Модернізація освіти змушує по-новому поглянути не тільки на форми оцінювання досягнень вихованців, а й шукати ефективні форми оцінювання педагогічної діяльності. Однією з таких форм може стати Портфоліо керівника гуртка, популярне в різних системах освіти.з англійської – «папка, портфель»;з італійської – «папка з документами», «папка спеціаліста»; з французької - «викладати», «формулювати», а також «досьє» або «зібрання досягнень». Що таке Портфоліо?
На початку 2000-х років Портфоліо почали запроваджувати на освітніх просторах пострадянських країн Портфоліо педагога- це спосіб фіксації, накопичення матеріалів, що демонструють рівень професіоналізму і вміння вирішувати завдання своєї професійної діяльності. Портфоліо педагога показує рівень підготовленості і рівень активності у навчальних та позанавчальних видах діяльності. Електронне портфоліо педагога - це веб-базований ресурс, сайт керівника гуртка, який відображає індивідуальність та професійні досягнення власника.
Мета створення портфоліо У педагога має бути “ досьє успіхів ”, в якому відбиватиметься все цікаве і гідне з того, що відбувається в його житті. Це альтернативна форма оцінкипрофесіоналізму та результативності роботи педагога при проведенні експертизи на відповідність заявленої кваліфікаційної категоріїГоловне призначення портфоліо продемонструвати найбільш значущі результати практичної діяльності для оцінки своєї професійної компетенції0102 Це інструмент для забезпечення моніторингу професійного зростання педагога. Портфоліо дозволяє педагогу проаналізувати, узагальнити і систематизувати результати своєї роботи, об’єктивно оцінити свої можливості та спланувати дії з подолання складнощів і досягнення більш високих результатів, зміщуючи акцент з оцінки на самооцінку0304
В ідеї Портфоліо як у сучасній формі представлення професіоналізму педагога, як найкраще реалізується гасло сучасного життя «Освіта впродовж життя». підготуватися до участі в конкурсах педагогічної майстерностісистематизувати створені навчальні матеріали та інші доробкистворити можливість гідного представлення колегам свого досвіду запропонувати спосіб організації та ефективні методи, прийоми і технології навчальної дисциплінипідвищити рівень професійної конкурентоспроможностіпідготуватися до атестаціїпростежити еволюцію своєї професійної педагогічної діяльностіПортфоліо дає змогу досягти таких цілей:
Публікація портфоліо в мережі у вигляді сайту вкрай необхідна!види портфоліо. Портфоліо досягнень в цьому випадку найбільший наголос роблять на документах які підтверджують успіхи діяльностіПрезентаційне Портфоліо необхідний при працевлаштуванні на нове місце роботи, особливо у тих випадках, коли заробітна плата призначається за підсумками співбесіди. Тематичне Портфоліо акценти розставляють на тематично відокремлених творчих роботах у різних сферах діяльностіКомплексне Портфоліо об’єднує в собі перелічені вище види портфоліо і придатний для презентації керівника гуртка
30 травня Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо створення, змісту та завантаження електронного портфоліо для педагогів, які проходять сертифікацію{B301 B821-A1 FF-4177-AEE7-76 D212191 A09}123інформацію щодо складових Е-Портфоліоправила оформлення опису навчального заняттяресурси для розміщення складових Е-Портфоліо та іншіПро це йдеться в наказі №755 від 30 травня 2019року, який опублікований на сайті Держслужби якості освіти. Ці рекомендації включають: