Розробка уроку допоможе : вдосконалити вміння та навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10, навички усної та писемної нумерації в межах 20; закріплювати вміння розв'язувати задачі, обґрунтовувати вибір дії; формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення; сприяти формуванню інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей, виховувати культуру праці.
Розробила: Пріміч Н.П.
Розробка уроку математики
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Нумерація чисел у межах 20.
Мета: вдосконалювати вміння й навички учнів виконувати додавання й віднімання чисел у межах 10, навички усної та писемної нумерації в межах 20; закріплювати вміння розв'язувати задачі, обґрунтовувати вибір дії; формувати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення; сприяти формуванню інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей, виховувати культуру праці, старанність.
Обладнання: комп’ютерна презентація, індивідуальні картки з цифрами, 6 комплектів геометричного матеріалу для складання будиночків.
Тип уроку: урок – гра.
Хід уроку
І. Організація класу.
1. Привітання гостей.
2. Створення емоційного настрою.
Пролунав для нас дзвінок –
Починаємо урок.
Ми працюємо старанно,
І почуємо в кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
На уроці будемо додавати й віднімати числа у межах 10, лічити в межах 20, розв’язувати задачі.
( слайд №1)
Девіз уроку:
Міркуємо – швидко,
відповідаємо – влучно!
Рахуємо – правильно,
пишемо – гарно! ( слайд №2)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Побажання вчителя.
- Подивіться у вікно. Сяє сонечко. Радіють тварини і рослини теплу. У всіх чудовий настрій. Бажаю вам на уроці гарного настрою.
2. Гра «Шифрувальник». Самостійна робота.
- Розв’язати приклади, скласти слово. Самостійно (по варіантах).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
а |
и |
о |
в |
к |
н |
т |
і |
с |
е |
І варіант ІІ варіант
1 |
0 |
- |
6 |
= |
4 |
|
|
в |
|
1 |
4 |
+ |
1 |
- |
1 |
0 |
= |
5 |
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
5 |
- |
5 |
= |
1 |
0 |
|
е |
|
3 |
+ |
7 |
- |
6 |
= |
4 |
|
|
|
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
+ |
6 |
= |
9 |
|
|
|
с |
|
1 |
5 |
- |
5 |
- |
2 |
= |
8 |
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
+ |
6 |
= |
6 |
|
|
|
н |
|
3 |
+ |
6 |
- |
2 |
= |
7 |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
- |
1 |
0 |
= |
1 |
|
а |
|
1 |
0 |
- |
5 |
- |
3 |
= |
2 |
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Перевірка самостійної роботи. Підсумок.
- Сьогодні до нас на урок завітала Весна. За правильно виконані завдання вона буде дарувати нам весняні квіти. Підсумок роботи ( слайд №3,4)
4. Математичний диктант.
5. Перевірка математичного диктанту (12,14,4,18,15,17,19,18,13,9,13) ( слайд №5,6)
6. Гра «Засели будиночок».Робота з картками.
Повторення складу чисел 2 -10. ( слайд №7)
- А тепер наші улюблені будиночки.
5. Динамічна фізпауза з логічним навантаженням.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота в парі. Розставте числа від 10 до 20 у порядку зростання. Робота за картками.
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
( слайд №8)
2. Перевірка робіт.
3. Гра «Естафета» (розв’язання прикладів на дошці «ланцюжком»).
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
3+ 3= 6 10-8=2 17- 10=7
12-2= 10 15+1=16 17-1=16
6+4=10 9+1=10 8+2=10
10+8=18 6+3=9 10-0=10
7-5=2 4-3=1 16+1=17
4+5=9 12-2=10 3+5=8
6+2=8 16-6=10 5+2=7
19+1=20 19-1=18 10+3=13( слайд №9)
4. Розв’язання задачі. Підбір схеми умови задачі. Пояснення свого вибору. Самостійне рішення.
На клумбі розквітло 10 червоних тюльпанів, а жовтих на 3 тюльпана більше. Скільки на клумбі жовтих тюльпанів? ( слайд №10)
- Змініть умову задачі так, щоб вона розв'язувалася дією віднімання.( жовтих тюльпанів на 3 менше). ( слайд №11,12)
5. Хвилинка- веселинка
На столі лежало 5 бананів. Як тільки мама на хвилинку вийшла, Таня з'їла 3 банани, а Вася — 2. Скільки бананів побачила мама, коли повернулась?
6. Фізпауза офтальмологічна.
7. Завдання на розвиток уваги. ( слайд №13)
- Разом з Весною ми потрапили на лісову галявину. Розгляньте малюнок і дайте відповіді
( слайд № 14)
8. Робота с геометричним матеріалом.
- У цьому будиночку Весна прожила усю зиму Уважно подивіться на будиночок. Скільки у будиночку трикутників (6), чотирикутників (4).
( слайд №15,16)
9. Робота в групах.
- Давайте разом побудуємо будиночок ( із геометричних фігур).Гуртом працювати легше і цікавіше.
- А чим можна прикрасити будиночок? (Квітами). ( слайд №17)
V. Підсумок уроку. Бесіда.
- Скільки квітів подарувала нам Весна?(9)
- Які завдання вам сподобалися?
- Які було виконувати важко?
-