Аналіз протиріч. Необхідність забезпечення всебічного розвитку дитини на сучасному етапі в ДНЗ засобами народних традицій та звичаїв. Підвищення педагогічної майстерності педагогів, дослідження нових шляхів та форм організації роботи з патріотичного виховання та саморозвитку педагога. Використання народної педагогіки в умовах розвитку інновацій, інклюзивної освіти. Всебічний розвиток дитини при залучення батьків, педагогів та соціуму Забезпечення здатності реалізувати свій природний потенціал, можливості, бажання через долучення до народних традицій. Збіднене культурне середовище і необхідність його розширення та розвитку через народну педагогіку. Різнобічне ставлення до життя, необхідність жити в злагоді з оточуючим середовищем і самим собою. Проблема розвитку дитини в зоні найближчого розвитку. Збіднення культурного спадку рідної місцевості, забута культура предків
Провідна ідея. Народні традиції та звичаї – це безцінне джерело народної мудрості, яке старше покоління має передавати молодшим через різні форми роботи та методи виховання і впровадження їх в організаційно-виховну роботу навчального закладу. Звернення до народної педагогіки забезпечує цілісність народної пам‘яті та єдність поколінь. Використання народної педагогіки в ДНЗ забезпечує формування свідомих громадян та освічених українців.
Мета Завдання. Визначити стратегію впровадження народної педагогіки в ДНЗВизначити організаційно-педагогічні умови щодо впровадження народної педагогіки. Розробити стратегію організації розвиваючого середовища для дітей засобами народних традицій. Вивчити передовий педагогічний досвід і впровадити його в навчально-виховний процес. Теоретично обгрунтувати значення народної педагогіки та впровадити роботу ДНЗ на засадах народної педагогіки
Науково-теоретичне обгрунтування. Принципи. ПринципиІндивідуалізмудоступністьпатріотизмугуманностінаочність. Принципи. ЗакономірностіМета виховання залежить від потреб суспільства. Ефективність впровадження народної педагогіки залежить. Від умов ДНЗ, бажання батьків та педагогів, матеріальноїзабезпеченостіЗміст має відповідати вимогам Базової програми розвитку. Результат діяльності ДНЗ на засадах народної педагогіки Залежить від правильного проходження всіх етапів Результативність навчально-виховної роботи залежить від Ефективної взаємодії дитини і педагога
КонцепціїРудольф Штайнер (1861–1925 рр.) – німецький філософ, засновник відомої вальдорфської школи, автор багатьох педагогічних праць. В основу школи покладена антропософія – усвідомлення своєї людяності. Це шлях пізнання, який намагається привести у відповідність духовне в людині до духовного у Всесвіті. Досягається все це за формулою: не завантажуй пам'яті учня, а розвивай здатність відчувати, творчо діяти, бачити й чути Природу, формуй художній смак.
КонцепціїЗгідно з педагогічною концепцією Якова Феофановича Чепіги (1875–1938 рр.), «школа має стати результатом колективної творчості всього українського учительства; вона має бути народною, відображати його інтереси; освіта повинна бути глибоко національною, відповідати душі й розуму народу, спиратися на народну творчість і культуру».
КонцепціїВасиль Олександрович Сухомлинський (1918–1970 рр.) розглядав гуманізацію на соціальному, державному рівнях як принцип існування взаємин між суспільним і особистим, як сутність педагогіки, її принцип, як мету формування взаємин, як базисний компонент змісту формування стосунків, яким мають бути пронизані навчальні плани, програми, підручники й інші засоби навчання, як якість способів виховання.
Психологічні концепціїНеофройдизм. Цей напрям, засвоївши основні схеми й орієнтації ортодоксального психоаналізу, переглянув базову для нього категорію мотивації. Вирішальну роль було відведено впливам соціокультурного середовища та його цінностям. Необіхевіоризм. Формула біхевіоризму була чіткою і однозначною: стимул - реакція. Питання про ті процеси, які відбуваються в організмі та психічному устрої між стимулом і реакцією, не брали до уваги. В основі такої позиції - упереджена філософія позитивізму: переконання в тому, що для наукового факту характерна безпосередня спостережливість.
Керівник ДНЗздатність ладити з іншимиуміння приймати рішення на основі здорових судженьуміння аналізувати нові ситуації й застосовувати вже наявні знання для такого аналізувіддана педагогічній професії, прагне підтримувати навіть у складних умовах її честь і гідність, професійну етику. Готовність долати перешкоди, йти на шляху до вдосконалення роботи. Справедливе наставництво та керівництво колективом. Забезпечення оптимального психологічного кліматувміння працювати, отримувати результат, ухвалювати рішення та відповідати за них.
Методистволодіння інформаційними технологіями, уміння опрацьовувати різні види інформаціїздатність до саморозвитку, творчості, самовизначення, самоосвіти, конкурентоспроможністьрозв’язання складних професійно-педагогічних проблем, які вимагають інтеграції знань, практичних умінь і навичок з таких суміжних з педагогікою наук, як філософія, психологія, медицина, економіка, кібернетика та ін.;робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі. Готовність надати допомогу педагогічному колективу, організація навчально-виховного середовища
Педагогивідкрита для постійного професійного навчанняуспішно розв’язує завдання навчання й виховання, готує для суспільства випускника з бажаними психологічними якостямизбагачує досвід професії завдяки особистому творчому внескуготова до якісної та кількісної оцінки своєї праці, уміє сама це робити. доброзичливість, чуйність, урівноваженість, витонченість, толерантність, рефлексія, людяність.
Батьки, волонтери готовність, спроможність і потреба жити за традиційними моральними нормами. Бажання допомагати педагогам щодо організації навчально-виховного процесуце вміння жити та працювати з оточуючими, готовність до співробітництва та креативних рішеньробота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Юридично-правове забезпечення. Закон України про дошкільну освіту. Про охорону праціПро дитяче харчування. Про основні засади державного нагляду у сфері господарської діяльностіКонвенція прав дитини. Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні(указ президента)Про Державну премію України в галузі освіти. Вимоги до педагогічного колективу. Дотримання встановлениз Законом нормативно-правових актів. Виконання статуту ДНЗ, своїх вповноважень відповідно до посади. Готовність завжди співпрацювати разом у вирішенні завдання. Розвитку ДНЗ
Просторово-часове забезпечення. Місце розташування ДНЗ — передпаркова, степова зона. Тип комплексу ДНЗ: паркове дитяче містечко. Особливості будинку ДНЗ: Двоповерховий протяжний комплекс, поділений на 3 сектори, відповідно до кожної вікової групи дітей. Матеріал будівництва: Дерево без використання хімічних допоміжних матеріалів
Корпус №2 «Веселка»Призначений для дітей молодшої та середньої групи2 групові кімнати. Спортзал, ігрова кімната загального типу, кумната психолога, логопеда, керівника закладу, методиста, мед.сестри, кухня4 виховательки, 2 няні, керіник, методист, кухарі, спортивний організатор, музичний керівник. Логопед, психолог, супроводжуючий-волонтер
Методичне забезпечення проекту. Форми роботи. Заняття на природіІгри. ЕкскурсіїСезонні свята, дотримання звичаїв та традицій. День відкритих дверей. Зустрічі-бесіди з відомими особами. Методи — спостереження. Досліди, показ, театралізація, пояснення, розповідь з елементами цікавинки, демонстрування, ілюстрації