Тема "Родовід " мета:розширити уявлення дітей про сім'ю, родину, з'ясувати імена членів родини; навчити складати родинне дерево; розвивати інтерес до історії свого роду, спостереж
Про що піде мова на уроці?«З роду в рід кладе життя мости,«Міцна сім'я – міцна держава»«Без сім'ї і свого роду – немає нації, народу»«Як багато родичів, то сім раз пообідав, або ні разу не їв»«Нещаслива родина, як лиха година»«Рід великий, а родича нема»
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Колективна робота. Побудувати гронування «Сім’я»Кожна сім’я є найпершою частиною родини – соціальної групи,яка об’єднує кровних родичів
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Прислів’я про сім’ю. Яблуко від яблуньки недалеко падає. За науку цілуй батька і матір у руку. Яке дерево — такі в нього і квіточки. Який дуб — такий тин, який батько — такий син. Який кущ — така калина, яка мати — така й дитина. Від родини йде життя людини. Яка гребля — такий млин, який батько — такий син. Не навчив батько — не навчить і дядько.
Номер слайду 9
У початкових класах,зображаючи родинне дерево та фіксуючи інформацію про осіб, що належали чи належать до роду, ви складали родовід. Родоводи та минуле сімей видатних людей досліджуютьісторики-фахівці. Їх наукові розвідки розповідають про долю не однієї, а кількох родин, що поєднувалися через шлюб. Такі зв’язки ще називають династичними, а ряд нащадків одного роду, що походять від спільних предків, – династією.
Номер слайду 10
Чи знаєте ви, що…..у деяких місцевостях дерево роду зображали на дверях хат: на листках писали імена чоловіків, на квітках — імена жінок? Коли людина вмирала, біля її імені малювали хрестик, а коли народжувалася дитина, домальовували нову гілочку з листочком або квіткою.
Номер слайду 11
Перелік славних українських родин налічує чималопрізвищ: Острозькі, Розумовські, Ханенки, Симиренки,Ґалаґани, Косачі, Тобілевичі… Одна з таких династій –Терещенки. Колишні селяни-кріпаки домоглися неймовірного: стали одними з найвідоміших в Україні таза її межами промисловців і чи не найбільшимимеценатами нашої культури
Номер слайду 12
Мабуть, вам цікаво дізнатися, що найважливішою частинкою історичного дослідження є людина. Життєпис окремої людини називають біографією. Усі найважливіші події в житті людини – це ті маленькі пазли, з яких складається її біографія. Документ, у якому людина сама описує події, які з нею відбулися впродовж життя, називають автобіографією. Ці відомості є надзвичайно цінними . А якщо дослідити автобіографії видатних людей? Уявляєте, який багатющий історичний матеріал можна із нихпочерпнути?! Чи готові ви відчути себе дослідниками / дослідницями? Спробуймо укласти «історичний портрет»!
Номер слайду 13
Памятка «Як скласти історичний портрет»1.персональні дані історичного діяча / діячки (Хто це? Коли жив / жила?2. З якою країною / місцевістю пов’язано його / її діяльність тощо);3.конкретні факти і події з життя історичної постаті;4. значення в історії (яку роль в подіях минулого відіграв / відіграла).
Номер слайду 14
Богдан Михайлович Хмельницький народився 27 грудня 1595 в селі Суботів у родині сотника чигиринського полку Михайла Хмельницького. Навчання Богдана Хмельницького почалося в київській братській школі, після закінчення якої він вступає до Єзуїтський колегіум в Ярославлі. І надалі продовжує навчання у Львові. Опанував мистецтвом риторики і письма, він також досконало польською мовою та латиною. У 1620-1621 роках Богдан Хмельницький бере участь у польсько-турецькій війні, під час якої гине його батько, а він сам потрапляє в полон . Після двох років полону Хмельницькому вдається втекти знову повернувся до козаків. 1648 р був обраний гетьманом. За період гетьманування неодноразово ходив у похід проти Польщі, відстоював права українського населення, боровся за відродження української культури. Укладав союзи з Швецією, Туреччиною, Москоською державою.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Традиції - це історично складені норми поведінки, смаки, досвід передають від покоління до покоління, з роду в рід вже багато століть. Саме традиції стали важливим елементом народної культури1)Чи є у вашій родині традиції ?Назвіть ваші сімейні традиції?2)Чи є загроза зникнення народних традицій у сучасному світі? Чому ви так вважаєте?3)Що протрібно робити для того аби традиції не пропали?
Номер слайду 17
Які народні традиції зображено?
Номер слайду 18
Завдання: Складіть запитання за результатами почутого на уроці, починаючи кожне такими словами: Коли __? Що __? Хто __? Де __? Звідки ми можемо дізнатися про ___? Чому ___? Як ___? Який результат __? Запропонуйте свої запитання в класі.