Підсумковий урок з алгебри. Дії з раціональними виразами.
Містить історичний та теоретичний матеріал, приклади розв'язання типових завдань та завдань підвищеної складності
Дії з раціональними виразами КЗ «Щітецька гімназія». Гончарук О.А.
Номер слайду 2
Глибина і абстракції сила, Строга логіка, виклад красивий Математиків ваблять віки. Проникаючи в зоряні далі, в таємниці земної кори, математика всіх закликає: “Ти міркуй, фантазуй і твори”
Номер слайду 3
Математика – дивовижна вчителька в мистецтві спрямовувати думки, наводити порядок там, де вони невпорядковані, і викорчовувати безглуздя, фільтрувати брудне і наводити ясність. (Ж.Фабр.)
Номер слайду 4
Математика – цариця всіх наук. Її улюблениця – істина, її вбрання – простота і ясність. Палац цієї володарки оточено тернистими заростями, і щоб досягти його, кожному доводиться пробиватися крізь хащі.
Номер слайду 5
Випадковий мандрівник не виявить у палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, що любить істину і загартований у боротьбі з труднощами…
Номер слайду 6
І сувора, й солов’їна Математика – країна. Вмій лиш спритно вичислять. Вмій ділити, віднімати, Множить швидко й додавати. Вмій кмітливо все збагнути, Першим в відповіді бути! Ну а потім, в результаті, Все, як слід, підсумувати.
Номер слайду 7
М А Т Е М А Т И К А Д Р О Б О В И Й Р А Ц І О Н А Л Ь Н И Й С К О Р О Ч Е Н Н Я Н Е С К О Р О Т Н И Й
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Бліц – опитування 1) Сформулюйте основну властивість дробу. 2) Як скоротити дріб? 3) Сформулюйте правило додавання (віднімання) дробів з однаковими знаменниками; з різними знаменниками.
Номер слайду 10
4) Сформулюйте правило множення дробів. 5) Як дріб піднести до степеня? 6) Сформулюйте правило ділення дробів.
Номер слайду 11
Способи розкладання многочленів на множники: Винесення спільного множника за дужки. 2) Групування. 3) За допомогою формул.
Номер слайду 12
Запишіть і прочитайте формули: a2-b2=
a2-2ab+b2=
a2+2ab+b2=
a3-b3=
a3+b3=
Номер слайду 13
Заповніть пропуски так, щоб утворилася правильна рівність: 3х4 1 а-с а-2 а-2
Номер слайду 14
Заповніть пропуски так, щоб утворилася правильна рівність: у+3 (у+3)2 7(р-5) 3(5-р)
Номер слайду 15
Знайдіть та виправте помилку:
Номер слайду 16
Подайте у вигляді суми або різниці цілого виразу і дробу:
Номер слайду 17
Який з наведених виразів має зміст при будь – якому значенні змінної х?
Номер слайду 18
При якому значенні х дріб не існує? 1) х=2; 2) х=4/3; 3) х=3/4; 4) х=-3/4 .
Номер слайду 19
Яким буде значення дробу ? недодатне; 2) від’ємне; 3) невід’ємне; 4) додатне.
Номер слайду 20
При якому значенні х дріб дорівнює нулю? 1) х=-5; 2) х=5; 3) х=25; 4) х=-5 і х=5.
Номер слайду 21
Укажіть допустимі значення змінної у виразі 4) всі числа, крім 1 і -5. 1) всі числа, крім 3; 2) всі числа, крім 1; 3) всі числа, крім 0;
Номер слайду 22
Відомо, що а-b=9. Знайдіть значення дробу:
Номер слайду 23
Знайдіть значення виразу, знаючи, що
Номер слайду 24
Знайдіть пропущений вираз: 6 (х -у)(х2+ху+у2) НСЗ
Номер слайду 25
Знайдіть пропущений вираз: різниця виразів
Номер слайду 26
Знайдіть пропущений вираз: скорочення дробу
Номер слайду 27
Знайдіть пропущений вираз: Добуток виразів
Номер слайду 28
Виконайте скорочення дробів: P.S. а3-b3 = (a-b)(a2+ab+b2)