Боромлянський НВК Тростянецької районної ради Сумської області Природні джерела органічних речовин. Природний і супутній нафтовий гази, їх склад, використання. Мачула Ніна Костянтинівна, учитель хімії
Номер слайду 2
Мета: ознайомити учнів із джерелами природних органічних речовин на Землі, зокрема, з природнім та супутнім нафтовим газом, їх складом та використанням; розвивати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення органічної хімії, економічне мислення, виховувати розуміння необхідності дбайливого ставлення до природних ресурсів
Номер слайду 3
І. Організація учнів до роботиІІ. Актуалізація опорних знань. Завдання 1 Вправа «Незакінчене речення» (учні продовжують речення учителя)Органічними називають сполуки, …Теорію будови органічних сполук створив…Ізомери – це такі органічні сполуки…Ізомерія – це… У молекулах органічних речовин Карбон завжди проявляє валентність…
Номер слайду 4
Завдання 2. Скласти схему класифікації органічних сполук. (Наведіть приклади до кожного класу органічних сполук). Гра «Темна конячка» (колективна робота). Під час повного згорання 1 моль речовини утвориться 1 моль вуглекислого газу і 2 моль води. Назвіть речовину, складіть рівняння реакції її горіння.(1моль органічної сполуки СО2+2 Н2 О)
Номер слайду 5
ІІІ. Мотивація навчальної діяльностіВажко навіть уявити, Як без хімії прожити. Чистить миє і годує,Живить, травить і лікує,Посуд меблі і тканини – Органічні речовини.
Номер слайду 6
Природні джерела вуглеводнів. До природних джерел вуглеводнів відноситься природний і супутні нафтові гази, нафта, кам’яне вугілля. Є два способи використання цих горючих копалин: один – у вигляді палива, інший – у вигляді сировини для подальшої переробки. Перший спосіб означає звичайне спалювання, другий – це органічний синтез.
Номер слайду 7
«Геологічний розріз нафтоносної місцевості»
Номер слайду 8
«Економічна мапа України»
Номер слайду 9
«Схема, склад і галузі застосування природного і супутнього нафтового газу»
Номер слайду 10
V. Закріплення і поглиблення знань. Виконати тестове завдання
Номер слайду 11
VI. Підсумок уроку. Отже, на вашу думку ми розглянули всі завдання, які ставили перед собою на початку уроку?Чи доцільно використовувати природний і нафтовий гази як джерело теплової енергії?Які ви знаєте альтернативні види палива?
Номер слайду 12
VII. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 16, с. 112-114 виконати вправи 140, с.55; Творче завдання. Підготувати повідомлення: «Родовища газу в Україні, їх розробка, використання», «Що одержують з вугілля та природного газу?»