Основи взаємодії педагогів з батьками сформульовані В. Сухомлинським: «Якомога менше викликів до школи батьків для моральних нотацій дітям, для лякання дітей батьківською «сильною рукою», для попередження про небезпеку, «якщо й далі так буде поводитися…», - і якомога більше такого спілкування дітей з батьками, що приносить радість матерям і батькам. Усе, що в дитини в голові, душі, у зошиті, щоденнику, - усе це ми повинні розглядати з погляду взаємин дітей і батьків, і зовсім неприпустимо, щоб дитина приносила матері та батьку одні засмучення - це виродливе виховання».
Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною І правило В основі роботи педагога з родиною повинні бути дії та заходи, спрямовані на зміцнення та підвищення авторитету батьків. Повчальний, авторитарний, категоричний тон неприпустимий у роботі педагога, тому що це може бути джерелом образ, роздратування, незручностей. Потреба батьків порадитись після категоричних «повинні», «зобов'язані» зникає. Єдина правильна норма взаємин педагогів і батьків - взаємна повага.
ІІ правило Довіра до виховних можливостей батьків. Підвищення рівня їхньої педагогічної культури й активності у вихованні. Психологічно батьки готові підтримати всі вимоги, справи та починання закладу. Навіть ті батьки, які не мають педагогічної підготовки та вищої освіти, із глибоким розумінням і відповідальністю ставляться до виховання дітей. Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною
ІІІ правило Педагогічний такт, неприпустимість необережного втручання в життя родини. Педагог − особа офіційна. Але за родом своєї діяльності він мусить торкатись інтимних сторін життя родини, нерідко він стає вільним чи мимовільним свідком відносин, приховуваних від чужих. Хороший педагог у родині не чужий. Якою би не була родина, якими би вихователями не були батьки, педагог повинен бути завжди тактовним, доброзичливим. Усі знання про родину він повинен залучати на утвердження добра, допомоги батькам у вихованні. Правила взаємодії та способи встановлення контактів з родиною
Якщо аудиторія невелика або слухачів небагато, краще сидіти в загальному колі чи збоку від власного столу. Ні в якому разі не за столом! Це таке підступне місце - вчительський стіл! Він блискавично оживляє в самому педагогові та його слухачах (а всі вони колишні учні/студенти) цілком конкретні асоціації та поведінкові стереотипи. Виклад інформації
Стежте за невербальною інформацією, яку ви вільно чи мимоволі транслюєте за допомогою своїх жестів, пози та міміки. При хвилюванні важко керувати мімікою, і все-таки вона повинна відповідати змісту переданої інформації та змінюватись у такт із нею. Пози та жести бажано застосовувати переважно відкриті, доброзичливі: рухи рук при жестикуляції - від себе, а не на себе. Виклад інформації
3. Обмежуйте час розмови з батьками - організовуйте процес спілкування з батьками: на початку року призначайте день для екстрених зустрічей з батьками, щоб не відволікатися на розмови щодня; - якщо вас підстерігли під дверима, або пошліться на наявність окремо визначеного часу для зустрічей, або заздалегідь повідомте, скільки часу у вас є в даний момент.