Презентація "Прислівник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників."

Про матеріал

Мета:

Вказати на загальне значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль прислівника; навчати знаходити прислівники в реченні; збагачувати словниковий запас;

Розвивати усне та писемне мовлення учнів, вміння виділяти головне, узагальнювати та систематизувати матеріал;

Сприяти вихованню любові до рідної мови, слова.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Прислівник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників. Тема:

Номер слайду 2

Мета: Вказати на загальне значення, морфологічні ознаки та синтаксичну роль прислівника; навчати знаходити прислівники в реченні; збагачувати словниковий запас;Розвивати усне та писемне мовлення учнів, вміння виділяти головне, узагальнювати та систематизувати матеріал;Сприяти вихованню любові до рідної мови, слова.

Номер слайду 3

Соціокультурна змістова лінія: Мова – скарбниця духовності народу

Номер слайду 4

Прислівник – це... Морфологічні ознаки?Синтаксична роль?Незмінна самостійна частина мови, що виражає... Ознаку дії: виразно читатиІншої ознаки: дуже високо. Предмета: дорога навпростець. Як незмінна частина мови, не має закінчення: удень, близько, згарячу- У реченні найчастіше пов’язаний за змістом із дієсловом-присудком і є обставиною: Сріблясто мерехтить угорі Чумацький Шлях.- Іноді пов’язаний за змістом з іменником і є означенням: Місяць (який?) уповні сів на підвіконні. Або вказує на обставини, за яких відбувається подія чи явище: зустрілися опівночі

Номер слайду 5

Розряди прислівників за значенням. ОзначальніОбставинні Якісно-означальніКількісно-означальніСпособу діїЯк?Скільки? Наскільки?Якою мірою?Як?Яким способом?удалогарногрізно. Місця діїЧасу діїПричини діїМети діїДе? Куди? Звідки?Коли? Відколи? Допоки?Чому? Через що? З якої причини?З якою метою? Для чого? Навіщо?Удома ліворучзгори. Завтразучоранавіки. Спересердязопалуспросоння. Наперекірнапоказдужезанадтоледвебосоніжверхижартома

Номер слайду 6

Аналізуємо текст. Завдання: Прочитати поезію напам’ять. Виписати прислівники, вказати розряд за значенням, зробити висновок, прислівників якого розряду використано в тексті найбільше МОВАЯк парость виноградної лози,Плекайте мову. Пильно й ненастанно. Політь бур’ян. Чистіша від сльози. Вона хай буде. Вірно і слухняно. Нехай вона щоразу служить вам,Хоч і живе своїм живим життям. Максим Рильський

Номер слайду 7

УКРАЇНСЬКА МОВА (пам'яті Т. Г. Шевченка)Діамант дорогий на дорозі лежав,-Тим великим шляхом люд усякий минав,І ніхто не пізнав діаманта того. Йшли багато людей і топтали його,Але раз тим шляхом хтось чудовий йшов,І в пилу на шляху діамант він найшов. Камінець дорогий він одразу пізнав,І додому приніс, і гарненько, як знав,Обробив, обточив дивний той камінець,І уставив його у коштовний вінець. Сталось диво тоді: камінець засіяв,І промінням ясним всіх людей здивував,І палаючим огнем кольористо блищить, І проміння його усім очі сліпить. Аналізуємо текст

Номер слайду 8

Так в пилу на шляху наша мова була,І мислива рука її з пилу взяла. Полюбила її, обробила її,Положила на ню усі сили свої,І в народний вінець, як в оправу, ввела,І, як зорю ясну, вище хмар піднесла.І на злість ворогам засіяла вона,Як алмаз дорогий, як та зоря ясна.І сіятиме вік, поки сонце стоїть,І лихим ворогам буде очі сліпить. Хай же ті вороги поніміють скоріш, Наша ж мова сія щогодини ясніш!Хай коштовним добром вона буде у нас,Щоб і сам здивувавсь у могилі Тарас,Щоб, поглянувши сам на створіння своє,Він побожно сказав: „Відкіля нам сіє?!”Володимир Самійленко. Аналізуємо текст

Номер слайду 9

Лінгвістична гра “Прихована частина мови”Завдання: Запитання - відповідь. З давніх - давен – ... Антонім до слова ліворуч – ... Ненароком – ... Босо – ... З лівого боку – ... Обома руками - ... Діючи в боротьбі із супротивником прикладом, холодною зброєю – ... В одну нитку, в один прошарок – ... Завжди – ...

Номер слайду 10

Лінгвістична гра „Утвори прислівник”Завдання: Із кожної групи запропонованих складів утворіть і запишіть прислівники, з трьома (на вибір) складіть речення: Ве, не, ло, се – Но, не, руш, по – Да, ко, не, ле – Ку, вліт – Зим, в, ку –Ру, вго –Руч, во, лі –

Номер слайду 11

Лінгвістична гра „Приковані слова”Завдання: Утворіть і запишіть прислівники, з трьома (на вибір) складіть речення:в _ _ _ _ у;н _ _ _ _ _ з;з _ _ _ у;в _ _ _ о;з _ _ _ _ _ _ у;в _ _ _ _ _ _ _ у;н _ _ _ _ _ _ _ _ _ ч;б _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ у;щ _ _ _ _ і;б _ _ _ _ _ ж;с _ _ _ _ _ _ а;щ _ _ _ _ _ _ _ _ _ е.

Номер слайду 12

Працюємо разом1. Виписати прислівники, пояснити морфологічні ознаки, з’ясувати синтаксичну роль, дати повне визначення прислівнику. Дощі випадали щоденно. Вискочить сонце на мить на блакитну полянку, гляне на себе в калюжу, і знову лізуть на нього важкі хмари. Ми йдемо серед поля. Широко, гарно, спокійно.

Номер слайду 13

2. Запишіть висловлювання про мову, підкресліть прислівники, вкажіть розряд Мова — це доля нашого народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі її плекатимемо (О. Гончар). Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе (О. Гончар). Мова — універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне. Це своєрідний енергопровід: від одного до іншого, від одного до багатьох (П. Мовчан).

Номер слайду 14

Творче конструювання3. Відновіть прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. Прислівники випишіть, з’ясуйте, до якого розряду за значенням кожен із них належить.І від солодких слів ... Краще переконувати словами, ... Хто багато обіцяє, ... Довідка: той рідко слова дотримує; як кулаками; буває гірко

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Pysanchyn Nadiya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Борисівна Ольга
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Равлюк Богдана Богданівна
    Корисна презентація для узагальнення прислівника, особливо під час карантину, дякую, цікаві завдання, пізнавальні.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
20203
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку