Презентація "Практична вправа для протидії булінгу"

Про матеріал
Попри розповсюджену думку, що емпатія – єдине знаряддя у боротьбі з булінгом, це не є абсолютною правдою. Адепти такого підходу розглядають проблему однобічно – зі сторони булера. І дійсно, високий рівень емоційного інтелекту «рятує» більшість ситуацій від булінгу, адже агресори краще розуміють майбутні негативні емоції жертви. А ще конфліктні ситуації «рятують» люди – треті особи, що намагаються допомогти жертві цькування... Нічого не нагадує? Драматичний трикутник Карпмана – це психологічний термін, що означає певний життєвий сценарій, повторювану конфліктну ситуацію із застосуванням насилля за участю переслідувача, жертви та рятівника (спостерігача).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методика щодо запобігання булінгу в середній школіСоціальний педагог. Уманець Інна

Номер слайду 2

Драматичний трикутник Карпмана – це психологічний термін, що означає певний життєвий сценарій, повторювану конфліктну ситуацію із застосуванням насилля за участю переслідувача, жертви та рятівника (спостерігача).

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Сутність соціальної структури булінгу подібна до трикутника Карпмана та складається з трьох елементів: переслідувача (булера), жертви і спостерігача. Цікавим є те, що в англійській мові для позначення переслідувача часто використовують саме слово «bully» (булер), хоча трикутник Карпмана зустрічається у побуті, особистих стосунках, роботі тощо. 

Номер слайду 5

Психологічні установки жертв булінгу:вірять, що заслуговують на роль жертви, пасивно очікують насильства від переслідувачів;страждають від комплексу неповноцінності та самотності;не вірять, що педагоги їх захистять;віддають перевагу замовчуванню насильства та цькування;не вважають себе значущою частиною колективу.

Номер слайду 6

Спостерігачам властиво:страх опинитися на місці жертви;небажання виділятися з-поміж однокласників;цінування стосунків із переслідувачем;почуття інтересу, а іноді – провини та власного безсилля.

Номер слайду 7

Універсальна вправа «Трикутник Карпмана»

Номер слайду 8

1. Клас об'єднується у групи по 3 особи. Серед трійки визначають ролі: переслідувач (булер), жертва, рятівник (спостерігач). Окрім цього, завчасно можна продумати ситуації булінгу: на підставі навчальних досягнень, одягу, хобі тощо.

Номер слайду 9

2. За сигналом учителя діти протягом 5-7 хвилин відіграють зазначені ролі. Згодом, викладач повідомляє, що ролі змінюються. Вправа відбувається до того моменту, поки кожна дитина не побуває у кожній ролі.

Номер слайду 10

3. Опісля відбувається спільне обговорення почуттів школярів: у якій ролі краще себе почували, чому? Що зрозуміли у кожній ролі? Що призводить до того, що діти стають булерами, жертвами, спостерігачами? Що потрібно робити, щоб перестати бути булером, жертвою, спостерігачем? І чи завжди це у наших силах? Після обговорення вчитель пропонує запитання для рефлексії: -Коли я був переслідувачем, я згадував…-Коли я був спостерігачем, я намагався…- Коли я був жертвою, я міг собі дозволити…

Номер слайду 11

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку