Підготувала Уманець-Худенець Марія. Студентка 1 МСООсобливості організації контролю успішності і якості навчання студентів ВНЗ в Україні та різних країнах світу
Номер слайду 2
Освіта повинна бути стинною, повною, ясною і міцною. Унсур Аль-МааліКонтроль (від фр. control) має декілька значень. У дидактиці його розуміють як нагляд, спостереження і перевірку успішності студентів
Номер слайду 3
стимулююче-мотиваційна (стимулювання студентів до покращення навчальної діяльності, розвитку особистої відповідальності, формування мотивів навчання);управлінська (забезпечення цілеспрямованості у навчанні); прогностично-методична (стосується як викладача, який отримує досить точні дані для оцінки своєї праці, результатів запровадження своєї методики викладання, шляхів подальшого вдосконалення навчання, так і студентів, оскільки допомагає їм прогнозувати свою навчальну та наукову роботу). Функції контролю:
Номер слайду 4
індивідуального характеру перевірки й оцінки знань студентів (передбачає індивідуальну роботу викладача з кожним студентом, врахування його індивідуальних особливостей); систематичності і системності перевірки й оцінки знань (здійснення контролю протягом усього періоду навчання студента у ВНЗ); тематичності (стосується усіх ланок перевірки і передбачаєоцінку навчальної діяльності студентів за семестр чи навчальний рік, із кожної теми); диференційованої оцінки успішності навчання студентів (передбачає здійснення оцінки успішності на основі різнорівневого підходу); єдності вимог викладачів до студентів (передбачає урахування кафедрами і викладачами діючих загальнодержавних стандартів);об'єктивності (це систематичний аналіз результатів міжсесійного контролю і показників успішності за єдиними критеріями з метою своєчасного здійснення заходів для поліпшення організації і змісту навчально-виховного процесу, підвищення ефективності і якості аудиторних і самостійних занять студентів з метою запобігання (зменшення) відсіву їх із ВНЗ); гласності (доведення результатів контролю до відома студентів). Основні принципиперевірки навчальної роботи й оцінки знань студентів: Основні принципи перевірки навчальної роботи й оцінки знань студентів
Номер слайду 5
ВИДИ КОНТРОЛЮ
Номер слайду 6
попередня, поточна, тематична перевірка (міжсесійний контроль); залік, курсові роботи, колоквіум, консультація (рубіжний контроль);семестрові екзамени, державні екзамени, дипломні роботи (підсумковий та заключний контроль). Види та форми перевірки знань студентів:
Номер слайду 7
Найбільш ефективними методами перевірки і контролю успішності студентів є
Номер слайду 8
Заліки, екзамени, курсові та дипломні роботи, виробнича і педагогічна практика традиційно вважаються основними формами контролю навчальної роботи студентів. Кількість іспитів, як правило, не повинна перевищувати п'яти, акількість заліків за семестр - шести, у тому числі не більше двох диференційованих.
Номер слайду 9
а) репродуктивний характер (не дає змоги перевірити здатність свідомо використовувати здобуті знання у практичній діяльності);б) обсяг знань, умінь, навичок на даному етапі навчання, що потрапили в довготривалу пам'ять, не можна з'ясувати;в) суб'єктивність в оцінюванні навчально-пізнавальної діяльності. Подолання їх ,в певній мірі, сприятиме впровадження тестового контролю знань студентів. Основні недоліки традиційно здійснюваного контролю:
Номер слайду 10
враховуються особливості викладання різних предметів обов'язково ведеться облік поточної роботи студента, який відображається у підсумковій оцінці наявність різних видів контролю (вихідний, поточний, проміжний, підсумковий)кожна навчальна дисципліна і робота студента з її опанування оцінюється у залікових одиницях, сумою яких визначається рейтинг Принципи модульно-рейтинговоїсистема навчання і оцінювання успішності студентівнавчальний рейтинг студента за семестр або рік визначається як середньо арифметичний від рейтингу з кожної навчальної дисципліни.
Номер слайду 11
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рейтинговий показник. Оцінка за національною шкалою. Оцінка за шкалою ECTSКритерії оцінювання90-1005 (відмінно)AВідмінно – видатна відповідь з незначною кількістю помилок80-894 (добре)BДуже добре – вище середнього стандарту, але з деякими поширеними помилками70-79 CДобре - в цілому добре, але з помітними помилками60-693 (задовільно)DЗадовільно – пристойно, але із значними помилками50-59 EДостатньо – є відповідною мінімальним вимогам30-492 (незадовільно)FXНезадовільно – необхідно довчити з можливістю повторного складання0-29 FНезадовільно – необхідна значна подальша робота з обов’язковим повторним вивченням курсуІнтервальна шкала оцінок в Україні