Мета: ознайомити учнів із джерелами природних органічних речовин на Землі, зокрема, з природнім та супутнім нафтовим газом, їх складом та використанням; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення органічної хімії, економічне мислення, виховувати розуміння необхідності дбайливого ставлення до природних ресурсів
І. Організація учнів до роботиІІ. Актуалізація опорних знань. Завдання 1 Вправа «Незакінчене речення» (учні продовжують речення учителя)Органічними називають сполуки, …Теорію будови органічних сполук створив…Ізомери – це такі органічні сполуки…Ізомерія – це… У молекулах органічних речовин Карбон завжди проявляє валентність…
Завдання 2. Скласти схему класифікації органічних сполук. (Наведіть приклади до кожного класу органічних сполук). Гра «Темна конячка» (колективна робота). Під час повного згорання 1 моль речовини утвориться 1 моль вуглекислого газу і 2 моль води. Назвіть речовину, складіть рівняння реакції її горіння.(1моль органічної сполуки СО2+2 Н2 О)
Природні джерела вуглеводнів. До природних джерел вуглеводнів відноситься природний і супутні нафтові гази, нафта, кам’яне вугілля. Є два способи використання цих горючих копалин: один – у вигляді палива, інший – у вигляді сировини для подальшої переробки. Перший спосіб означає звичайне спалювання, другий – це органічний синтез.