Урок "Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20."

Про матеріал

Розробка уроку допоможе : вдосконалити вміння та навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10, навички усної та писемної нумерації в межах 20; закріплювати вміння розв'язувати задачі, обґрунтовувати вибір дії; формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення; сприяти формуванню інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей, виховувати культуру праці.

Перегляд файлу

Розробила: Пріміч Н.П.

Розробка уроку  математики

 

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20.

Мета: вдосконалювати  вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10, навички усної та писемної нумерації в межах 20; закріплювати вміння розв'язувати задачі, обґрунтовувати вибір дії; формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення; сприяти формуванню інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей, виховувати культуру праці, старанність.

Обладнання: комп’ютерна презентація, індивідуальні  картки з цифрами,  6 комплектів геометричного матеріалу для складання будиночків.

Тип уроку: урок – гра.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання гостей.

2. Створення емоційного настрою.

Пролунав для нас  дзвінок –

Починаємо урок.

Ми працюємо  старанно,

І почуємо в кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

На уроці будемо додавати й віднімати числа у межах 10, лічити в межах 20, розв’язувати задачі.

( слайд №1)

Девіз уроку:

Міркуємо – швидко,

відповідаємо – влучно!

Рахуємо – правильно,

 пишемо – гарно! ( слайд №2)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Побажання вчителя.

 - Подивіться у вікно. Сяє сонечко. Радіють тварини і рослини теплу. У всіх чудовий настрій. Бажаю вам на уроці  гарного настрою.

2. Гра «Шифрувальник». Самостійна робота.

- Розв’язати приклади, скласти слово. Самостійно (по варіантах).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

а

и

о

в

к

н

т

і

с

е

   І варіант     ІІ варіант

1

0

-

6

=

4

 

 

в

 

1

4

+

1

-

1

0

=

5

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

5

-

5

=

1

0

 

е

 

3

+

7

-

6

=

4

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

+

6

=

9

 

 

 

с

 

1

5

-

5

-

2

=

8

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

+

6

=

6

 

 

 

н

 

3

+

6

-

2

=

7

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

-

1

0

=

1

 

а

 

1

0

-

5

-

3

=

2

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Перевірка самостійної роботи. Підсумок.

- Сьогодні до нас на урок завітала Весна. За правильно виконані завдання вона буде дарувати нам весняні квіти. Підсумок роботи ( слайд №3,4)

4. Математичний диктант.

  • Записати цифрами числа дванадцять, чотирнадцять, чотири, вісімнадцять;
  • Записати число, в якому 1 десяток і 5 одиниць;
  • Записати число, що є наступним для числа 16;
  • Записати число, що є попереднім для числа 20;
  • Знайти суму чисел 10 і 8, 3 і 10;
  • Знайти різницю чисел 19 і 10, 14 і 1.

5. Перевірка математичного диктанту (12,14,4,18,15,17,19,18,13,9,13) ( слайд №5,6)

6. Гра «Засели будиночок».Робота з картками.

Повторення складу чисел 2 -10. ( слайд №7)

- А тепер наші улюблені будиночки.

5. Динамічна фізпауза з логічним навантаженням.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота в парі. Розставте числа від 10 до 20 у порядку зростання. Робота за картками.

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

( слайд №8)

2. Перевірка робіт.

3. Гра «Естафета» (розв’язання прикладів на дошці «ланцюжком»).

І ряд   ІІ ряд   ІІІ ряд

3+ 3= 6  10-8=2  17- 10=7

12-2= 10  15+1=16  17-1=16

6+4=10  9+1=10  8+2=10

10+8=18  6+3=9  10-0=10

7-5=2   4-3=1   16+1=17

4+5=9  12-2=10  3+5=8

6+2=8  16-6=10  5+2=7

19+1=20  19-1=18  10+3=13( слайд №9)

4. Розв’язання задачі. Підбір схеми умови задачі. Пояснення свого вибору. Самостійне рішення.

На клумбі розквітло 10 червоних тюльпанів, а жовтих на 3 тюльпана більше. Скільки на клумбі жовтих тюльпанів? ( слайд №10)

- Змініть умову задачі так, щоб вона розв'язувалася дією віднімання.( жовтих тюльпанів на 3 менше). ( слайд №11,12)

5. Хвилинка- веселинка

На столі лежало 5 бананів. Як тільки мама на хви­линку вийшла, Таня з'їла 3 банани, а Вася 2. Скіль­ки бананів побачила мама, коли повернулась?

6. Фізпауза офтальмологічна.

7. Завдання на розвиток уваги. ( слайд №13)

- Разом з Весною ми потрапили на лісову галявину. Розгляньте малюнок і дайте відповіді

  • Кого на малюнку по одному? (їжачок, лисиця, мишка, жаба, ведмідь, барсучок)
  • Скільки зайчиків?(3)
  • Скільки метеликів?(0)
  • Скільки кабанів? (2)
  • Скільки стежинок? (1)
  • Скільки козуль? (2)
  • Скільки людей? (0)

( слайд № 14)

8.  Робота с геометричним матеріалом.

- У  цьому будиночку Весна прожила усю зиму Уважно подивіться на будиночок. Скільки у будиночку трикутників (6), чотири­кутників (4).

 

( слайд №15,16)

9. Робота в групах.

- Давайте разом побудуємо будиночок ( із геометричних фігур).Гуртом працювати легше і цікавіше.

- А чим можна прикрасити будиночок? (Квітами). ( слайд №17)

 

V. Підсумок  уроку. Бесіда.

- Скільки квітів подарувала нам Весна?(9)

- Які завдання вам сподобалися?

- Які було виконувати важко?

-

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
19 липня 2020
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку