Презентація "Пісочна терапія в корекційній роботі"

Про матеріал
Презентація містить приклади ігор і вправ, які можна використовувати на корекційно-розвивальних заняттях з дітьсм з особливими освітніми потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пісочна терапія в корекційній роботіПідготувала:вчитель-дефектолог Хорошівського ліцею №1 Сапожник Олена Василівна

Номер слайду 2

Пісочна терапія – це один з методів арт-терапії, який передбачає взаємодію з піском. Він є способом спілкування дитини або дорослого з навколишнім світом і самим собою, а також засобом зняття внутрішньої напруги. Пісок – це надзвичайно цікавий і загадковий матеріал. Він здатний знімати нервову напругу, покращувати настрій, викликати найбагатші асоціації. Гра з піском захоплює і дорослих, і дітей. За допомогою таких ігор можна виразити свої відчуття та переживання. Не потрібно спеціальних навичок щоб працювати з цим матеріалом, оскільки всім дітям він знайомий і зрозумілий.

Номер слайду 3

Завдання пісочної терапії:

Номер слайду 4

Перевагою методу «Пісочна терапія» (sand-play) є реалізація доступності і наочності процесу навчання і виховання дошкільнят з мовними порушеннями: Пісок - природний матеріал, що володіє власною енергетикою;Пісок здатний «заземлити» негативну енергію, що важливо в роботі з «особливими» дітьми,Пісок - загадковий матеріал, що володіє здатністю зачаровувати дитину своєю піддатливістю, здатністю приймати бажану форму, бути сухим, легким або вологим, щільним і пластичним.

Номер слайду 5

Найдрібніші частинки піску активізують чутливі нервові закінчення на кінчиках пальців і долонях, тим самим стимулюють сусідні мовні зони в корі головного мозку. Занурення обох рук в пісок, а не однієї провідної, як при роботі олівцем у зошиті, знімає м'язове, психоемоційне напруження дитини і природно розвиває моторику рук. Для молодших школярів - це перш за все гра, яка приносить величезне задоволення від навчання.

Номер слайду 6

Ресурсна кімната Хоршівського ліцею №1 оснащена світловою пісочницею. Даний тип пісочниці призначений для індивідуальних занять у навчальних закладах, розвиваючих та інклюзивно - ресурсних центрах. Рекомендована як засіб для арт-терапевтичної, корекційно-розвивальної роботи шкільних психологів, логопедів, дефектологів. Використовуються в роботі з дітьми з особливими потребами.

Номер слайду 7

Ігри та вправи для занять в пісочниці в різних напрямках корекційної роботи. Розвиток діафрагмального дихання «Вирівняй дорогу». Від дитячої машинки проведена канавка в піску. Дитина повітряної струменем вирівнює дорогу перед машиною.«Що під піском?» Під тонким шаром піску картинка. Сдуваючи пісок, дитина відкриває зображення.«Допоможи зайцю». У піску поглиблення - «сліди» зайця. Треба «замести» всі сліди, щоб лисиця не виявила.«Секрет». У піску неглибоко закопана іграшка. Здуванням піску виявити заховану.«Добрий велетень». Перед іграшкою невисока гірка. Повітряним струменем зруйнувати гірку, зрівняти з поверхнею, щоб герой продовжив шлях. 

Номер слайду 8

Пальчиковий практикум. Розвиток тактильно-кінестетичних відчуттів. Ковзати долонями (ребром долоні) по поверхні піску зигзагоподібними або круговими рухами (машинки, санки, змійки). Створити відбитками долонь, кулачків, кісточок кистей рук, ребра долонь всілякі химерні візерунки на піску.«Пройтися» по піску окремо кожним пальцем правої і лівої рук по черзі, потім можна групувати пальці, створюючи «загадкові сліди». Знайти в піску серед інших задану іграшку або букву (варіація гри «Чарівний мішечок»).

Номер слайду 9

Розвиток диференційованих рухів, сили, спритності пальців (всі вправи виконуються спочатку провідною рукою, потім другою рукою, потім обома одночасно) «Пограти» на поверхні піску на піаніно або клавіатурі комп'ютера. Стискати і розтискати одночасно всі пальці, занурені в пісок. Стискати і розтискати по черзі пальці, занурені в пісок. Долоні занурені глибоко в пісок. Піднімати по черзі пальці так, щоб вони здалися з піску. В глибині піску виконувати різні вправи ( «Ріжки» - «Вушка», «Кільця»). 

Номер слайду 10

Артикуляційна гімнастика «Конячка». Клацати язиком, одночасно пальцями «скакати по піску».«Індик». Швидко облизувати язиком верхню губу зі звуком «бл-бл-бл», пальцями в такт рухати в товщі піску.«Гойдалка». Язиком ритмічно рухати вверз-вниз, вказівним пальцем в піску рухати в тому ж напрямку.«Годинник». Язиком ритмічно рухати вправо-вліво, вказівним пальцем в піску рухати в тому ж напрямку.«Бий неслухняний язичок». Губами шльопати по язику«п-п-п», долонею легко поплескувати по піску.«Гребінець». Язик протискувати між зубами вперед-назад, пальцамі- «граблями» рухати по піску, залишаючи сліди. 

Номер слайду 11

Автоматизація звуків «Гірочка». Набрати пісок в руку. Насипати гірку, вимовляючи корегуючий звук.«Сховай іграшку». Теж саме. Пісок сипати на іграшку.«Доріжка». «Крокувать» або просувати пальчиками по заданих доріжках (зигзаг, хвиля, спіраль, геометричні форми), вимовляючи корегуючий звук.«Знайди іграшку». Знаходити в глибині піску іграшки різними способами (рукою, пальчиком), вимовляючи корегуючий звук. 

Номер слайду 12

 Розвиток фонематичного слуху «Сховай ручки». Ховати руки в пісок, почувши заданий звук (спочатку серед звуків, потім серед складів, потім серед слів).«Водолаз». З дна пісочниці діставати предмети або захищені картинки і називати їх, вимовляючи диференційовані звуки.«Два міста». З дна пісочниці діставати предмети або захищені картинки, називати їх, вимовляючи диференційовані звуки, і розкладати їх на дві групи. «Моє місто». Підбирати з набору предметів і іграшок тільки ті, в назві яких є заданий звук і будувати місто.

Номер слайду 13

Формування складової структури слова «Камінчики». Викласти стільки камінчиків на піску, скільки частин у слові і порахувати їх.«Сліди на піску». Зробити слідів на піску (долонями, пальчиками) стільки, скільки частин в слові і порахувати їх.«Млин». Зсипати з кулачка стільки купок «зерна», скільки частин в слові і їх порахувати. 

Номер слайду 14

Удосконалення лексико-граматичних категорій Чого не стало. Вчитель стирає частину предметів на пісочної зображенні, дитина дізнається, що змінилося, закріплюючи вживання іменників. Підбери слово. Знаходити іграшки в піску і підбирати до їх назвам прикметники. Човник. Створювати ігрові ситуації для засвоєння граматичних категорій:прийменників (від, до, над, між, в, з-за, з-під, у, перед);префіксальних дієслів (відплисти, підпливти, прибудували, надбудували);говірок (глибоко, далеко, близько, високо, низько, повільно, швидко) 

Номер слайду 15

Підготовка до навчання грамотіЗвуковий аналіз слова. На піску креслити схеми слів і пропозицій різного ступеня складності. Навчання читання і друкування букв. Вправи на сирому піску типу «Виправи помилку», «Додай деталь», «Прочитай», «додрукувати першу (останню) букву слова»; Розвиток зв'язного мовлення. Знайди і опиши іграшку. Дитина становить описовий розповідь про знайдену в піску іграшці (тварини, предмети, герої казок). Дві іграшки. Дитина становить описовий порівняльний розповідь про знайдені в піску іграшках. Намалюй і розкажи. Дитина малює на піску і становить розповідь (розповідний, творчий, з проблемним сюжетом). Покажи казку. Дитина складає розповідь (розповідний, творчий, з проблемним сюжетом) по демонстрації своїх (або логопеда) дій, використовуючи дрібні іграшки, предмети.

Номер слайду 16

Ігри з піском спрямовані на розвиток творчого мислення і уяви, довільної уваги, знижують тривожність і агресивність, сором’язливість і замкнутість, формують навички спілкування, дозволяють дитині навчитися висловлювати свої почуття. Граючи з піском у дитини посилюється бажання дізнаватися щось нове, експериментувати і працювати самостійно, в пісочниці потужно розвивається тактильна чутливість як основа «ручного інтелекту». Дуже добре в іграх з піском більш гармонійно і інтенсивно розвиваються всі пізнавальні функції (сприймання, увага, пам’ять, мислення), а також мова і моторика. Пісок як і вода, здатний «заземлювати» негативну енергію, що особливо актуально в роботі з «особливими» дітьми.

pptx
Додав(-ла)
Сапожник Олена
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
5523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку