Ми за здоровий спосіб життя
Тренінгове заняття
Мета: надати інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на здоровий спосіб життя.
Учасники: 1-4 класи
Час: 40 хв.
Хід заняття
Привітання
Учасники сідають у коло. Передаючи один одному м’яку іграшку учасники заняття бажають один одному гарного здоров’я.
Правила роботи групи
Повідомлення «Що відбуватиметься на занятті?»
Сьогодні ми поговоримо про здоровий спосіб життя, що його формує, які складові здоров’я, складемо модель здоров’я та пограємося.
Очікування
Учасники на стікерах, вирізаних у формі корабликів, записують свої очікування, оголошуючи приклеюють їх на плакаті «Береги», на «березі сподівань».
Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
Тепер, коли ми промовляли свої вітання один одному, то тим самим бажали здоров’я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що ж таке здоров’я?
Учасники називають свої варіанти відповідей. Відповіді записуються на дошці.
Потім пропонується визначення поняття здоров’я, визначене Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я.
Вправа «Модель здоров’я»
Учасники заняття діляться на три групи. Кожна з яких отримує завдання розробити свою модель здоров’я, виходячи з власного бачення цієї проблеми.
Допоміжні запитання: «Що на вашу думку є складовими здоров’я?», «З чого складається здоров’я людини?», «Без чого не можна уявити дійсно здорову людину?».
Кожна група презентує свої моделі.
Після презентації пропонується всім уявити собі ті шкідливі, руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров’я. На моделях іншої групи треба зобразити ці фактори.
Обговорення: учасники розповідають, що вони відчували, коли створювали свою модель здоров’я, а потім що, коли її руйнували інші учасники і що. Коли отримали свою модель зруйнованою.
Питання: «Чи можна відновити те, що вже зруйновано?», «Чи буде це мати той самий вигляд?», «Що легше запобігти руйнуванню, чи його відновити?».
Вправа «Що формує здоров’я?»
На дошці записуються найвагоміші фактори, які впливають на здоров’я людини. Потім всі ці фактори об’єднуються в чотири групи: спадковість, стан довколишнього середовища, рівень медичного обслуговування, спосіб життя людини.
Учасники групи визначають, який з факторів впливає найсильніше впливає на здоров’я людини, який менше і ще менше. Відповіді записуються на дошці..
Отримані результати обговорюються в групі.
Наприкінці розглядаються результати наукових досліджень щодо вагомості впливу тих чи інших факторів на здоров’я людини.
Підведення підсумків
Обговорення запитань:
Які знання ви отримали?
Як ці знання ви використаєте в особистому житті?
Яка мета цієї теми.
Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева»
Учасники стають у коло один за одним. Ведучий промовляє слова, які супроводжуються певними рухами, а всі учасники повторюють за ним:
Похвалимо себе! (П