Презентація до Практичної роботи № 2 "Розв'язування експериментальних задач" буде гарним супроводом уроку. Містить всі необхідні матеріали і завдання для виконання практичної роботи.
Американський хімік Лайнус Полінг сказав: «Хіміки — це ті, хто насправді розуміють світ». Сьогодні на уроці ви станете справжніми дослідниками. Щоб переконатись, що за дослідження беруться професіонали, вам необхідно пригадати, що саме ми вивчали на попередніх уроках.
Номер слайду 3
Завдання 1
Номер слайду 4
Завдання 2 Увага, увага!!! Після введення у комп’ютер результатів лабораторних досліджень загубилися деякі формули речовин. Допоможіть визначити варіанти, якщо частина інформації зберіглася. Група 1 Са3(РO4)2 + … = Са. SO4↓+ …Група 2 … + 2 Ag. NOз = Ва(NO3)2 + … ↓Група 3 … + 2 Н3 РO4 = … + Н2 O Додаток 1
Номер слайду 5
Сьогодні на уроці ви повинні удосконалити : навички складання рівнянь реакцій в йонно-молекулярній формі; вміння планувати проведення експерименту для добування речовин; навички прогнозувати можливості перебігу реакцій йонного обміну між двома електролітами;вміння розпізнавати невідомі речовини за допомогою якісних реакцій.
Номер слайду 6
Мета: узагальнити відомості про реакції обміну в розчинах електролітів; закріпити знання про процеси дисоціації електролітів, уміння добувати речовини та складати рівняння хімічної реакції у повній та скороченій йонно-молекулярній формах, удосконалити навички проведення хімічного експерименту. Обладнання: штатив з пробірками. Реактиви: розчини Ва. СІ2, Аg. NО3, Fе. СІ3, Nа. СІ, Nа. ОН, Nа2 SО4
Номер слайду 7
Інструктаж з БЖДПерш ніж почати експеримент, уважно ознайомтеся з інструкцією.
Попереджувальні знаки на які потрібно звернути увагу?
Номер слайду 10
Хід роботи. Завдання У митну лабораторію доставили реактиви, але етикетки були втрачені, за документами відомо, що це були Nа. СІ, Nа. ОН, Nа2 SО4 , допоможіть визначити ці речовини за допомогою мінімальної кількості відповідних реактивів: Ва. СІ2, Аg. NО3 та універсальний індикатор.
Номер слайду 11
План ваших дії:виберіть раціональний шлях ( послідовність дій ) експериментального дослідження, здійсніть відповідні досліди;результати дослідження оформіть у вигляді таблиці (додаток 2); напишіть рівняння можливих реакцій в молекулярній, повній та скороченій йонній формах;зробіть висновок.
Номер слайду 12
Поміркуйте. У лікарні перед рентгеноскопічним дослідженням шлунка хворому пропонують випити суспензію барій сульфату. Чому саме цю речовину використовують у цьому дослідженні?
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Реакція йонного обміну застосовується в побуті (кулінарія) – гасіння соди оцтовою або лимонною кислотами. Запропонуйте скорочений йонний вигляд даної реакції.