Презентація. "Особливості психологічного супроводу батьків"

Про матеріал
Теоретичні матеріали щодо особливостей психологічного супроводу батьків. Школа являється тим інститутом, тим міні-суспільством, де діти отримують перший досвід соціальних зв'язків, проявляють свої сили, можливості, реалізують свої здібності, самостверджуються, набувають життєвого досвіду та готуються до самостійного життя, а то і набувають самостійності в стінах навчального закладу. Психологічний супровід - це вся система професійної діяльності психолога, соціального педагога, яка спрямована на створення соціально-психологічних умов для емоційного благополуччя, успішного розвитку, виховання і навчання дитини в ситуаціях соціально-педагогічної взаємодії вчитель+батьки+учень.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Піщанобрідська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів Підготувала Соціальний педагог Н. Рубан

Номер слайду 2

План Завдання взаємодії батьків та педагогів; 4 Висновки. 5 1 Основні етапи роботи з батьками; 2 Розкриття проблемного питання; 1 1 Напрямки діяльності психолога під час психологічного супроводу батьків; 3

Номер слайду 3

І. Розкриття проблемного питання. Школа являється тим інститутом, тим міні-суспільством, де діти отримують перший досвід соціальних зв'язків, проявляють свої сили, можливості, реалізують свої здібності, самостверджуються, набувають життєвого досвіду та готуються до самостійного життя, а то і набувають самостійності в стінах навчального закладу.

Номер слайду 4

Психологічний супровід - - це вся система професійної діяльності психолога, соціального педагога, яка спрямована на створення соціально-психологічних умов для емоційного благополуччя, успішного розвитку, виховання і навчання дитини в ситуаціях соціально-педагогічної взаємодії вчитель+батьки+учень.

Номер слайду 5

Успішно організований психологічний супровід батьків, відкриває перспективи особистісного росту учня, допомагає дитині увійти в ту “зону розвитку”, яка поки ще їй недоступна. Батьки є найпершими вчителями, вихователями, ініціаторами розвитку своїх дітей, і правильно поставлена взаємодія психолога/соціального педагога з батьками є одним із найважливіших факторів зрощування соціально зрілої та самодостатньої особистості школяра.

Номер слайду 6

Психологічний супровід батьків передусім сприяє максимально різносторонньому вихованню дітей, передбачає оптимізацію батьківських, подружніх та родинних взаємин, допомогу батькам у кращому розумінні вікових психічних змін дитини, мотивів учинків оточуючих, установок та ціннісних орієнтацій одне одного.

Номер слайду 7

Основним принципом спілкування сім’ї та дитячих освітніх установ, під час психологічного супроводу повинні стати: співпраця, взаємодія, взаємодовіра, взаємоповага; взаємодопомога і взаємопідтримка; терпіння і терпимість. Співробітництво – рівноправне спілкування сторін, без привілеїв вказувати, контролювати, оцінювати. Взаємодія - організація спільної діяльності в умовах відкритості обох сторін без ущемлення чиєїсь волі, залученість батьків у навчально-виховний процес.

Номер слайду 8

Співпраця та взаємодія забезпечують довіру і взаємоповагу між батьками і освітньою установою. У свою чергу довіру і повагу батьків працівниками дитячих освітніх установ, а працівників – батьками, основа встановлення відкритих, дружніх, продуктивних контактів на основі співпраці та взаємодії. Взаємодопомога і взаємопідтримка. Сім’я і дитячі освітні установи повинні у всіх діях виступати партнерами по спільній діяльності, що передбачає допомогу, підтримку, сприяння. Терпіння і терпимість. Толерантність стає останнім часом одним з основоположних термінів в багатьох соціальних дисциплінах, у тому числі і в психології, і в педагогіці.

Номер слайду 9

ІІ. Основні етапи роботи освітнього закладу з батьками.

Номер слайду 10

Робота школи і сім’ї містить розділи: Робота з батьками учнів початкової школи; Робота з батьками учнів 5 класів (адаптація переходу в основну школу); Робота з батьками учнів основної школи (6-8 класи); Робота з батьками учнів старших і випускних класів. Робота з батьками дошкільнят.

Номер слайду 11

Вся робота з батьками здійснюється в 4 етапи: 1 етап – щороку на початку навчального року проводиться обстеження батьківського контингенту і аналізується його склад. Складається соціальний паспорт класу. 2 етап – виявлення сімей, що перебувають у соціально небезпечному становищі і дітей, що мають ті або інші проблеми психологічного плану: Труднощі в адаптації; Агресивність; Страхи; Проблеми спілкування з однолітками; Не засвоєння програми та інші. 3 етап – аналіз отриманих даних і складання бази даних для складання плану взаємодії педагогів з батьками на поточний рік.

Номер слайду 12

Вся робота з батьками поділяється на щоденну, щотижневу, щомісячну та разову. Щоденне спілкування з батьками дітей, які відвідують школу, здійснюється класними керівниками. Це спілкування спрямоване на забезпечення систематичного інформування батьків про життя дитини в школі і підтримки контакту з родиною. Щотижня кожен з батьків отримує можливість для бесіди щодо індивідуального розвитку своєї дитини. З батьками проблемних дітей зустрічаються всі фахівці згідно складеної корекційної програми. Теми і цілі бесід відображаються у планах бесід і спираються на матеріали спостережень, діагностики, програмного матеріалу.

Номер слайду 13

Щомісячні форми спілкування з батьками – це: Свята; Батьківські збори; Спортивні заходи; Походи, тощо. Ці класичні форми роботи з батьками всім відомі і мають певний результат у встановленні доброзичливої, довірливої атмосфери, гарного емоційного настрою і ситуації спільної батьківської творчості. Використовують психологи і таку традиційну форму роботи як консультації, вони затребувані батьками, питання полягає тільки у визначенні найбільш актуальних тем для консультацій.

Номер слайду 14

ІІІ. Напрямки діяльності психолога/соціального педагога під час психологічного супроводу батьків.

Номер слайду 15

Напрямки діяльності: Підтримка фізичного здоров’я учнів (співпраця в організації дозвілля та відпочинку дітей); Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей; Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини “з оптимістичної позиції” (А.Макаренко); Робота з родиною – вплив на виховний потенціал родини.

Номер слайду 16

Робота з родиною – – вплив на виховний потенціал родини; Об’єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідне таке: Вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини; Психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід; Організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків; Захист інтересів і прав дитини, в так званих важких родинах; Діагностика сім’ї, як педагогічної системи, особливостей сімейного виховання.

Номер слайду 17

Хвилинка відпочинку. Вправа “Сенкан”

Номер слайду 18

Вправа “Сенкан” Час виконання: 15 хв. Хід вправи. Учасникам пропонується написати вірш “Сенкан”. Слово “сенкан” походить від французького слова “п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. Вірш пишеться у такій послідовності: Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник); Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника); Третій рядок називає дію, пов'язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова); Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного; Останній рядок складається з одного слова – синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Номер слайду 19

ІV. Завдання взаємодії батьків, педагогів та працівників психологічної служби.

Номер слайду 20

Завдання взаємодії: Ознайомлення батьків із змістом і методикою учбово-виховного процесу; Психолого-педагогічне просвітництво та освіта батьків; Залучення батьків до спільної з дітьми діяльності; Допомога і можлива корекція виховання в окремих сім’ях; Взаємодія з громадськими організаціями батьків.

Номер слайду 21

Основні функції роботи психолога освітнього закладу з батьками: Інформаційна – забезпечує постійний обмін інформацією між педагогами та батьками про ситуацію розвитку дитини в кожний конкретний момент часу; Навчальна – сприяє розвитку у батьків готовності та вміння бути вчителем та вихователем своїх дітей, організовувати домашній освітній процес і забезпечувати його єдність зі шкільним процесом іншого освітнього закладу;

Номер слайду 22

Виховна – сприяє підвищенню виховного потенціалу батьків; Розвиваюча – робить вплив на особистісний ріст батьків і дітей; Дослідницька - виявляється в умінні діагностувати проблеми сім’ї, вивчати її виховний потенціал; Коригуюча – виявляється в умінні розробити і здійснити програму корекції сімейних відносин у співпраці з батьками та дітьми (залучаючи по необхідності інших фахівців);

Номер слайду 23

Прогностична – виявляється в здатності зрозуміти характер розвитку особистості дитини в сім’ї і спланувати спільно з батьками перспективу цього розвитку; Організаційна – виявляється в умінні організовувати різноманітні форми співпраці батьків і дітей з освітньою установою у навчальний та позанавчальний час; Координуюча – виявляється в здатності психологів, соціальних педагогів та інших фахівців до вирішення проблем сім’ї. Вмінні направити спільні зусилля різних фахівців на гармонізацію сім’ї, як відкритої педагогічної системи.

Номер слайду 24

Умови, що сприяють ефективній взаємодії: Ситуація спільної діяльності; Установка постійного, двостороннього інформаційного контакту між учасниками взаємодії; Систематичне і цілеспрямоване включення в спільну діяльність всіх суб'єктів виховного процесу; Формування позитивного ставлення до взаємодії учасників на тлі сприятливого емоційного самопочуття.

Номер слайду 25

Важливо дотримуватися таких правил: Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення; Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною; Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей; Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітними, застосовуватися у комплексі.

Номер слайду 26

При вивченні родини школяра психолог насамперед повинен звертати увагу на такі дані: Загальні відомості про батьків, інших членів родини; Житлові умови; Матеріальну забезпеченість; Інтерес до справ школи; Загальні відомості про дітей (вік, інтереси, рівень вихованості); Виховні можливості родини (рівень педагогічної культури батьків).

Номер слайду 27

Отже, можемо зробити висновки, що психологічний супровід – це невід'ємна частина системи роботи працівників психологічної служби. Психологічний супровід батьків передусім сприяє максимально різносторонньому вихованню дітей. Передбачає оптимізацію батьківських, подружніх та родинних взаємин, допомогу батькам у кращому розумінні вікових психічних змін дитини, мотивів учинків оточуючих, установок та ціннісних орієнтацій одне одного. Всі ці фактори сприяють різносторонньому та цілісному розвитку дітей.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фесенко Вікторія Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
ppt
Додано
20 квітня 2020
Переглядів
2957
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку