Презентація "Поняття про відокремлення"

Про матеріал
Розробка спрямована на допомогу учителям української мови, які проводять дистанційні (онлайн) уроки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок рідної мови. З  Лідія Іванівна Калюжна

Номер слайду 2

Відокремлення – це виділення членів речення у вимові (за допомогою інтонації) та на письмі (за допомогою розділових знаків, найчастіше ком, рідше – тире) для підсилення їхньої смислової ролі або значення. Дата. Дистанційне навчання. Речення з відокремленими членами. Поняття про відокремлення. Важливо пам'ятати!Відокремлюються тільки другорядні члени речення. Як ви гадаєте, чому?Наприклад: Срібним маревом повиті, коло сіл стоять тополі. (Леся Українка)

Номер слайду 3

Відокремлені прикладки,що залежало від позиції прикладки у реченні. Тобто відокремлюватися можуть такі другорядні члени речення: Відокремлені означення,зокрема найчастіше дієприкметниковий зворот, рідше одиничний прикметник чи дієприкметник. Відокремлені додатки. Відокремлені обставини,виражені одиничним прислівником або дієприслівником, а також цілими дієприслівниковими зворотами. Відокремленими бувають другорядні члени, яким властивий відтінок додаткового повідомлення, що доповнює основний зміст речення, виражений головними членами.

Номер слайду 4

Яку функцію виконують відокремлені члени речення?Відокремлені члени речення:доповнюють,уточнюють, конкретизують;включають, виключають або заміщають,посилюють зміст і значення. Відокремлені уточнювальні члени речення відповідають на питання:а який саме?а як саме?а де саме?а коли саме?а кого саме?

Номер слайду 5

Наприклад: Під синім склепінням високого неба розкинувся [який?] широкий, [а який саме?] аж до самого обрію, степ. Ю. Бедзик. Данилко [як?] радо, [а як саме?] з підскоком, біг до сусідів. П. Панч. Там [де?] далеко, [а де саме?] на Вкраїні, сяє сонечко ясне. П. Грабовський.[коли?] Рано, [а коли саме?] за холоду, з росою добре жати. І. Франко. Щастя [кого?] художника, [а кого саме?] зокрема письменника, невіддільне від щастя його народу. П. Воронько.

Номер слайду 6

Складіть власні речення за поданими схемами:… [який?] …, [а який саме?] ……[як?] …, [а як саме?] ……[куди?] …, [а куди саме?] ……[коли?] …, [а коли саме?] …… [кому?] …, [а кому саме?] …

Номер слайду 7

Зверніть увагуна вправу 313, що на сторінці 145 вашого підручника. Опрацюйте, будь ласка,§ 31. Виконайте письмововправу 312.1. Піднявшись у гори, раптово пішов сніг. Суть у тому, що не сніг піднявся у гори, а люди. Саме тоді і пішов сніг. Потрібно слідкувати за логічним змістом речення. Правильно: Коли (ми, ви, вони) піднялись у гори, раптом пішов сніг. Відредагуйте 2 – 4 речення самостійно.

Номер слайду 8

Я дізнався / дізналася …Я зрозумів / зрозуміла …Я навчився / навчилася …Я не вмів / не вміла, а тепер умію …Я вважаю успіхом те, що …Найбільші труднощі виникли …На наступному уроці я хочу …Дякую за урок!Будьте здорові!Вивчайте рідну мову…З  Лідія Іванівна. Рефлексія (самоаналіз)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лисаков Сергій Володимирович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Бєлочук Олена
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
4474
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку