Презентація "Односкладне речення"

Про матеріал

Тема. Односкладне речення

Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка: означено-особові, неозначено-особові. Конструювання речень однієї тематики цих видів. Правильне використання їх у власному мовленні.

Мета:

v розширити й поглибити поняття про речення з одним головним членом;

vрозвивати вміння визначати односкладні речення у формі присудка, розпізнавати типи односкладних речень у формі присудка (означено-особові, неозначено-особові) і використовувати їх у повсякденному мовленні;

vвиховувати любов до рідної мови.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мета: розширити й поглибити поняття про речення з одним головним членом; розвивати вміння визначати односкладні речення у формі присудка, розпізнавати типи односкладних речень у формі присудка (означено-особові, неозначено-особові) і використовувати їх у повсякденному мовленні; виховувати любов до рідної мови. Урок №7. Тема. Односкладне речення Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка: означено-особові, неозначено-особові. Конструювання речень однієї тематики цих видів. Правильне використання їх у власному мовленні.

Номер слайду 2

Як парость виноградної лози, плекайте мову. Пильно й ненастанно політь бур’ян. М.Рильський Епіграф до уроку

Номер слайду 3

Настрій Колір Початок уроку Кінець уроку Захоплення Червоний Радісний Жовтогарячий Приємний Жовтий Спокійний Зелений Сумний Синій Тривожний Фіолетовий Нудьга Чорний Заповнення щоденника настрою

Номер слайду 4

1. Речення виражає закінчену думку. 2. За метою висловлювання речення поділяються на розповідні і окличні. 3. За емоційним забарвленням речення поділяються на окличні і неокличні. 4. Речення характеризується смисловою та інтонаційною довершеністю. 5. Питальні речення щось повідомляють, розповідають. 6. За будовою речення поділяють на прості і складні. 7. Складні речення мають дві або кілька граматичних основ. 8. Розповідне речення висловлює наказ, пораду, прохання. 9. Прості речення можуть бути односкладні та двоскладні. 10. Спонукальне речення містить питання. Гра “Так чи ні”

Номер слайду 5

Кожен народ, що дбає про своє сьогоднішнє і майбутнє, знає, до чого веде руйнування чи зречення рідної мови. Це деградація, виродження, занепад. Тому завжди бережуть свою живильну криницю – мову, з якої черпають силу для духовного здоров’я і наснаги. Слово надто багато важить у людському житті. Як відомо, може впливати навіть на долю. Вмить змінює настрій, робить щасливим або ж нещасливим, радісним або пригніченим. Оскільки мова – це концентрація мудрості й досвіду, то втрата її веде до порушення суспільної гармонії, законів людської еволюції (Катерина Мотрич). Написання кодового диктанту Код 1 – односкладні речення, код 2 – двоскладні. Зверніть увагу, що складні речення складаються з частин, які можуть бути як двоскладними, так і односкладними.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Я виходжу із лісу й незабаром попадаю на берег ріки. Довго не можу я відвести погляд від неї. І ось тепер я стою перед рікою й дивлюся на неї. Виходжу із лісу й незабаром попадаю на берег ріки. Довго не можу відвести погляд від неї. І ось тепер стою перед рікою й дивлюся на неї. Визначте в реченнях граматичні основи. Як називаються речення з одним головним членом? Чим виражений присудок у кожному реченні? Чим відрізняються речення в першому і другому текстах? (односкладні і двоскладні). Лінгвістичне спостереження

Номер слайду 8

Мають граматичну основу Можуть бути поширеними або непоширеними Граматична основа складається з 1 головного члена: або у формі підмета, або у формі присудка. Граматична основа складається з 2 головних членів речення: підмета і присудка.

Номер слайду 9

Означено-особові речення Неозначено-особові речення Двоскладні речення Записати речення до відповідних колонок таблиці. Свій вибір обґрунтувати. Як одягалися в давнину. 2. На чиїх раменах стоїмо? 3. Вона підкорила Європу. 4. За що цінують дуб. 5. Про що розповідають кольори? 6. Бережімо багатства природи. 7. Чого не знайдеш в Україні? 8. Падають зірки. 9. Як виникають озера. 10. Коли копають картоплі. 11. В Україні досліджують атом. 12. Топчу, топчу ряст.

Номер слайду 10

Види односкладних речень Дієслівні (з головним членом у формі присудка) Називні (з головним членом у формі підмета, який стверджує наявність предметів чи явищ) Пекучий день… Лісів солодка млява… (Л. Костенко). Означено – особові (головний член означає дію, яку виконує конкретна особа). Любіть травинку і тваринку, і сонце завтрашнього дня (Л. Костенко). Неозначено – особові (головний член означає дію, яку виконує невизначена особа). Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер  (О. Довженко). Узагальнено – особові (головний член означає дію, яка стосується будь – якої особи) Здобудемо освіту — побачим більше світу. (Нар. творч.) Безособові (головний член означає дію, яка не має виконавця). Аж морозом  сипнуло поза спиною. (Панас Мирний)

Номер слайду 11

Односкладні речення З головним членом присудком З головним членом підметом особові безособові називні означено- неозначено- узагальнено- Намалювати схему

Номер слайду 12

ПРОСТІ РЕЧЕННЯ З ОДНИМ ГОЛОВНИМ ЧЛЕНОМ (ОДНОСКЛАДНІ)

Номер слайду 13

Гумореска П.Глазового “Кухлик” Дід приїхав із села, Ходить по столиці. Має гроші – не мина Жодної крамниці. Попросив він: - Покажіть Кухлик той, що з краю. Продавщиця: - Што? Чєво? Я не панімаю. - Кухлик, люба, покажіть, Той, що збоку смужка. - Да какой же кулік здєсь, Єслі ето кружка! Дід у руки кухлик взяв І насупив брови: - В Україні живете Й не знаєте мови… Продавщиця теж була Гостра та бідова. - У мєня єсть свій язик, Ні к чєму мне мова. І сказав їй мудрий дід: - Цим пишатися не слід, Бо така сама біда В моєї корови: Має, бідна, язика І не знає мови!

Номер слайду 14

Настрій Колір Початок уроку Кінець уроку Захоплення Червоний Радісний Жовтогарячий Приємний Жовтий Спокійний Зелений Сумний Синій Тривожний Фіолетовий Нудьга Чорний Заповнення щоденника настрою

Номер слайду 15

§… опрацювати. 1-й рівень. Написати твір-мініатюру «Моя рідна мова», використовуючи односкладні речення. 2-й рівень. Виписати з вправи №… підручника у дві колонки означено-особові та неозначено-особові речення. 3-й рівень. Виконати вправу за підручником №… Пояснення домашнього завдання

ppt
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
7207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку