Сім’я відіграє визначну роль у формуванні особистості дитини. У сім’ї дитина пізнає навколишній світ, формується світогляд. Із сім’ї протоптується стежка до школи, а вже тоді на життєву дорогу ведуть дітей два досвіди, здобуті у сім’ї та школі. Основні права та обов’язки батьків щодо виховання дітей визначено в Законі України «Про освіту»
Уміння учнів слухати, сприймати і відтворювати інформацію, вести діалог, брати участь у дискусіях, вести переговори, уміння переконувати і відстоювати свою точку зору розвиваємо щоденно на кожному уроці та в позаурочний час. Методи та прийоми:Інсценування, читання в особах. Характеристика образів героїв літературних творів, їх вчинків. Прийом «Перевтілення» (учням пропонується перевтілитись в живий або неживий предмет)Гра «Крокодил»Ігри з Rorys story cubes (кубиками історій)«Багаторукий художник» (Кожна група виконує спільний малюнок, причому всі учасники працюють одночасно. Про тему, елементи зображення домовлятися можна, використовуючи виключно невербальні засоби. Говорити до завершення роботи не можна.)Презентування своєї роботи з мистецтва чи трудового навчання. Прийом «Інтерв’ю»Прийом «Мікрофон» та багато інших Участь в конкурсах (шкільні та позашкільні конкурси декламування)Підготовка та проведення загальношкільних та сімейних (у класі) свят
Важливим напрямком роботи є формування екологічної компетентності учнів. Методи формування: Виховні години та заходиІнформаційні хвилини. Виготовлення годівничок та підгодовування неперелітних птахів. Екологічні акції «Сортуй сміття», «Відмовся від пластику» та іншіУчасть в шкільній акції «Збережи ялинку»Участь в природоохоронній акції «Первоцвіти просять захисту», організованій КЗ ЛОР ЛОЦЕНТУМ (шестеро учнів отримали дипломи - 1,2,3 місця)
Розвиток навичок, що формують громадянські та соціальні компетентності здійснюється щоденно через. Виховні години та заходи національно- патріотичного та превентивного спрямування. Участь у громадському житті школи (святкування визначних для народу дат, участь у хвилинах пам’яті тощо)Ігри, спрямовані на згуртування дитячого колективу. Шкільне самоврядування. Реалізація соціальних проектів
«Коли ти думала, що я не дивлюсь, я побачив, що ти повісила мій перший малюнок на стіну, i я захотів намалювати ще один. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я побачив, що ти годуєш безпритульного котика, i я подумав, що це добре, піклуватися про тварин. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я побачив, що ти печеш мій улюблений пиpiг, i я зрозумів, що навіть мале може бути особливим. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я чув, як ти молилася, i я пoвipив у те, що існує Бог, з яким можна поговорити будь-коли. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я відчув, як ти поцілувала мене перед сном, i я відчув любов. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я побачив, як сльози капали з твоїх очей, i я зрозумів, що іноді буває боляче і це нормально – плакати. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я побачив, що тебе турбує моє життя, i я захотів стати тим, ким маю стати. Коли ти думала, що я не дивлюсь, я дивився … та захотів подякувати Toбi за все те, що ти робила, коли думала, що я не дивлюся.» Автор невідомий. Пам’ятаймо ми та нагадуймо батькам наших учнів, що наші діти беруть приклад з нас!