Узагальнити знання з нумерації чисел у межах 1 000; провести бесіду про складання таблиць множення й ділення; вправляти учнів у розв'язанні задач на зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати інформаційну, комунікативну, соціальну компетентності; виховувати уважність.
Математика 4 клас
Пріміч Наталя Петрівна
Урок 1
Тема. Нумерація трицифрових чисел. Табличне множення й ділення. Задачі на дві дії.
Мета: узагальнити знання з нумерації чисел у межах 1 000; провести бесіду про складання таблиць множення й ділення; вправляти учнів у розв’язанні задач на зведення до одиниці; вдосконалювати навички усної лічби, розвивати інформаційну, комунікативну, соціальну компетентності; виховувати уважність.
Обладнання: нумераційна таблиця, силует годинника для усної лічби, тест, таблиці для розв’язання задач.
Тип уроку: повторення.
Хід уроку
1.Сіли рівно, підтягнулись,
Один одному всміхнулись.
2. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
1. Вступне слово учителя (розповідь про матеріал, який буде вивчатись, ознайомлення з підручником, його структурою, умовними позначками. Бесіда про види завдань, які дітям більше всього подобається виконувати)
II. Повторення матеріалу, вивченого в 3 класі.
1. Усні вправи
• Робота з нумераційною таблицею.
Сотні |
Десятки |
Одиниці |
1 |
0 |
5 |
2 |
1 |
2 |
8 |
3 |
9 |
3 |
6 |
0 |
7 |
2 |
2 |
4 |
0 |
1 |
2 |
6 |
2 |
— Прочитайте числа з нумераційної таблиці.
— Скільки сотень у кожному числі?
— Скільки у кожному числі десятків? Одиниць?
— Яке число найбільше? Яке число найменше?
345 543
607 706
510 501
2. Самостійна робота. Тест.
1. Для запису натурального числа в математиці використовують
а) 10 цифр б) 100 цифр в) 1000 цифр
2. Найменше натуральне число
а) 1 б) не існує в) 0
3. Найбільше натуральне число
а) існує б) не існує
4. Розрядів в одному класі
а) 1 б) 3 в) 6
5. Відлік розрядів чисел починається з
а) десятків б) сотень в) одиниць
6. Яким символом позначається відсутність одиниць у розряді
а) цифрою1 б) цифрою 0 в) прочерком
Взаємоперевірка перевірка тексту
3. Фізкультхвилинка.
4. Повторення таблиці множення й ділення. Гра «Годинник»
На дошці — силует годинника. Посеред вставляється число. Вчитель вказує на числа навколо того числа, що в середині; учні виконують множення й називають відповідь.
5. Скласти й записати таблицю множення числа 7.
Завдання виконується «ланцюжком».
6. Самостійна робота: розв’язання прикладів № 6
7. Фізкультхвилинка.
II. Розвиток математичних умінь. Закріплення матеріалу.
1.Робота за таблицею (на дошці). Складання задачі, запис її розв’язання в зошитах. Складання оберненої задачі.
Щоденна витрата |
Кількість днів |
Усього витратили |
Однакова |
7 |
42 кг |
5 |
? кг |
2. Робота з підручником
Розв’язання задачі за малюнком № 7.
3. Фронтальна робота над вправою № 8 (роботу над задачею вчитель пропонує виконати за рівнями: учні високого рівня навчальних досягнень та за бажанням учнів розв’язують самостійно, решта — під керівництвом учителя).
4. Геометричний матеріал. Самостійна робота (диференційовано).
1 група
Діти самостійно складають задачу на знаходження периметру за зразком.
(самоперевірка)
2 група
Довжина прямокутника 8 см, ширина становить четверту частину довжини. Побудуй такий прямокутник і знайди його периметр.
(взаємоперевірка)
3 група
Побудуй прямокутник з довжиною 8 см. і шириною 5 см. Знайди периметр.
(індивідуальна перевірка)
5. Цікаві вправи.
Хлопчик написав на листі паперу число 666 і сказав товаришу: «Збільш це число в півтора рази і покажи мені відповідь, але нічого не пиши». Товариш негайно ж виконав це завдання. Як він це зробив?
III. Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа «Закінчи речення»
Сьогодні на уроці ми повторили… (діти закінчують речення)
Мені сподобалося…. . Я потребував (ла) допомоги при вирішенні … .
IV. Домашнє завдання.
№ 9.