Креативність – це здатність дивувати й пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це націленість на відкриття нового і здібність до глибокого усвідомлення свого досвіду. Що ж таке креативність?Креативність - творчі здібності індивіда, які характеризуються готовністю до прийняття та створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних схем мислення Над питанням креативності працювали: А. Маслоу, О. Яковлєва, Е. Торренс, С. Сисоєва
Навчальна дослідницька діяльність це діяльність учнів, організована педагогом з використанням дидактичних засобів, спрямована на виконання навчальних дослідницьких завдань, що вимагають пошуку, пояснення і доказів закономірних зв'язків і відносин,експериментально спостережуваних або теоретично аналізованих фактів, явищ, процесів, таких завдань, у яких домінує самостійне застосування прийомів наукових методів пізнання і в результаті яких учні активно опановують знання, розвивають свої дослідницькі вміння та навички, формують пізнавальні мотиви та організаційні якості.
Для навчально-дослідницької діяльності учнів характерні : Внутрішня мотивація;Спеціальні структурні компоненти (етапи): виділення проблеми, організація та аналіз даних, висування гіпотези, перевірка гіпотези, формулювання висновків;Недетермінованість (неповна детермінованість) дій;Висока ступінь самостійності учня при здійсненні окремих її етапів або навчально-дослідницької діяльності в цілому;Отримання об'єктивно чи суб'єктивно нового результату, який збагачує систему знань учня
Учень повинен хотіти проводити дослідження ( важлива система мотивації)Учень повинен зуміти це зробити ( для цього у нього до виконання роботи повинні бути вже сформовані певні компетентності)Він повинен отримати задоволення від своєї роботи (повинна бути розроблена система оцінки , заохочення ) Ефективність навчально-дослідницької діяльності можлива лише за виконання наступних умов :
Форми та види самоосвітньої діяльності Обдарований учень Участь у конкурсах, МАНУчасть у проведенні уроків-семінарів,КВК,уроків-презентацій. Участь в очних і заочних олімпіадах Підготовка повідомлень,доповідей,рефератів. Складання конспекту, схем і таблиць, алгоритмів розв’язань Самостійне складаннязадач з даної теми, кросвордів. Відвідування гуртка, факультативів Участь у тематичних масових заходах Виконання індивідуальних домашніх робіт
Домашні довгострокові роботи Формування здатності навичок самоорганізації, самоконтролю та самооцінки. План вивчення теми. Срок виконання роботи. Самостійне виконаннядомашньої довгострокової роботи. Захист домашньої роботи. Домашні довгострокові роботи. Робота з додатковою літературою. Розв’язання задач у класіРозв’язання задач на факультативних заняттях. Консультації Обмін розв’язками
Тестова технологія. Парна. Презентація. Бліцопитування«Навчаючи – учусь»Методи навчання. Новітні, із застосуванням сучасних інформаційних технологій. Традиційні інтерактивні форми і методи. Комп’ютерні (електронні) підручники. Комп’ютерні презентації уроків. Комп’ютерні тренажери. Дистанційні методи навчання. Форми. Методи. Колективна. Групова. Мозковий штурм «Мікрофон»“ Ажурна пилка ”Метод проектів
проміжних та кінцевого результатів;вибору способів дослідження;риторичних умінь;значимості виготовленого продуктууміння представити проект;значимість проекту;можливості співпрацічого навчився;особистісний внесок;що вдалося (аргументація);що не вдалося (аргументація) Оцінка учнівського проекту - адміністрація школи; Однолітки - громадськість; - батьки
І тип - це монопредметне дослідження II тип - це міжпредметний III тип - це надпредметний Припускає залучення знань для вирішення проблеми саме по тому питання , який досліджує учень Всі дослідження , які проводять учні можна розділити на три типи. Цей тип досліджень спрямований на вирішення проблеми, що вимагає залучення знань з питання досліджуваня учнем з різних навчальних предметів або наук. Це спільна діяльність учня і викладача ,яка спрямована на дослідження конкретних , особистісно значущих для учня проблем
Навчально-дослідницька діяльність як засіб формування творчої особистостіМасова. Урочна діяльність Позаурочна діяльність. ГруповаІндивідуальна. Пізнавальні ігри, конкурси. Предметні тижніКонференціїФакультативи, гуртки. Проекти. Дослідницька робота. Творча робота. Проекти. Дослідницькі методи. Проекти. Творчі завданняІнші технології розвиваючого навчання
ПРОЕКТ № 1 «Сайт методичного об‘єднання вчителів математики та сайт школи»МЕТА ПРОЕКТУ: розробка сайту методичного об‘єднання вчителів математики та сайту школи. Задачі проекту. Розробити структуру сайтів, налаштувати сайти. Організувати інформаційну підтримку сайтів вчителями математики
ПРОЕКТ № 2 «Інформаційна культура учнів фізико-математичного профілю»МЕТА ПРОЕКТУ: підвищити якість навчання школярів за рахунок освоєння інформаційних технологій, що забезпечують самостійність роботи кожного учня. Задачі проекту. Активна участь школярів в Інтернет-проектах, конкурсах, олімпіадах, конференціях. Формувати уміння застосовувати інформаційні технології в різних видах творчої діяльності
Кількість призових місць у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики2008 –20092009 –20102010 –20112011 –20122012 –2013 Міські науково –дослідницькіконкурси учасники. Міські науково –дослідницькіконкурси призери. МАНЄвропейськогоуніверситетуучасники. МАНЄвропейськогоуніверситетупризери
Для педагога – бажання знайти розумний баланс між академічними та прагматичними знаннями, уміннями та навичками.«Усе, що я пізнаю, я знаю, як використовувати» – девіз кожного учня. Результати роботи над проектами повинні бути «відчутними»: якщо це теоретична проблема, то її конкретне розв’язання, якщо практична – конкретний результат, готовий до застосування.
Основні завдання методу. Розвиває критичне мислення. Стимулює учнів до розв'язання проблем, які мають на увазі володіння деякою сумою знань. Вчаться вирішувати пізнавальні, творчі завдання в співробітництві, при цьому виконують різні соціальні ролі. Учні набувають навички роботи з інформацією (відбирають потрібну інформацію, аналізують її, систематизують).
проміжних та кінцевого результатів;вибору способів дослідження;риторичних умінь;значимості виготовленого продуктууміння представити проект;значимість проекту;можливості співпрацічого навчився;особистісний внесок;що вдалося (аргументація);що не вдалося (аргументація) Оцінка учнівського проекту - адміністрація школи; Однолітки - громадськість; - батьки
Етап 1 Етап 2 Етап 3 Етап 4 Етап 5 Етап 6 Етап 7 Вибір педагогом основної галузі і предметного напряму в межах майбутньої дослідницької діяльності учнів. Розробка програми ввідного теоретичного курсу(заняття). Вибір теми, постановка мети і завдань дослідження,висунення гіпотез. Підбір та методики дослідження. Збір і первинна обробка матеріалу. Аналіз, висновок. Презентація. Етапи навчального дослідження
Створення теоретичної бази. Підбір методики під завдання. Складання плану робіт. Підбір методики обробки. Складання плану презентаціїСамостійна робота учнів Консультаційна робота керівника Вибір теми і завдання, формулювання гіпотези. Вибір об’єкта досліджень. Аналіз результатів та висновки
БДЖОЛИ-МАТЕМАТИКИМета: довести, за допомогою практичних та математичних методів, що форма шестигранної призми є уніфікованою. Визначити якими геометричними фігурами можна покрити площину. Чому бджоли вибрали саме шестикутник. Вивчити структуру комірки стільника. Довести економічність бджіл при побудові стільника. Статистично оцінити отримані результати. Порівняти пристрій бджолиних стільників з об’єктами навколишнього середовища і застосуванням в житті.
Висновки. Шестикутник має саму оптимальну геометричну форму для максимального використання корисної одиниці площі. Шестикутник має саму оптимальну геометричну форму для мінімальних витрат будівничого матеріалу. Щільно прилягаючи один до одного шестикутники дозволяють використовувати всю корисну площину стільників, максимально наповнюючи її медом
Чарівна піраміда. Мета: встановити, який вплив надає піраміда на рослинні організми, чи залежить урожайність рослин від параметрів пірамід. Чарівна піраміда. З'ясувати походження піраміди та уявлення про неї.2. Провести експеримент з вирощуванням цибулі в пірамідах з різними розмірами.3. Виявити, чи змінюється врожайність у рослин, вирощених у піраміді та на ділянці.4. Статистично оцінити отримані результати. Завдання