Застосування прийомів "перевернутого навчання" на уроках математики 5 клас. Для прикладу схема уроку на тему: "Рівняння".
Перевернутий клас – це така модель змішаного навчання, в якій виконання домашньої роботи передбачає самостійне вивчення учнем нової теми: перегляд відеолекції; читання навчальних текстів, перегляд ілюстрацій; проходження тестів та вправ на початкове засвоєння теми. Потім, під час роботи в класі, учні вивчають більш складний теоретичний матеріал та питання, що виникли в них впродовж виконання домашньої роботи. Також в класі діти разом із вчителем розв’язують практичні задачі та виконують дослідницькі завдання. Після заняття в класі домашнім завданням учням є більш складні практичні завдання, виконання тестів на розуміння і закріплення пройденої теми.
Проблеми й труднощі, які можуть виникнути у вчителя при організації перевернутого класу: Необхідність тривалої й ретельної підготовки відеоматеріалів, текстів, ілюстрацій, навчальних вправ, ігор та тестів. Потреба в додатковій мотивації учнів на початку роботи в цій моделі (зазвичай учні не виконують домашнє завдання, сподіваючись на те, що вчитель в класі все пояснить). В учнів можуть виникати проблеми з доступом до мережі Інтернет.
Модель перевернутого класу має ряд переваг: Економія та вивільнення часу на уроці для розв’язування задач (в тому числі підвищеного рівня), виконання дослідницьких завдань тощо.Індивідуальний підхід (учень може навчатись у комфортному темпі та нескінченну кількість разів переглядати матеріали в зручний для себе час, а в разі виникнення питань звернутися до вчителя по допомогу). Забезпечення активного навчання. Широке використання можливостей для навчання мережі Інтернет, що є неможливим в умовах звичайного класу.
Різновиди методу: Типовий – учні самостійно опрацьовують навий матеріал вдома, а на уроці вирішують практичні завдання. Дискусійний – використовується для дисциплін, при вивченні яких передбачається наочна демонстрація матеріалів, виконання дослідів. Груповий – для практичного застосування нової інформації на уроці учні об’єднуються в групи, що вчить командній роботі, вмінню вчитися один у одного. Перевернутий «вчитель» - метод передбачає безпосередню участь учнів у процесі створення відеоматеріалів та практичних завдань. Найпростіший. Фізика. Хімія. Біологія. Для учнів 9 - 11 класів. Для обдарованих та вмотивованих
Реалізація технології «Перевернутий клас» на уроках математики 5 класу. Тема «Рівняння»Крок 1. Визначте тему уроку для проектування. «РІВНЯННЯ» Крок 2. Спрогнозуйте очікувані предметні результати уроку. Предметні результати: поняття рівняння, корінь рівняння, правила знаходження невідомих компонентів дій. Крок 3. Доберіть приклади завдань з теми на кожен рівень засвоєння навчального матеріалу. Репродуктивний Розв’яжіть рівняння:349–(318+х)=127 Продуктивний Розв’яжіть задачу склавши рівняння. Творчий Сформулюйте власну задачу та розв’яжіть її.
Крок 4. Спроектуйте домашнє завдання. Приклад спроектованого домашнього завдання. Подивись відеоролик https://www.youtube.com/watch?v=8hd. CUbs. UU_s. Запиши означення та приклади у зошит (за необхідністю скористайся підручником)Виконай вправи (тест, інтерактивне завдання) https://learningapps.org/4743455 https://naurok.com.ua/test/homework/7223262 Крок 5. Спроектуйте діяльність на уроці.1. Виявлення труднощів у домашньому завданні. Вчитель відповідає на запитання учнів, за допомогою додаткових запитань наштовхує учнів на відповіді. Усні вправи різного рівня складності.
2. Постановка завдання (формування вмінь та навичок).3. Підведення підсумків. Рефлексія. Домашнє завдання. Крок 6. Проведіть урок, фіксуючи ускладнення, проблемні моменти уроку. Крок 7. Проаналізуйте урок ( Чи відповідає урок моделі «Перевернутий клас»? Чому?)Використані джерела:https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/metod-perevernutogo-klasu-noviy-pidhid-do-navchannyahttps://teach-hub.com/perevernutyj-klas/https://learningapps.org/4743455https://greencountry.com.ua/journal/read/green-country-rodonachalnik-perevernutih-klasiv-v-ukraini