Презентація "Підсумковий урок за романом М.Булгакова "Майстер і Маргарита"

Про матеріал

Презентацію побудовано у формі підсумкових запитань до роману М.Булгакова "Майстер і Маргарита". Слайди з кадрами однойменного фільму допоможуть учням пригадати події твору, сприятимуть розвитку уяви та фантазії, сприятимуть формуванню власних висновків на основі прочитаного.

Матеріали презентації можна використати як для підсумкового уроку з теми, так і під час вивчення всього роману поетапно на уроках.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підсумковий урок за романом М.Булгакова «Майстер і Маргарита» Виконала: вчитель російської мови та свтової літератури Вирішальненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Козачко Тетяна Анатоліївна 2015

Номер слайду 2

Книги - морська глибина.  Хто в них пірне аж до дна,  Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить. Іван Франко Мета. Підвести підсумки вивчення роману та з’ясувати моральні уроки роману; розвивати вміння самостійно творчо мислити; формувати навики зв’язного мовлення учнів; виховувати високі моральні принципи. Обладнання. ПК, проектор, екран, книга М.Булгакова “Майстер і Маргарита”; запис “Місячної сонати” Бетховена. Завдання для дітей: виписати на протязі уроку моральні принципи, які розкриває автор у романі.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

«Боги, боги мои! Как грустна вечерняя земля! Как таинственны туманы над болотами. Кто блуждал в этих туманах, кто много страдал перед смертью, кто летел над этой землей, неся на себе непосильный груз, тот это знает. Это знает уставший! И он без сожаления покидает туманы земли, ее болотца и реки, он отдается с легким сердцем в руки смерти, зная, что только она одна успокоит его».

Номер слайду 5

З якою метою М.Булгаков написав роман «Майстер і Маргарита»? Чиї слова і чому він використовує як епіграф до роману? Який би епіграф використали ви?

Номер слайду 6

Зустріч Воланда з Берліозом і Бездомним

Номер слайду 7

Про що розмовляли Берліоз і Бездомний? Що і чому доводив Воланд? Яка риса поведінки радянських людей проявляється в цій ситуації? Чи відбулася б така розмова у наш час?

Номер слайду 8

Пророцтво збувається…

Номер слайду 9

Що сталося з Берліозом? Чому? Чи можна уникнути долі? Що доводить Воланд у романі? Чи згодні ви з його твердженням?

Номер слайду 10

Тим часом у Єршалаїмі...

Номер слайду 11

Якими Булгаков показує Понтія Пілата та Ієшуа Га Ноцрі? Що відчував Понтій Пілат після страти Ієшуа? Яке рішення він приймає і чому? Чи відрізняється образ Ієшуа від свого “прототипу”? Чому? Чи можна вважати боягузство людським недоліком? Хто з героїв роману боїться?

Номер слайду 12

Події в лікарні для душевнохворих Зустріч Майстра з Бездомним Розповідь Майстра про Маргариту

Номер слайду 13

Чому Бездомний потрапив до лікарні для душевнохворих? Що намагається сказати Булгаков? Що зрозумів Бездомний під час перебування у лікарні? У що повірив І.Бездомний? (“…кожному буде дано за його вірою”)

Номер слайду 14

В образі Маргарити розкривається всепереможна сила жіночої любові. Мабуть, кожен, хто читав цей роман, був вражений і захоплений історією знайомства та кохання Майстра і Маргарити. Зустріч Майстра з Маргаритою

Номер слайду 15

Чому Маргарита закохалася у Майстра? Що стало справжнім скарбом для Маргарити? Чи згодні ви з трактовкою кохання, яку подає автор? Що таке щастя? Що є щастям для кожного з героїв роману?

Номер слайду 16

Москва 30-х років ХХ століття. Події у варьєте.

Номер слайду 17

З якою метою Булгаков показує події у варьєте? Що думає Воланд про людей? Чому Воланд з’явився на землі, саме у Москві? Як би особисто ви оцінили ситуацію у варьєте? Якою була б реакція сучасних людей?

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Після яких слів Маргарита погодилась на пропозицію Азазелло? Як це її характеризує? Чому саме вона отримала таку пропозицію? Як би зробили ви на її місці? Хто може зробити людину щасливою?

Номер слайду 20

Перевтілення Маргарити

Номер слайду 21

Чому Маргарита погодилася стати королевою на балу у Воланда? Які її риси характеру проявилися у відношенні до Воланда та його свити? Чому Булгаков показує історію з Фрідою, бароном Мейгелем? Чи легко завжди залишатися ЛЮДИНОЮ?

Номер слайду 22

Шлях до спокою (звучить “Місячна соната”)

Номер слайду 23

Що мав на увазі Воланд, коли сказав: «Рукописи не горять?» Чому Воланд зацікавився історією Майстра? Яке право тепер отримав Майстер? Чому Понтій Пілат отримав прощення? Що і чому отримали Майстер і Маргарита? Чому головний герой не має імені, а його називають Майстром?

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Моральні перли, які мають бути записані у зошиті Всі люди добрі. Лише Бог має право вирішувати питання життя і смерті людини. Найстрашніший недолік людини – боягузтво. Людина сама творець свого щастя. Щастя неможливе без улюбленої роботи, розуміння людей, кохання і дітей, свободи. Рукописи не горять. Кожен повинен бути Майстром своєї справи. Диявол з’являється тоді, коли його готові прийняти. Якщо людину мучить совість, вона не пропаща. Любити всіх людей – найважче.

Номер слайду 26

Домашнє завдання Підготуватися до написання твору за темою: 1.”Рукописи не горять” 2. “Хто любить, має розділити долю того, кого він любить” 3.«Я – часть силы той, что вечно хочет зла и совершает благо»

ppt
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
2745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку