Презентація "Організація психолого-педагогічної взаємодії з батьківською громадою"

Про матеріал
Матеріал представляє собою алгоритм взаємодії педагога, класного керівника із батьками під час організації батьківських зборів, під час взаємодії на перерві, під час незапланованої зустрічі. Акцент зроблений на психологічній готовності педагога до різних ситуацій контакту із батьками, на способах ведення та керування цією взаємодією. Буде корисно для класних керівників, кураторів, вихователів, педагогів, практичних психологів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГРИЦЕНЮК С.С. ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ВСП ТЕФК БНАУ Організація психолого-педагогічної взаємодії з батьківською громадою

Номер слайду 2

Основи взаємодії педагогів з батьками сформульовані В. Сухомлинським: «Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде поводитися…», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення - це виродливе виховання».

Номер слайду 3

Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною І правило В основі роботи педагога з родиною повинні бути дії та заходи, спрямовані на зміцнення та підвищення авторитету батьків. Повчальний, авторитарний, категоричний тон неприпустимий у роботі педагога, тому що це може бути джерелом образ, роздратування, незручностей. Потреба батьків порадитись після категоричних «повинні», «зобов'язані» зникає. Єдина правильна норма взаємин педагогів і батьків - взаємна повага.

Номер слайду 4

ІІ правило Довіра до виховних можливостей батьків. Підвищення рівня їхньої педагогічної культури й активності у вихованні. Психологічно батьки готові підтримати всі вимоги, справи та починання закладу. Навіть ті батьки, які не мають педагогічної підготовки та вищої освіти, із глибоким розумінням і відповідальністю ставляться до виховання дітей. Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною

Номер слайду 5

ІІІ правило Педагогічний такт, неприпустимість необережного втручання в життя родини. Педагог − особа офіційна. Але за родом своєї діяльності він мусить торкатись інтимних сторін життя родини, нерідко він стає вільним чи мимовільним свідком відносин, приховуваних від чужих. Хороший педагог у родині не чужий. Якою би не була родина, якими би вихователями не були батьки, педагог повинен бути завжди тактовним, доброзичливим. Усі знання про родину він повинен залучати на утвердження добра, допомоги батькам у вихованні. Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною

Номер слайду 6

ІV правило Життєстверджуюче налаштування у рішенні проблем виховання. Опора на позитивні якості дитини, на сильні сторони сімейного виховання. Орієнтація на успішний розвиток особистості. Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною

Номер слайду 7

Передмова. «Я можу»

Номер слайду 8

Індивідуальне спілкування Бесіда з ініціативи педагога Бесіда з ініціативи батьків

Номер слайду 9

Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 10

Бесіда з ініціативи педагога Постановка психологічної мети “Чого я хочу від батьків?”

Номер слайду 11

2. Організація початку діалогу. Церемонія вітання Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 12

3. Встановлення згоди на контакт Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 13

4. Створення ситуації діалогу: умови зустрічі жести , пози коректне і конкретне повідомлення мети попереднє формулювання запитань Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 14

5. Проведення діалогу: позитивний початок розмови, перехід до фактів у формі поради, постійне підкреслення спільної мети, надання рекомендацій тільки на прохання! Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 15

6. Завершення діалогу: підбиття підсумку на основі прийому “рефлексивного слухання-резюмування”: “Якщо тепер підсумувати сказане Вами, то…” визначення шляхів подальшого співробітництва, узгодження мети, місця та часу майбутньої зустрічі. Бесіда з ініціативи педагога

Номер слайду 16

Практикум. “Рахунок до 33”

Номер слайду 17

Бесіда з ініціативи батьків

Номер слайду 18

Бесіда з ініціативи батьків 1. Установлення згоди на контакт, учасники діалогу обговорюють час його протікання

Номер слайду 19

2. Активне слухання дайте “випустити пар” спостерігайте за бесідою як би з боку (Що криється за агресією? Що хвилює?) Стежте за своєю позою Виражайте співчуття, розуміння переживань Бесіда з ініціативи батьків

Номер слайду 20

3. Дати відповіді на запитання. Це сприяє: Переходу бесіди на діловий рівень спілкування З'ясуванню всіх інших “болючих точок” Бесіда з ініціативи батьків

Номер слайду 21

4. Закінчити бесіду. Закінчити бесіду треба з ініціативи педагога Бесіда з ініціативи батьків

Номер слайду 22

Практикум. Як подолати стрес?

Номер слайду 23

Дихання (вдих/видих - 7/10) Фізичний контакт (обійми, дотики, торкання тощо) Заземлення. Алгоритм подолання стресового стану

Номер слайду 24

Батьківські збори

Номер слайду 25

Психологічні основи проведення батьківських зборів Мета : інформування батьків. ВАЖЛИВО: педагог – інформатор, навчати й інформувати – різні задачі, які припускають застосування різних методів.

Номер слайду 26

Як же зробити так, щоб вас почули? Початок розмови Головна вимога − початок розмови має бути стислим, ефективним і чітким за змістом.

Номер слайду 27

Добре обміркуйте та запишіть на аркуш паперу перші 2-3 пропозиції вашої промови. Вони повинні пролунати максимально спокійно й чітко навіть на тлі вашого цілком зрозумілого хвилювання. Початок розмови

Номер слайду 28

Якщо це ваша перша зустріч − правильно представтесь. Стисло, але підкресливши ті сторони вашого статусу й ролі у відношенні підлітків, що складуть основу вашого авторитету та значущість в очах батьків. Початок розмови

Номер слайду 29

Ніколи не починайте з вибачень, навіть у тому випадку, якщо початок зустрічі затягся, виникли накладки та якісь непорозуміння. Можна просто констатувати, що зустріч почалась трохи не так, як планувалось. Початок розмови

Номер слайду 30

Чому не слід перепрошувати? Вибачення негайно поставлять вас у позицію «знизу» і зменшать суб'єктивну значущість вашої інформації в очах слухачів. Початок розмови

Номер слайду 31

Важливо почати розмову в тиші. Знайдіть спосіб звернути на себе увагу. Бажано це зробити так, щоб вибраний вами спосіб не нагадував урок. Початок розмови

Номер слайду 32

Почніть розмову з викладу самої логіки зустрічі, її основних етапів: «Спочатку ми з Вами...», «Потім ми розглянемо...», «Наприкінці розмови ми з Вами маємо...». Початок розмови

Номер слайду 33

Позначте місце запитань і реплік батьків у ході зустрічей. Наприклад, ви можете сказати, що запитання ставити краще відразу, у ході викладу інформації. Або навпаки, попросіть батьків спочатку повністю вислухати вас, а потім ставити запитання. Початок розмови

Номер слайду 34

Можете сказати, що на всі запитання, що будуть виникати в ході вашого монологу, ви відповісте потім, а поки будете фіксувати їх для себе на дошці чи аркуші паперу. Початок розмови

Номер слайду 35

Якщо аудиторія невелика або слухачів небагато, краще сидіти в загальному колі чи збоку від власного столу. Ні в якому разі не за столом! Це таке підступне місце - вчительський стіл! Він блискавично оживляє в самому педагогові та його слухачах (а всі вони колишні учні/студенти) цілком конкретні асоціації та поведінкові стереотипи. Виклад інформації

Номер слайду 36

Якщо аудиторія велика, доведеться стояти. Знову-таки - поруч зі столом, час від часу трохи переміщуючись. Простір біля дошки дозволяє керувати увагою слухачів. Виклад інформації

Номер слайду 37

Якщо ви кажете дуже важливі речі, висуньтесь трішечки вперед, до самих парт чи рядів стільців. Підбиваючи підсумки, давайте слухачам трохи обміркувати й осмислити, відійдіть до дошки. Виклад інформації

Номер слайду 38

Співвіднесіть голос із розмірами приміщення. Використовуйте навички риторики, які ви застосовуєте на заняттях: повторення останніх слів; модулювання акцентів за допомогою голосу. Виклад інформації

Номер слайду 39

Стежте за паузами: вони повинні бути! Пам‘ятайте, що ви маєте справу не з гіперактивними людьми, яких страшно на дві секунди відпустити у вільне спілкування, а з дорослими людьми. Вони вміють думати. А думати найкраще в паузах. Виклад інформації

Номер слайду 40

Стежте за невербальною інформацією, яку ви вільно чи мимоволі транслюєте за допомогою своїх жестів, пози та міміки. При хвилюванні важко керувати мімікою, і все-таки вона повинна відповідати змісту переданої інформації та змінюватись у такт із нею. Пози та жести бажано застосовувати переважно відкриті, доброзичливі: рухи рук при жестикуляції - від себе, а не на себе. Виклад інформації

Номер слайду 41

Не забудьте наприкінці розмови повернутись до її початку та підвести підсумки! Чітко визначте тему та дотримуйтесь її. Не дозволяйте собі в ході розмови відволікатись на деталі та іти від неї. Підбиття підсумків

Номер слайду 42

Батьки повинні переконатись, що такі зустрічі мають сенс - вони проходять оперативно й закінчуються визначеним результатом, тому інформація повинна подаватись дозовано, послідовно й чітко. І останнє

Номер слайду 43

Як спілкуватися із “важкими батьками”?

Номер слайду 44

Будьте терплячі з батьками Не треба приймати оборонну позицію чи відповідати грубістю. Цього підсвідомо або свідомо очікує батько/мати. Якщо ж ви починаєте вести себе спокійно, ви берете лідерство в бесіді в свої руки (закон дзеркального розвитку спілкування).

Номер слайду 45

2. Будьте відповідальні перед батьками Так як ви педагог, який має спеціальну освіту і досвід, ви знаєте, як треба вчити дітей. У будь-якому випадку ви повинні бути готові обґрунтувати і пояснити свої дії.

Номер слайду 46

3. Обмежуйте час розмови з батьками - організовуйте процес спілкування з батьками: на початку року призначайте день для екстрених зустрічей з батьками, щоб не відволікатися на розмови щодня; - якщо вас підстерігли під дверима, або пошліться на наявність окремо визначеного часу для зустрічей, або заздалегідь повідомте, скільки часу у вас є в даний момент.

Номер слайду 47

4. Звертайтеся за допомогою

Номер слайду 48

Практикум. Методика “Живий будинок”

Номер слайду 49

Номер слайду 50

P.S. …

Номер слайду 51

Номер слайду 52

СХІДНА МУДРІСТЬ Якщо маленька людина в маленькому місті сумлінно робить свою маленьку справу, Всесвіт стає кращим.

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку