2 Мета урокуформування компетентностейматематичної: сформувати поняття площі та площі прямокутника і паралелограма; домогтися засвоєння властивостей площ; сприяти засвоєнню формул для обчислення площ фігур;ключових: сприяти усвідомленню власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; формувати вміння відбирати й використовувати потрібні знання для досягнення мети; сприяти самовихованню, впевненості в собі, у своїх знаннях
4. Одиницею вимірювання площі є площа квадрата зі стороною, що дорівнює одиниці вимірювання довжини( його ще називають одиничним квадратом)Виміряти площу многокутника – означає порівняти його площу з площею одиничного квадрата. У результаті отримують числове значення площі поданого многокутника, яке показує, у скільки площа поданого многокутника відрізняється від площі одиничного квадрата
Завдання № 2 Знайдіть сторони прямокутника, якщо вони відносяться як 4 : 9, а площа дорівнює 144 см²DАВСДано: ABCD- прямокутник, S = 144см² АB : ВC -= 4 : 9 Знайти: АВ, ВС Розв’язування: Нехай k – коефіцієнт пропорційності, тоді АВ = 4k, ВС = 9k. Так як S = AB·BC, то 144= 4k · 9k, 36 k² = 144, k² = 4, k = 2, отже: АВ = 2 ·4 =8(см), ВС = 2 · 9 = 18 (см) Відповідь: АВ = 8 см, ВС = 18 см.
Завдання № 3 Квадрат і прямокутник рівновеликі. Сторона квадрата 8 см, а одна із сторін прямокутника – 16 см. Знайдіть другу сторону прямокутника. D₁АВСDА₁B₁C₁Дано: ABCD-квадрат, АВ = 8 см,A₁B₁C₁D₁- прямокутник, В₁С₁=16см Знайти: А₁В₁Розв’язування: За умовою квадрат і прямокутник – рівновеликіS = S₁ S = a² S = 8 · 8 = 64 (cм²) S₁ = A₁B₁ · B₁C₁ 64 = 16 A₁B₁ А₁В₁ = 4 (см) Відповідь: А₁В₁· = 4 см ·SS₁816
Завдання № 546 Сторони паралелограма дорівнюють 12 см і 16 см. Знайдіть його висоти, якщо площа паралелограма дорівнює 96 см²MАВСDNДано: АВСD-паралелограм, BN⊥AD, BM ⊥DC, AD = 12cм, AB= 16см, S = 96 см²Знайти: BN, BM Розв’язування: S = AD· BN S = DC·BM 96 = 12 · BN 96 = 16 · BM DN = 96 : 12 BM = 96 : 16 DN = 8 (см) BM = 6 (см)Відповідь: 8см, 6 см