При виконанні практичної роботи використовуйте Додаток 2 вашого підручника ( стор.238) та відеодосліди за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=-4 H7 WXq. Ff. A0 З 2 хвилини по 11.18 хвилину. Практична робота№ 1 Тема: «Розв'язування експериментальних задач»
Номер слайду 2
Правила техніки безпеки1. Виконуйте досліди згідно інструкції.2. Уважно читайте етикетки на реактивах, не беріть їх руками, не пробуйте на смак.3. Дотримуйтесь правил протипожежної безпеки при користуванні спиртівкою, при роботі з легкозаймистими речовинами.4. Дотримуйтесь правил безпеки при роботі з лугом, обережно нагрівайте пробірку, що містить луг.5. Після закінчення роботи приберіть робоче місце, вимийте руки.
Номер слайду 3
Хід роботи1. У трьох склянках без підписів знаходяться тверді речовини: сахароза, глюкоза та крохмаль. Складіть план експерименту та здійсніть реакції для розпізнавання цих речовин.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№з/п. Дослідження. Спостереження, рівняння реакцій1 З кожної пробірки відсипаємо у чисті пробірки частину речовини. А) до кожної пробірки додаємо декілька крапель розчину йоду. Б)У дві пробірки, що залишились, додаємо ____ і підігріваємо. А) В одній з пробірок спостерігаємо появу синього забарвлення. Там знаходиться крохмаль (пробірка №2)Б)Після нагрівання у одній з пробірок спостерігаємо появу _______ забарвлення, яке змінюється на _____ У цій пробірці знаходиться ______.(пробірка №3) Рівняння реакції………. +…….. Отже, у пробірці № 1 знаходиться ______
Номер слайду 4
2. Здійсніть перетворення за схемою: етанол → етаналь → оцтова кислота → натрій ацетат{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ досліду. Дослідження. Спостереження, рівняння реакцій1 На вогні прожарюємо мідну спіраль до почорніння, утворюється Cu. O і швидко опускаємо спіраль у пробірку із етанолом. Відчуваємо запах _______, а дріт знову набуває ____ кольору. Рівняння реакціїС2 Н5 ОН + Cu. O→….+ ….2 Додаємо у пробірку амоніачний розчин ____ і нагріваємо. На стінках пробірки осідає ____, реакція «…..дзеркала». Рівняння реакції ОСН3 С + ……+ …→…+….↓ Н3 У пробірку з натрій гідроксидом додаємо фенолфталеїн, отриманий розчин краплями додаємо у пробірку з розчином, отриманому у другому дослідіРозчин набуває _____ кольору. Розчин знову став _____. Рівняння реакціїСН3 СООН + …..→ ….. +….
Номер слайду 5
3. У трьох пробірках без підписів знаходяться: етанол, гліцерол та глюкоза. Як їх розпізнати за допомогою одного реактиву?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Дослідження. Спостереження, рівняння реакцій1 Етанол – за допомогою свіжоутвореного ______Змін не відбувається2 Гліцерол – за допомогою свіжоутвореного ______З’являється розчин ______ кольору3 Глюкоза – за допомогою свіжоутвореного ______ та нагрівання. З’являється ________ колір. Рівняння реакції
Номер слайду 6
4. Доведіть наявність крохмалю в виданих продуктах харчування: картопля, локшина, білий хліб.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Картопля. Розрізати картоплю. Розвести водою спиртовий розчин йоду і капнути цим розчином на розріз картоплі В усіх трьох випадках спостерігаємо ________, що свідчить про наявність ______ у цих продуктах2 Локшина. Влити воду в пробірку, додати локшину і нагріти до утворення клейстера. Розвести водою спиртовий розчин йоду і додати цього розчину у клейстер3 Білий хліб. Розвести водою спиртовий розчин йоду і капнути цим розчином на шматочок білого хліба
Номер слайду 7
Висновокна практичній роботі ми розпізнавали органічні речовини за допомогою _______ реакцій та проводити реакції, які доводять наявність генетичних зв’язків між _______________