Матеріал допоможе вчителям української мови, які викладають у 5 класах. для повторення вивченого у початковій школі.
Презентація має цікавий зміст, що включить у роботу кожного учня на уроці.
. Списати прислів’я, зробити звуковий аналіз виділених слів. Не все теє зробиться, що на дуці зродиться. На годину спізнишся, за рік не доженеш. Не хвали коня, поки з дороги не вернеш.
Номер слайду 4
. ЧАЙКАСиджу нерухомо, не зводжу очей з пташини. У мене аж серце завмирає, коли дивлюся на неї. Яка ж вона красива, оця морська чайка! Висока на своїх довгих жовтих ногах з качиними перетинками. У неї велика біла голова, товста шия, круглі, мов чорні намистинки, очі, допитливі й дуже добрі вона що, хоче щось сказати, тільки не вміє? вона навіть вийшла на світло, я бачу її сірі, аж блакитнуваті крила, на яких, здається, засохли краплі морської води. Кінчики крил чорні, гострі. А дзьоб великий, міцний, як мушля(За Ю. Збанацьким) 1. Визначте лексичне значення слова «мушля».2. Колективне складання плану уривка
. Відгадай загадки. Всі на світі добре знають,що предмет я означаю, назви істот і не істот. Хто я?Він любить називати. Завжди на ймення кожну річ: Земля, країна, сонце, мати,Печаль і радість, день і ніч. Я веселий і звабливий, маю ступінь порівняння і вказую на ознаку предмета. Що це за частина мови?Ця частина мови вміє рахувати і кількість предметів називати. Які чудові ми слова: я, ти, ми, ви, він, вона, воно, вони. Скажіть як звуть нас люди, бо в мові ви без нас нікуди. Без нього все лежить на місці, б’є байдики. Воно є тим механізмом, що всіх і все запускає у дію. Розібратись як детально, Моє значення загальне – Це найперш ознака дії: Швидко їде, тихо мріє, Чи ознака ще ознаки: Дуже добре, надто м’яко. А чи ознака предмета: Це – по-київськи котлета. Я скажу вам тут дослівно – Називаюсь я …