Презентація про новатора українського живопису М.Жука.

Про матеріал

Досліджується творчий та житєвий шлях основоположника Української Академії мистецтв Михайла Жука. Його багатограний талан художника - портретиста, музиканта, поета, педагога.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мистецький пошук Михайла Жука Мета дослідження - дослідити творчість М.Жука, з'ясувати значення мистецької і педагогічної спадщини художника в історії розвитку українського декоративно прикладного мистецтва та монументального живопису, художнього фарфору першої половини ХХ століття.

Номер слайду 2

Завдання роботи: - проаналізувати речові, архівні, літературні джерела з означеної проблеми; - простежити формування та розвиток орнаментально-стилізаційних складових у станковій та декоративній творчості М.Жука; - виявити особливості художньої мови М.Жука, її своєрідність у контексті розвитку українського мистецтва доби модерну; - охарактеризувати стан підготовки художників-фарфористів України 1930-1950-х років; - здійснити мистецтвознавчий аналіз творчості Михайла Жука в ділянці декоративно-прикладного мистецтва, з огляду на становлення української школи ; - з'ясувати роль М.Жука-викладача у вихованні нової ґенерації українських художників-кераміків; Об'єкт дослідження - творчий доробок та мистецько-педагогічна діяльність М.Жука за матеріалами орнаментальних, декоративно-прикладних напрацювань художника та його учнів. Предмет дослідження - еволюція творчого методу М.Жука у контексті становлення української школи 1930-1950-х років.

Номер слайду 3

Народився в родині маляра-майстрового Вступає до Художньої школи Мурашка Навчання за кордоном Живе та працює у Чернігові. Знайомиться з М.Коцюбинсь-ким, стає близьким другом його родини. Переїздить до Одеси. Працює у інституті. Переживає війну.

Номер слайду 4

Леся Українка Микола Вороний Павло Тичина Іван Нечуй – Левиць кий Яків Бабич Володи мир Ярошен ко М.Зеров В.Сосюра Іван Франко Коцюбин ський М.М. Михайло Іванович Коло знайомих літераторів

Номер слайду 5

Валентин Сєров Микола Іванович Мурашко Ян Станіславський Станіслав Виспянський Художники, які вплинули на Михайла Жука

Номер слайду 6

У Чернігові розпочинається активна творча діяльність М.Жука, як художника і письменника. Тут він зближується з М.Коцюбинським, П. Тичиною, М.Вороним, М.Лисенком 1905 р. у Чернігові написані і оформлені книги для дітей “Ох” і “Три глечики” 1912 р.вийшла збірка “Співи землі”

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

«Лілія» “Хрезонтеми”

Номер слайду 10

“Гвоздики”

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Цей портрет впевнює сучасника Жука, автора першого монографічного дослідження про нього Ю. Михайліва в тому, що «М. Жук, як і письменник В. Короленко, сприймає околишнє життя через орган слуху. Він чує, як справжній музика, і цей абсолютний слух примушує його вдивлятися в предмети, людей, життя їх і бачити те, що сховано від очей обивателя» __

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Особливе місце в творчості займає фарфор, адже останні роки життя М.Жук займався тільки цим видом мистецтва Це типовий одеський мотив з дуже гарним поєднанням кольорів:рожево ранкового неба і синьо-зеленого моря з вітрильниками на горизонті

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Досконало володів техніками Ксилографія Лінориту Лінографії Акватинти Офорта Сухої голки Різні техніка в одній роботі

Номер слайду 17

Чернігів

Номер слайду 18

С ф е р и і н т е р е с і в Викладач Художник Письменник Суспільно – корисна діяльність Громадсько – політична діяльність

Номер слайду 19

Висновок Михайло Іванович був різнобічним графіком. Захопившись силуетом, не проминув екслібриса, зробивши добрий внесок у становлення цього жанру в сучасному українському мистецтві. Слід сказати про знахідки художника у створенні сучасної української абетки та шрифту. Узагальнив принципи стилізації і декоративного малярства, які сам засвоїв і розвинув від своїх наставників М.Мурашка, М.Врубеля і О.Сєрова, К.Коровіна, Б.Лепкого і С.Виспянського. М.Жук у своїй педагогічної діяльності базувався передусім, на засадах народного мистецтва. Кераміку, оформлення якої запропонував М.Жук в аванґардних традиціях; композиції з атрибутикою радянської влади; посуд, оздоблений орнаментом в дусі сецесії; з мотивами народного мистецтва; декоративні пейзажі. В творчості М.Жука на межі між соцреалізмом і радянським Ар Деко формується новий стиль українського фарфору. .

ppt
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку