Презентація "Павло Тичина "Гаї шумлять", "Блакить мою душу обвіяла"

Про матеріал
Презентація допоможе п'ятикласникам ознайомитись із віршами Павла Тичини «Гаї шумлять…» та «Блакить мою душу обвіяла…»; майстерним відтворенням краси природи, вираженням життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова та мелодійністю віршів П.Тичини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

П. Тичина «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. Мелодійність віршів П. Тичини

Номер слайду 2

Природа як повірниця настроїв поета, співучасниця його життя…Вона така близька й рідна П. Тичині у всіх своїх відмінах…Л. Новиченко

Номер слайду 3

Метафора (з грецьк. «перенесення» ) — слово чи словосполучення, яке переносить ознаки одного предмета або явища на інші на основі подібності чи протиставлення. Метафора: хмарки біжать, дзвін гуде, думки пряде, мріє гай. Епітети: тихий шепіт голублячий. Порівняння: неба край, як золото-поколото, ріка горить-тремтить, як музика, купаючи мене, мов ластівку.

Номер слайду 4

Прослухати запис пісні «Гаї шумлять» (муз. Г. Майбороди)

Номер слайду 5

Номер слайду 6

✵ Які враження справив на вас цей запис? ✵ Яка основна думка поезії? ✵ Яка ідея поезії? ✵ Хто виступає ліричним героєм? ✵ Які почуття виникають у тебе на природі?✵ Чи вслухався ти в шум дерев? Коли? Які враження в тебе виникли?✵ Чи спостерігав ти, як біжать хмарки? Яка тоді була погода?✵ Чи слухав ти церковний дзвін? Поділись враженнями.✵ Чи почувався ти ластівкою в польоті?

Номер слайду 7

Складання паспорту твору «Гаї шумлять»

Номер слайду 8

Проведення фізкультхвилинки. Кіт збирався до роботи (потягуються)Та завадили турботи: (розводять руки в сторони) Треба висушить хвоста, (показують "хвіст")Накрутити вуса,Почесати живота. (гладять живіт) І помити писок. Цілий день такі турботи, (лічать пальцем)Що не встигнеш до роботи! (розводять руками, крутять головою).

Номер слайду 9

Виразне читання вірша «Блакить мою душу обвіяла»

Номер слайду 10

✵ Який настрій вірша? ✵ Як пояснити слова «душа моя сонця намріяла» ? ✵ З чим порівнюється річечка?

Номер слайду 11

Складання паспорту твору «Блакить мою душу обвіяла»

Номер слайду 12

Дослідницько-пошукова робота Створити асоціативний кущ до слова «Природа»

Номер слайду 13

Дослідницько-пошукова робота Порівняй настрій ліричного героя у віршах «Блакить мою душу обвіяла…» та «Гаї шумлять…» Що між ними спільного? {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Настрій ліричного героя «Гаї шумлять…»Настрій ліричного героя «Блакить мою душу обвіяла…»Вірш перейнятий радісним відчуттям людини, яка вслухається у весняний шум зеленого гаю, усміхається сонцю, квітам, любується чарівними хмарками, що біжать по блакитному небі. Ліричний герой ніби «розмовляє» з природою, звіряє їй свої найпотаємніші, найінтимніші почуття, захоплення яскравими барвами, гармонією вічно рухливої природи. А чи не є це пасивне замилування природою? Нічого спільного з пасивністю тут немає. Природа зображена активно діючою, вона захоплює поета («душі моїй так весело»), збуджує в нього найкращі почуття, викликає спражню музику в душі. Його хвилює все навколо: від маленького метелика до величної блакиті. Ліричний герой радіє, що живе серед такої краси, а ця вся краса зветься Україною. І тому водночас він проявляє свою любов до Батьківщини ("Добридень тобі, Україно моя!"). Хоча в другому вірші його піднесений настрій спрямований більш на всесвіт навколо, на природу в цілому, бо він не родить акцент на тому, що поля і гаї українські, він просто ними милується і дивується, "чого душі його так весело"... В обидвох поезіях ліричного героя переповнюють враження від навколишнього світу, від чарівної природи.

Номер слайду 14

Скласти сенкан Природа. Сенкан — це вірш, що складається з 5 рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.1 рядок – слово, яке позначає тему (іменник)2 рядок – це опис теми, який складається з 2 слів (два прикметника)3 рядок – дія, пов’язана з темою, складається з 3 слів (це дієслова).4 рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.5 рядок – це одне слово — синонім до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. Слова не мають повторюватися, і не мають бути спільнокореневими.1. Природа2. Чарівна,прекрасна3. Надихає,вабить,захоплює4. Природа-скарб цілого людства.5. Перлина світу.

Номер слайду 15

Вправа «Займи позицію»Чи потрібно людям відповідально ставитися до збереження природних ресурсів?Так Ні

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Вивчити одну поезію напам’ять. Закінчити паспорти віршів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буц Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
2 квітня 2022
Переглядів
5205
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку