Дослідили творчість М.Жука, з'ясувати значення мистецької і педагогічної спадщини художника в історії розвитку українського декоративно прикладного мистецтва та монументального живопису, художнього фарфору першої половини ХХ століття.
Мистецький пошук Михайла Жука Мета дослідження - дослідити творчість М.Жука, з'ясувати значення мистецької і педагогічної спадщини художника в історії розвитку українського декоративно прикладного мистецтва та монументального живопису, художнього фарфору першої половини ХХ століття.
Номер слайду 2
Завдання роботи: - проаналізувати речові, архівні, літературні джерела з означеної проблеми; - простежити формування та розвиток орнаментально-стилізаційних складових у станковій та декоративній творчості М.Жука; - виявити особливості художньої мови М.Жука, її своєрідність у контексті розвитку українського мистецтва доби модерну; - охарактеризувати стан підготовки художників-фарфористів України 1930-1950-х років; - здійснити мистецтвознавчий аналіз творчості Михайла Жука в ділянці декоративно-прикладного мистецтва, з огляду на становлення української школи ; - з'ясувати роль М.Жука-викладача у вихованні нової ґенерації українських художників-кераміків; Об'єкт дослідження - творчий доробок та мистецько-педагогічна діяльність М.Жука за матеріалами орнаментальних, декоративно-прикладних напрацювань художника та його учнів. Предмет дослідження - еволюція творчого методу М.Жука у контексті становлення української школи 1930-1950-х років.
Номер слайду 3
Народився в родині маляра-майстрового Вступає до Художньої школи Мурашка Навчання за кордоном Живе та працює у Чернігові. Знайомиться з М.Коцюбинсь-ким, стає близьким другом його родини. Переїздить до Одеси. Працює у інституті. Переживає війну.
Номер слайду 4
Леся Українка Микола Вороний Павло Тичина Іван Нечуй – Левиць кий Яків Бабич Володи мир Ярошен ко М.Зеров В.Сосюра Іван Франко Коцюбин ський М.М. Михайло Іванович Коло знайомих літераторів
Номер слайду 5
Валентин Сєров Микола Іванович Мурашко Ян Станіславський Станіслав Виспянський Художники, які вплинули на Михайла Жука
Номер слайду 6
У Чернігові розпочинається активна творча діяльність М.Жука, як художника і письменника. Тут він зближується з М.Коцюбинським, П. Тичиною, М.Вороним, М.Лисенком 1905 р. у Чернігові написані і оформлені книги для дітей “Ох” і “Три глечики” 1912 р.вийшла збірка “Співи землі”
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
«Лілія» “Хрезонтеми”
Номер слайду 10
“Гвоздики”
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Цей портрет впевнює сучасника Жука, автора першого монографічного дослідження про нього Ю. Михайліва в тому, що «М. Жук, як і письменник В. Короленко, сприймає околишнє життя через орган слуху. Він чує, як справжній музика, і цей абсолютний слух примушує його вдивлятися в предмети, людей, життя їх і бачити те, що сховано від очей обивателя» __
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Особливе місце в творчості займає фарфор, адже останні роки життя М.Жук займався тільки цим видом мистецтва Це типовий одеський мотив з дуже гарним поєднанням кольорів:рожево ранкового неба і синьо-зеленого моря з вітрильниками на горизонті
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Досконало володів техніками Ксилографія Лінориту Лінографії Акватинти Офорта Сухої голки Різні техніка в одній роботі
Номер слайду 17
Чернігів
Номер слайду 18
С ф е р и і н т е р е с і в Викладач Художник Письменник Суспільно – корисна діяльність Громадсько – політична діяльність
Номер слайду 19
Висновок Михайло Іванович був різнобічним графіком. Захопившись силуетом, не проминув екслібриса, зробивши добрий внесок у становлення цього жанру в сучасному українському мистецтві. Слід сказати про знахідки художника у створенні сучасної української абетки та шрифту. Узагальнив принципи стилізації і декоративного малярства, які сам засвоїв і розвинув від своїх наставників М.Мурашка, М.Врубеля і О.Сєрова, К.Коровіна, Б.Лепкого і С.Виспянського. М.Жук у своїй педагогічної діяльності базувався передусім, на засадах народного мистецтва. Кераміку, оформлення якої запропонував М.Жук в аванґардних традиціях; композиції з атрибутикою радянської влади; посуд, оздоблений орнаментом в дусі сецесії; з мотивами народного мистецтва; декоративні пейзажі. В творчості М.Жука на межі між соцреалізмом і радянським Ар Деко формується новий стиль українського фарфору. .