8 клас. Трудове навчання. Майстер – клас Вчитель Писаревська О.М. ТЕМА. Оздоблення швейного виробу
Номер слайду 2
«ЗУСТРІЧАЮТЬ ЗА ОДЯГОМ, ПРОВОДЖАЮТЬ ЗА РОЗУМОМ»
Номер слайду 3
ТЕМА. ОЗДОБЛЕННЯ ШВЕЙНОГО ВИРОБУ Знати: види та призначення оздоблення швейних виробів Уміти: виготовляти декоративні елементи; презентувати та оцінювати свою роботу Оздоблення швейних виробів - це прикрашання виробів з метою надання їм неповторного вигляду
Номер слайду 4
ІНЖЕНЕР - КОНСТРУКТОР Повинен знати: напрямки моди; технологію пошиття виробів; призначення і будову швейного устаткування; способи розкрою та усування дефектів виробу; методи конструювання швейних виробів; принципи художнього оформлення одягу. Професії, пов’язані з виготовленням та оздобленням швейних виробів. Головна мета: реалізація творчого задуму художника - модельєра
Номер слайду 5
ТЕРМІНОЛОГІЯ РУЧНИХ РОБІТ № Технологічна операція 1 2 3 4 5 6 7 Завдання: за призначенням операції визначити та записати відповідні терміни.
Номер слайду 6
ВІДПОВІДІ Оценивание № Технологічна операція Терміни 1 Тимчасове з'єднання двох деталей, приблизно однакових за розміром 2 Тимчасове прикріплення малої деталі до великої 3 Тимчасове з'єднання деталей накладанням 4 З'єднання різних за розміром деталей 5 Зменшення товщини шва 6 Розкладання в різні боки припусків швів або складок 7 Видалення заминів на тканині або виробі
Номер слайду 7
ВИДИ ОЗДОБЛЕННЯ 1. Постійне 2. Знімне Призначення 1. Естетичне 2. Утилітарне 2 1 3 4 5 6 7 8
Номер слайду 8
БЕЙКА Бейка — смужка тканини різної ширини, що нашивається зверху і вшивається в зовнішній шов для оздоблення.
Номер слайду 9
ТАСЬМА, СТРІЧКИ Тасьма – це смужки різної ширини, волокнистого складу, забарвлення та будови, які виготовляють в’язанням або плетінням.
Номер слайду 10
ВИШИВКА Вишивкою називають техніку прикрашання текстильного чи іншого виробу за допомогою різного виду стібків, а також перлами, бісером
Номер слайду 11
АПЛІКАЦІЯ Аплікацію виконують із клаптів тканини одного або декількох кольорів і розміщують у різних місцях (на кишенях, нижній частині виробу).
Номер слайду 12
ОБОРКИ, ВОЛАНИ, РЮШІ Оборка – це коса чи поперечна смужка тканини, з однієй сторони зібрана на нитку, а з другої оброблена вузьким швом Волани викроюються у формі напівкола. Нижній зріз обробляють на швейній машині, чи вручну або обкантувальним швом Рюша – смужка тканини з обробленими краями, зібрана по середині
Номер слайду 13
БАНТИ Банти – стрічка чи тасьма, складена петлями чи зібрана та перетягнута по середині
Номер слайду 14
МЕРЕЖИВО
Номер слайду 15
ШТУЧНІ КВІТИ
Номер слайду 16
ЗАВДАННЯ: ВИЗНАЧИТИ ВИД ОЗДОБЛЕННЯ
Номер слайду 17
ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИГОТОВЛЕННЯ ДЕКОРАТИВНОГО ОЗДОБЛЕННЯ Розробка ескізу Вибір технології виготовлення Підготовка деталей до обробки Обробка деталей З'єднання деталей Оформлення оздоблення Презентація, оцінювання
Номер слайду 18
МАТЕРІАЛИ Тканина Нитки Стрічки Фурнітура
Номер слайду 19
ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ШИТТЯ Світло Сидіти 30 – 35 см Прибрати Правила охорони праці Правила роботи з голками та шпильками Правила роботи з ножицями Організація робочого місця
Номер слайду 20
ФІЗХВИЛИНКА
Номер слайду 21
ВИБІР ТЕХНОЛОГІЇ ВИГОТОВЛЕННЯ АНАЛІЗ ЗРАЗКІВ Послідовність робіт Графічне зображення 1. Вырезати з тканини 5 деталей 2. Кожну деталь зігнути навпіл і зметати 3. Стягнути ниткою 4. З’єднати усі пелюстки у квітку 5. Пришити середину Вариант №1
Номер слайду 22
ВАРИАНТ № 2
Номер слайду 23
ВАРІАНТ №3
Номер слайду 24
САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ. Вибір технології виготовлення Підготовка деталей до обробки Обробка деталей З'єднання деталей Оформлення оздоблення Презентація, оцінювання
Номер слайду 25
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ План: 1) Назва виробу 2) Естетичність 3) Функціональність 4) Економічність 5) Технологічність (обґрунтувати вибір технології, оцінити якість швів) Критерії оцінювання: 1 бал – робота потребує доопрацювання; 2 бала - робота наближена до поставлених вимог; 3 бала – робота відповідає поставленим вимогам.
Номер слайду 26
ПІДСУМКИ УРОКУ Рефлексія Що сьогодні виготовляли на уроці? Що нового дізналися? Які завдання були визначені на урок? Які результати отримали? Що потрібно зробити, щоб мати кращі результати? Що найбільш сподобалося на уроці? Де можна використати набуті знання та вміння? Вибираючи оздоблення для виробу, необхідно пам'ятати, що воно має гармонійно поєднуватися з деталями виробу і відповідати його функціональному призначенню. Не слід перевантажувати виріб великою кількістю оздоблюваних елементів.
Номер слайду 27
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1) Підготовати виріб до заключної обробки. 2) Підготувати історичну довідку про походження різних видів оздоблення