Презентація. Означення, додаток і обставини

Про матеріал


Тема. Означення, додаток і обставини

як другорядні члени речення (повторення) Мета:

узагальнити й систематизувати знання з розділу «Другорядні члени речення»;

сформувати цілісну систему особистих знань з теми;

розвивати творчі вміння самостійно розв'язувати нові пізнавальні завдання

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Одеський навчально-виховний комплекс № 49 «Спеціалізована школа – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів» Одеської міської ради Одеської області

Номер слайду 2

ОНВК № 49 Урок №2 Тема. Означення, додаток і обставини як другорядні члени речення (повторення) Мета: узагальнити й систематизувати знання з розділу «Другорядні члени речення»; сформувати цілісну систему особистих знань з теми; розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання

Номер слайду 3

ОНВК № 49 У Шевченкові я бачу і відчуваю всю красу людської душі, це справжній співець свого народу. К. Станіславський Епіграф до уроку

Номер слайду 4

ОНВК № 49

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Мовний експеримент Спробуйте розповісти про красу Дніпра, вживаючи речення, що складаються лише з головних членів. Який висновок можна зробити про роль другорядних членів речення?

Номер слайду 7

• Гра «Хто швидше?» Прочитати речення. Виписати з них словосполучення, до складу яких входять означення. Вказати вид означення за способом вираження (узгоджене чи неузгоджене). Визначити спосіб їх морфологічного вираження. Реве та стогне Дніпр широкий Сердитий вітер завива, Додолу верби гне високі, Горами хвилю підійма. («Причинна») Умивай же біле личко Дрібними сльозами, Бо вернулись москалики Іншими шляхами. («Катерина») І цвіт королевий Схилив свою головоньку Червоно-рожеву До білого пониклого Личенька Лілеї. («Лілея») …Принесла Води погожої з криниці, І молоко, і сир козлиці Їм на вечерю подала. («Марія»)

Номер слайду 8

• Творче моделювання Змоделювати речення, вставляючи потрібні за змістом речення з довідки. Виділити означення,визначити їх вид. І досі сниться : під горою, Між вербами та над водою, …     хаточка. Сидить Неначе й досі   …   дід Коло хатиночки і бавить …   та     … …           …       внуча. («І досі сниться…») Довідка: біленька, сивий, хорошеє, кучеряве, своє, маленькеє.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Прямі додатки Непрямі додатки • Вітре буйний,вітре буйний! Ти з морем говориш, – Збуди його, заграй ти з ним, Спитай синє море… («Думка») Вичуняла Катерина, Одсуне кватирку, Поглядає на улицю, Колише дитинку. («Катерина») За карії оченята, За чорнії брови Серце рвалось,сміялося, Виливало мову… («Думи мої») Журбою Не накличу собі долі, Коли так не маю. («Думи мої») Вибірково-розподільна робота Виписати словосполучення з прямими і непрямими додатками. Заповнити таблицю. Повий мою головоньку, Росою умий І вітами широкими Од сонця закрий. («В казематі») Дівчаточка на музиках У червоних черевиках,- Я світом нуджу, Без розкоші, без любові Зношу свої чорні брови, У наймах зношу! («Якби мені черевики») …      Не зри! Сльозу пророчую утри! Заквітчай голову дівочу Лілеями та тим рясним Червоним маком. («Марія»)

Номер слайду 11

Номер слайду 12

ОНВК № 49 •Робота з сигнальними картками Червоний колір – прямий додаток. Чорний – непрямий додаток. Прочитайте знову тую славу. Та читайте од слова до слова. Так от як кров свою лили батьки і вам, синам, передали свої кайдани. Доборолась Україна до самого краю. Гірше ляха свої діти її розпинають. Праведную кров із ребер точать. Побачите живу славу дідів своїх. Я ридаю. Як згадаю діла незабуті дідів наших. Обніміте ж, брати мої, найменшого брата.

Номер слайду 13

ОНВК № 49 • Групова робота Об’єднатися у три команди. Перша виконує завдання на картці №1, друга - №2, третя - №3 (картки із завданнями). Картка №1 Виписати з «Кобзаря» по 2 речення з прямим і непрямим додатком. Картка №2 Виписати з «Кобзаря» по 2 речення з узгодженим і неузгодженим означенням. Картка №3 Виписати з «Кобзаря» 4 речення з обставинами. • Творча робота «Асоціації» Використовуючи означення, розповісти про Т.Шевченка.

Номер слайду 14

ОНВК № 49 Пояснення домашнього завдання §… опрацювати. 1-й рівень. Написати твір-мініатюру «Кобзар і сучасність», використовуючи другорядні члени речення. 2-й рівень. Виписати з вправи №… підручника означення, додатки й обставини. 3-й рівень. Виконати вправу за підручником №…

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біловол Надія
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
ppt
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
8955
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку