Презентація Позакласне читання Мова наша рідна

Про матеріал
Презентація до уроку позакласного читання у 3 класі. "Мова наша рідна.Ф.Пантов "Любіть рідну мову", В. Бондаренко "Українською говори" Легенда "Як ростуть слова" за Л. Мовчун" За посібником "Сонячні вітрила"О.Лабащук, Т. Решетуха. До типової освітньої програми, за редакцією Савченко О.Я.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання3 клас. Позакласне читання. Урок №16 Ф. Пантов «Любіть рідну мову», В. Бондаренко «Українською говори», Л. Мовчук «Як ростуть слова» Сьогодні27.09.2022 Мова наша рідна

Номер слайду 2

Організаційний момент. Пам’ятайте, милі діти,І хлоп’ята, і дівчата!Щоби успіх у навчанні мати,Треба гарно всім читати!

Номер слайду 3

Артикуляційна вправа «Повітряна кулька». Надути щоки повітрям, потім втягну­ти їх. Рахунок 1-2. Щоки, мов кульку,Старанно надули,Здулася кулька. Щоки втягнули.

Номер слайду 4

Артикуляційна вправа «Годинничок». Відкрити рота. Висунути язик і рухати ним вліво — вправо. Стежити за тим, щоб язик не облизував губи. Рахунок 1-2. Тік-так, так-тік —Наче маятник, язик.

Номер слайду 5

Артикуляційна вправа «Чашечка». Відкрити рота, покласти широкий язик на розслаблену нижню губу, Згорнути бокові краї язика у формі чашки. Утримувати про­тягом 5-10 с. Загорнути краї язика —Вийшла чашечка. Чудова яка!

Номер слайду 6

Робота над скоромовкою. Щиро щиглик щебетав. Щойно на ліщині. Щиросердно він бажав. Щастя Україні!Хай щовечора й щоднини. Щедрим нивам Батьківщини. Рясний дощ полоще щічки,Щоб вродив врожай пшенички.

Номер слайду 7

Пантов Федір «ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ»Мова — краса спілкування,Мова — як сонце ясне,Мова — то предків надбання,Мова — багатство моє. Мова — то чиста криниця,де б’є, мов сльоза, джерело,Мова — це наша світлиця,Вона – як добірне зерно. Мова — державна перлина,нею завжди дорожіть: Без мови немає країни —Мову, як матір, любіть!

Номер слайду 8

Пантов Федір «ЛЮБІТЬ РІДНУ МОВУ»Із чим автор вірша порівнює рідну мову?Чому у вірші стверджується: «Без мови немає країни»?Як ти розумієш ти ці слова?Для кожного його мова — найкраща й найсолодша.

Номер слайду 9

Валентина Бондаренко«Українською говори»

Номер слайду 10

Валентина Бондаренко «Українською говори»До чого закликає читачів авторка?Чому, на думку авторки, забути рідну мову – це все одно, що «забути матінку»?Чи траплялися тобі випадки, коли люди переставали спілкуватися рідною мовою?Чи спілкуєшся ти українською мовою повсякчас? Чому?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

«Як ростуть слова». Легенда. За Лесею Мовчун Про це вже мало хто пам’ятає, бо минуло відтоді не сто, не двісті, а тисячі років. На щедрих плодючих землях,  оточених горами, жило плем’я німів. Німи вирощували виноград, персики, апельсини, усіляку городину, були працьовиті, а тому й жили в достатку. Та коли б ми з вами якимось дивом потрапили в ті краї, то не почули б жодного слова – лише шум водограюі щебетання пташок звучали там. Німи не вміли говорити, вони тільки ворушили губами і читали слова по вустах. Може, то було й непогано, бо ж не спалахували ні сварки, ні лайки, а тому приятелювали між собою старий і малий. Одна лише бабуся Мова жила самотиною за високим кам'яним парканом. Щодня вона поралася у квітнику.  Мову вважали чарівницею, бо ж розумілася на травах: яка від кашлю, яка від зубного болю, а яка від лихоманки.

Номер слайду 13

«Як ростуть слова». Легенда. За Лесею Мовчун. Якось до бабусі прийшов хлопець. З його тремтячих вуст дізналася Мова про горе. Сусідська дівчинка, сліпа від народження, почувалася дуже самотньою й марніла, гасла з кожним днем. Нічим нічим не могли їй зарадити,  бо сліпа не бачила слів утіхи ... Не зумію повернути я дівчині зір, - похитала головою Мова. - Та є в мене таємниця. І Мова повела хлопця у свій дивовижний квітник. Добридень... Добридень… Добридень…- забриніло звідусібіч. Ті звуки линули від квітів. - Це - слова, - пояснила бабуся. - Зірви найкращі, віднеси дівчині, хай вона почує, хай радість прийде в її засмучену душу.

Номер слайду 14

«Як ростуть слова» Легенда. За Лесею Мовчун Який же то був букет! Мінився золотими, синіми, червоними кольорами, пахтів, наче персиковий сад, і звучав так чарівно, що завмирало серце. Ти… вродлива ... ти потрібна мені ... я буду… завжди поруч… з тобою…А наступного дня всі німи юрмилися, біля подвір’я бабусі Мови. Вони прийшли по слова. Благально простягали руки, з надією дивилися на бабусю Мову.- Я навчу вас вирощувати слова, - ворухнулися губи старенької. Мова винесла повний кошик корінчиків. Кожне слово, наче квітка, має корінь. А з нього виростають листочки - суфікси, пагінці - префікси і пуп'янки - закінчення. З одного кореня може вирости багато слів-квітів. Бережіть свої квітники, виполюйте бур'яни і вирощуйте найкращі слова. По корінчику розібрали німи щедрий дарунок Мови, обсадили всю землю диво- квітами й передали наступним поколінням таємницю про те, як ростуть слова.

Номер слайду 15

Коли відбувалися події, описані в легенді?«Як ростуть слова» Легенда. За Лесею Мовчун. Чому, на твою думку, плем’я одержало таку назву?Як спілкувалися німи?Чому бабусю Мову вважали чарівницею?З яким проханням прийшов хлопець до бабусі Мови?

Номер слайду 16

Для чого всі німи зібралися наступного дня коло подвір’я бабусі Мови?«Як ростуть слова» Легенда. За Лесею Мовчун. Навіщо бабуся Мова дала німам корінці квітів?Які поради дала старенька німам?Яку таємницю відкрила бабуся хлопцеві?

Номер слайду 17

Для чого всі німи зібралися наступного дня коло подвір’я бабусі Мови?«Як ростуть слова» Легенда. За Лесею Мовчун. Навіщо бабуся Мова дала німам корінці квітів?Які поради дала старенька німам?Яку таємницю відкрила бабуся хлопцеві?

Номер слайду 18

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тарасенко Інна Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
2382
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку