ООН - міжнародна організація, до якої входить більше, ніж 150 країн світу. Вона утворена в 1945 році. Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни. Подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.1924 р. - перша Декларація прав дитини1959 р. - Декларація прав дитини1982 р. - Конвенція ООН про права дитини. Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набувають сили лише в тих державах, які підписали цю Конвенцію і зобов'язалися її виконувати. На жаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються. Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство:1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати1991 р. - прийнято Закон України про освіту1996 р. - прийнято Конституцію України2001 р. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».
Права дитини*Усі діти мають право вільно висловлювати свою думку.*Усі діти мають право на вільне спілкування.*Усі діти мають право на свободу совісті, думки і релігії.*Усі діти мають право на отримання інформації.*Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.*Усі діти мають право на повноцінне харчування.*Усі діти мають право на отримання освіти.*Усі діти мають право на медичну допомогу.*Усі діти є рівні у правах, ніхто не повинен їх порушувати.*Жодна дитини не повинна бути жертвою насильства або війни.*Жодна дитини не повинна бути скривджена і зневажена.*Кожна дитина має право на любов і спілкування.*Особлива турбота дітям-інвалідам.*Особлива турбота дітям-біженцям.*Особлива турбота дітям без сімей.*Особлива увага дітям, що перебувають у конфлікті з законом.
Зупинка третя «Виконуємо свої обов’язки»1. Систематично та глибоко оволодівати знаннями та навиками (учитися).2. Дотримуватися вимог законодавства України (не порушувати закону).3. Дотримуватися моральних та етичних норм (слухатися старших, чемно себе поводити, допомагати слабшим тощо).4. Виконувати вимоги статуту школи.5. Берегти природу, пам’ятки історії та культури.
«Рано – вранці Буратіно поклав абетку в торбинку і підстрибом побіг до школи… До школи треба було повертати праворуч, музика лунала ліворуч. Буратіно почав спотикатися. Ноги самі повертали до моря, де грала музика.- Школа ж нікуди ж не втече ж, - сам собі голосно промовив Буратіно, - я тільки погляну, послухаю – і бігцем до школи!Що є духу він кинувся бігти до моря.»
«Були собі котик та півник, і були вони у великій приязні. Котик, було, йде їсти добувати, а півник сидить та хату глядить. То котик наказує:- Ти ж нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.- Добре, добре – каже півник. Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Прийшла раз уночі, насипала півникові під вікном золотої пшенички, а сама засіла під кущем. Зранку глянув півник у віконце – бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана.- Піду – но я трошки подзьобаю – нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже. Тільки – но півник за поріг, а лисичка його хап! – та й помчала до своєї хати.»
« Буратіно сів до столу, підгорнувши під себе ногу. Мигдалеві тістечка він запихав до рота цілком і ковтав, не розжовуючи. У вазу з варенням він заліз просто пальцями і з насолодою їх обсмоктував. Коли дівчинка відвернулася він схопив кофейника і випив усе какао з носика. Захлинувся й пролив какао на скатертину.»
Н. Забіла «Про ліниву дівчинку»«Почула миша, що дівчинка плаче, підійшла до неї нишком та й говорить солодким голосом:… - Якщо хочеш – будеш сита,Я сама тебе навчу…Лізь по дубу вгору – вгору,Аж у білчину комору,Там горіхи і гриби. Забери усі собі. Та не забудь зі мною поділитися в подяку за добру пораду.«Ой, як же так? Хіба красти можна? Може, краще з голоду пропасти?» - подумала дівчинка. Але це вона тільки подумала, а сама полізла до білчиного дупла… Хутко скинула дівчинка фартушок, зробила з нього мішок та й забрала всі ягоди, гриби й горішки, не залишила білкам анітрішки!»
«Незнайко з цікавістю дивився на все. Найбільше його вразила надзвичайна чистота. По всіх дворах працювали малючки. Одні підстригали ножицями траву, щоб вона була рівненька, інші, озброївшись мітлами, підмітали доріжки, треті вибивали пилюку з довгих підстилок. Цими підстилками в Зеленому місті застеляли не тільки підлоги, а навіть тротуари на вулицях.»