Тема "Родовід " мета:розширити уявлення дітей про сім'ю, родину, з'ясувати імена членів родини; навчити складати родинне дерево; розвивати інтерес до історії свого роду, спостереж

Про матеріал
тема "Родовід" предмет "Досліджуємо історію та суспільство ", за підручником І.Васильків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Про що піде мова на уроці?«З роду в рід кладе життя мости,«Міцна сім'я – міцна держава»«Без сім'ї і свого роду – немає нації, народу»«Як багато родичів, то сім раз пообідав, або ні разу не їв»«Нещаслива родина, як лиха година»«Рід великий, а родича нема»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Колективна робота. Побудувати гронування «Сім’я»Кожна сім’я є найпершою частиною родини – соціальної групи,яка об’єднує кровних родичів

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Прислів’я про сім’ю. Яблуко від яблуньки недалеко падає. За науку цілуй батька і матір у руку. Яке дерево — такі в нього і квіточки. Який дуб — такий тин, який батько — такий син. Який кущ — така калина, яка мати — така й дитина. Від родини йде життя людини. Яка гребля — такий млин, який батько — такий син. Не навчив батько — не навчить і дядько.

Номер слайду 9

У початкових класах,зображаючи родинне дерево та фіксуючи інформацію про осіб, що належали чи належать до роду, ви складали родовід. Родоводи та минуле сімей видатних людей досліджуютьісторики-фахівці. Їх наукові розвідки розповідають про долю не однієї, а кількох родин, що поєднувалися через шлюб. Такі зв’язки ще називають династичними, а ряд нащадків одного роду, що походять від спільних предків, – династією.

Номер слайду 10

Чи знаєте ви, що…..у деяких місцевостях дерево роду зображали на дверях хат: на листках писали імена чоловіків, на квітках — імена жінок? Коли людина вмирала, біля її імені малювали хрестик, а коли народжувалася дитина, домальовували нову гілочку з листочком або квіткою.

Номер слайду 11

Перелік славних українських родин налічує чималопрізвищ: Острозькі, Розумовські, Ханенки, Симиренки,Ґалаґани, Косачі, Тобілевичі… Одна з таких династій –Терещенки. Колишні селяни-кріпаки домоглися неймовірного: стали одними з найвідоміших в Україні таза її межами промисловців і чи не найбільшимимеценатами нашої культури

Номер слайду 12

Мабуть, вам цікаво дізнатися, що найважливішою частинкою історичного дослідження є людина. Життєпис окремої людини називають біографією. Усі найважливіші події в житті людини – це ті маленькі пазли, з яких складається її біографія. Документ, у якому людина сама описує події, які з нею відбулися впродовж життя, називають автобіографією. Ці відомості є надзвичайно цінними . А якщо дослідити автобіографії видатних людей? Уявляєте, який багатющий історичний матеріал можна із нихпочерпнути?! Чи готові ви відчути себе дослідниками / дослідницями? Спробуймо укласти «історичний портрет»!

Номер слайду 13

Памятка «Як скласти історичний портрет»1.персональні дані історичного діяча / діячки (Хто це? Коли жив / жила?2. З якою країною / місцевістю пов’язано його / її діяльність тощо);3.конкретні факти і події з життя історичної постаті;4. значення в історії (яку роль в подіях минулого відіграв / відіграла).

Номер слайду 14

Богдан Михайлович  Хмельницький народився 27 грудня 1595 в селі Суботів у родині сотника чигиринського полку Михайла Хмельницького. Навчання Богдана Хмельницького почалося в київській братській школі, після закінчення якої він вступає до Єзуїтський колегіум в Ярославлі. І надалі продовжує навчання у Львові. Опанував мистецтвом риторики і письма, він також досконало польською мовою та латиною. У 1620-1621 роках Богдан Хмельницький бере участь у польсько-турецькій війні, під час якої гине його батько, а він сам потрапляє в полон . Після двох років полону Хмельницькому вдається втекти знову повернувся до козаків. 1648 р був обраний гетьманом. За період гетьманування неодноразово ходив у похід проти Польщі, відстоював права українського населення, боровся за відродження української культури. Укладав союзи з Швецією, Туреччиною, Москоською державою.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Традиції - це історично складені норми поведінки, смаки, досвід передають від покоління до покоління, з роду в рід вже багато століть. Саме традиції стали важливим елементом народної культури1)Чи є у вашій родині традиції ?Назвіть ваші сімейні традиції?2)Чи є загроза зникнення народних традицій у сучасному світі? Чому ви так вважаєте?3)Що протрібно робити для того аби традиції не пропали?

Номер слайду 17

Які народні традиції зображено?

Номер слайду 18

Завдання: Складіть запитання за результатами почутого на уроці, починаючи кожне такими словами: Коли __? Що __? Хто __? Де __? Звідки ми можемо дізнатися про ___? Чому ___? Як ___? Який результат __? Запропонуйте свої запитання в класі.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Галинська Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
912
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку