Презентація "Прикметник. Ступені порівняння прикметників"

Про матеріал
Презентація містить матеріал до уроку української мови "Прикметник. Ступені порівняння прикметників".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прикметник. Ступені порівняння прикметників

Номер слайду 2

Мета: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; відомості про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення, формувати вміння шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення,за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до рідного слова

Номер слайду 3

Епіграф: Ніжна, мила, світанкова,ясна, чиста, колискова,мелодійна, дзвінкотюча,дивна, радісна, співуча,лагідна, жива, казкова,красна, чарівна, шовкова,найдорожча, добра, власна,мудра, сонячна, прекрасна,солов’їна, барвінкова – українська мова. Л. Лужицька

Номер слайду 4

1. Гра «Лінгвістичний двобій» Робота в парах. Учень сам обирає суперника зі словами: «Я викликаю на двобій…» і ставить запитання.

Номер слайду 5

Завдання – Гра „Хто більше?”Хто більше добере назв ознак до назв предметів: Слово (яке?) _______________________________. Море (яке?) _______________________________. Пісня (яка?) _______________________________. Вчитель (який?) ____________________________.  

Номер слайду 6

Робота з лінгвістичним ключем. Розподільний диктант. Записати, розділивши на три колонки: якісні, відносні, присвійні. Легенький, український, їжаковий, кременецький, Надіїн, енергійний, ризький, синявий, Катеринин, Андріїв, акварельний, яснесенький. Ключ: з перших літер утворіть слова

Номер слайду 7

Вибірковий диктант. Виписати якісні прикметники, визначити ступінь порівняння Українці – стародавній народ, а мова "їхня багатша і всеосяжніша, ніж персидська, китайська, монгольська і всілякі інші. Немає магії сильнішої, ніж магія слів. Найбільше i найдорожче добро кожного народу – це його мова… Мова – втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо її, вивчаймо її, розвиваймо її! Мова – душа кожної національності, її святості, її найцінніший скарб.

Номер слайду 8

Творча лабораторія Робота за варіантами. Від поданих слів утворіть просту й складену форми вищого й найвищого ступенів порівняння.І варіант - сумний, солодкий, сміливийІІ варіант - високий, приємний, чистий

Номер слайду 9

Фізкультхвилинка

Номер слайду 10

Розумне перо. Перепишіть, від поданих у дужках прикметників утворіть вищий або найвищий ступені порівняння. Рiдна мова на чужинi ще (мила) стає Добре ім'я (дороге) за великі багатства, а доброзичливість (цінна)за срібло та золото. Для того, хто деревце посадив, земля стає і (близька), і (рідна). Твій ранок, земле, усе (ясний),усе (гарячий) розмах твій.

Номер слайду 11

Стилістичний сміхограй ( усно) (Виправити помилки у вживанні прикметників)Стежечка до села була сама вузькіша. Понеділок, безперечно, найважкіший день тижня. Учні влітку мають самі найдовгіші канікули.

Номер слайду 12

Я – редактор Правильно записати ступені порівняння прикметників Більш цікавіший фільм, самий холодний день, найбільш відоміший журнал, менш зручніший диван, самий кращий друг, сама легка професія, сама шкідлива їжа, менш видатніший композитор, більш смачніша страва, самий повільніший транспорт, сама рідніша людина, найбільш лютіший мороз, найменш холодніша зима.

Номер слайду 13

Домашнє завдання§ 28, вправа 353; (для всіх)Для високого та достатнього рівня: написати твір-роздум «Українська мова – найрідніша»

pptx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
1188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку