Головна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, щоб формувати креативне мислення, що зароджується через констатуючу до коригуючої на основі оптимізації специфічних підходів у вивченні української мови та літератури через систему уроків; формування читача як високо духовної, інтелектуальної, творчої особистості, що прагне досягти Краси і Гармонії. Новизна ідеї полягає у створенні моделей формування креативного мислення на основі висунення гіпотез, концептів, конструктів, що ведуть до самоусвідомленні змісту художнього твору, завдання й засвоєння множинності відповідей стосовно його інтерпретації.

Номер слайду 8

Форми роботи: інтерактивне навчання; робота в групах та парах; складання порад : - “Як знайти справжнього друга”, - тлумачення афоризмів; мікрофон; продовжи речення; мозковий штурм.

Номер слайду 9

Елементи технології креативного мислення Ґронування асоціації сенкан вільне письмо

Номер слайду 10

Види творчих завдань: запиши останнє слово; продовж художній твір; лист вдячного (обуреного) читача; вітальні листівки; анкети героїв; твір із художнім оформленням; ситуативні завдання; творчі перекази; робота зі схемами, алгоритмами; робота з ребусами; художнє оформлення прочитаного.

Номер слайду 11

Модель уроку: Дивимося Аналізуємо Синтезуємо Створюємо власне Оцінюємо.

Номер слайду 12

Нестандартні форми проведення уроків: Урок – філософське дослідження з теми “Велике таїнство творення в романі П. Загребельного “Диво””(11 клас) Урок – психологічне дослідження за повістю А. Тесленка “Страчене життя”(10 клас) Урок – диспут на тему: “Бережіть собори своїх душ (за романом О. Гончара “Собор”(11 клас) Урок – засідання бізнес-клубу на тему : “Вигук як особлива частина мови. Розділові знаки при вигуках”(7 клас) Урок – пошук (розвиток мовлення) на тему: “Піднісся ти над Гадячем” (8 клас) Розвиток мовлення. Твір-опис за враженням від уроку мислення серед природи на тему: “Краси можна торкнутися тільки серцем”(5 клас) Комбінований урок: “Талан” М. Старицького – перша драма з життя української інтелігенції (10 клас) Урок – філософський діалог: “Роздуми про життя Ліни Костенко, Андрія Макаревича і …” (11 клас) Урок – інсценізація: “Автобіографічний елемент у ліричній драмі І. Франка ”Зів’яле листя””(10 клас)

Номер слайду 13

Шляхи створення позитивної мотиваційної установки на урок Практична спрямованість матеріалу Використання цікавих фактів Варіативність у виборі ступеня Зацікавлення учнів складності завдань різноманітними видами діяльності Створення “Ситуації успіху” Створення умов для діалогу між учнями; між учителем та учнем

Номер слайду 14

Способи оптимізації уваги, пам’яті, мислення Використання творчих завдань. Оптимальне застосування наочності. Складання схем, таблиць, алгоритмів. Застосування методу протиставлення. Робота над проблемними питаннями.

Номер слайду 15

Розвиток творчих здібностей – один із елементів позакласної роботи Шевченківське свято на тему: ”Ми не забули тебе, Тарасе, черпаємо правду в твоєму слові! ”(2,6 -11кл.). Воскові фігури до Дня закоханих ( 11кл.). Вистава за твором ”Талан” М.Старицького( 10 кл.). День української писемності. Великодні композиції. Екскурсії літературними стежками Полтавщини.

Номер слайду 16

Результативність роботи 2009-2010 н.р.-ГоловкоВ.(10 кл.) – І м. Петухова І.(10 кл.) – ІІм.- ІІ тур (районний) олімпіади з української мови та літератури. Лисак Ю.( 5 кл.) – ІІІм. Дубницька О.( 11 кл.)- Ім .- ІІ етап конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика. Дубницька О.(11 кл. ) – ІІІм.-ІІІтур (обласний) олімпіади з української мови та літератури. Волошина А.(11кл.) –ІІІм .- ІІІ етап (обласний) МАН ‘”Філософські та психологічні домінанти в ліриці Л.Костенко”. 2010-2011 н.р.- Офіцеренко П.(10кл.) -Ім., Петухова І. (11кл.) – І м. - ІІ тур (районний) олімпіади з української мови та літератури. Лучак В. (4 кл.) – ІІм., Багнюк Н. (10 кл.) – ІІм., Петухова І. (11 кл.) – ІІ етап (районний) конкурсу знавців української мови ім.П.Яцика. Петухова І. (11 кл.) – ІІІ м.- ІІІ (обласний) тур олімпіади з української мови та літератури. Петухова І.( 11 кл.) – ІІ м . - ІІІ етап (обласний) конкурсу знавців української мови ім П.Яцика Петухова І.(11 кл.) – ІІІ етап (обласний) МАН ’’Драма ‘’Бояриня’’ Лесі Українки в контексті доби Руїни’- грамота. 2011-2012 н.р .- Багнюк Н. (11кл.) – ІІм., Долиніна І. (1о кл.) – ІІІм. - ІІ (обласний) тур олімпіади з української мови та літератури. Стеценко І. – 200 балів ЗНО з української мови та літератури. Долиніна І.( 10 кл.) - районний конкурс читців на Шевченківську тематику – ІІІм. 2012-2013 н.р .- Лисак Ю .- ІІІ етап (обласний) МАН “Інтимно - особистісна лірика Ліни Костенко” – грамота. Касьян С.Л. - учасник обласного фестивалю “Золотий фонд уроків Полтавщини””- сертифікат учасника за розробку мультимедійного уроку. 2014 н.р. - диплом учасника ІІ Всеукраїнського конкурсу МАН : твір-есе на тему: “Я – європеєць!”

Номер слайду 17

Сьогодення *Створила книгу власного досвіду на тему:”Розвиток креативного мислення учнів на уроках української мови та літератури”. *Учасник обласного фестивалю”Золотий фонд уроків Полтавщини”- сертифікат учасника за розробку мультимедійного уроку. У цьому році отримала подяку обласного управління МАН за роботу з учнями в жанрі журналістики. * Постійно проводжу уроки з використанням мультимедійного супроводу та комп’ютерних технологій. *Постійно успішно організовую конкурс’’ Соняшник’’ (є переможці і призери). *Маю власний блог учителя (kasyansvitlana@gmail.com ) Матеріали досвіду розміщені на сайті НМЦ.

Номер слайду 18

Успішною і результативною, на мою думку, робота вчителя-словесника буде за умови дотримання таких правил: Учитель і учень – партнери, рівні у процесі навчання. Поважайте один одного Кожен учень – унікальна обдарована особистість. Відкрий її. Не марнуй жодної хвилини уроку. Використай їх максимально. Знання – це скарб. Наповни ними себе. Позитивні емоції – запорука якісного навчання. Створи ситуацію успіху

Номер слайду 19

ppt
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
2159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку