Презентацію побудовано у формі підсумкових запитань до роману М.Булгакова "Майстер і Маргарита". Слайди з кадрами однойменного фільму допоможуть учням пригадати події твору, сприятимуть розвитку уяви та фантазії, сприятимуть формуванню власних висновків на основі прочитаного.
Матеріали презентації можна використати як для підсумкового уроку з теми, так і під час вивчення всього роману поетапно на уроках.
Книги - морська глибина. Хто в них пірне аж до дна, Той, хоч і труду мав досить, Дивнії перли виносить. Іван Франко Мета. Підвести підсумки вивчення роману та з’ясувати моральні уроки роману; розвивати вміння самостійно творчо мислити; формувати навики зв’язного мовлення учнів; виховувати високі моральні принципи. Обладнання. ПК, проектор, екран, книга М.Булгакова “Майстер і Маргарита”; запис “Місячної сонати” Бетховена. Завдання для дітей: виписати на протязі уроку моральні принципи, які розкриває автор у романі.
«Боги, боги мои! Как грустна вечерняя земля! Как таинственны туманы над болотами. Кто блуждал в этих туманах, кто много страдал перед смертью, кто летел над этой землей, неся на себе непосильный груз, тот это знает. Это знает уставший! И он без сожаления покидает туманы земли, ее болотца и реки, он отдается с легким сердцем в руки смерти, зная, что только она одна успокоит его».
Моральні перли, які мають бути записані у зошиті Всі люди добрі. Лише Бог має право вирішувати питання життя і смерті людини. Найстрашніший недолік людини – боягузтво. Людина сама творець свого щастя. Щастя неможливе без улюбленої роботи, розуміння людей, кохання і дітей, свободи. Рукописи не горять. Кожен повинен бути Майстром своєї справи. Диявол з’являється тоді, коли його готові прийняти. Якщо людину мучить совість, вона не пропаща. Любити всіх людей – найважче.