Презентація "Профілактика насилля в закладі освіти"

Про матеріал
Як організувати системну роботу з протидії насильства та булінгу в закладі освіти? Як діагностувати наявність булінгу в освітньому середовищі? Який, алгоритм дій у разі його виявленні? До кого звертатись по допомогу? Які практичні інструменти має знати учень на випадок, якщо стає учасником булінгу під час освітнього процесу? Відповіді на ці та інші питання можна знайти в презентації "Профілактика насилля в закладі освіти"
Перегляд файлу



ПРО НАСИЛЛЯ

  

НАСИЛЛЯ В УЧБОВОМУ ЗАКЛАДІ

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ?

 Булінг(bullying, від анг. Bully - хуліган, забіяка, задирака, грубіян)

Булінг - це динамічна і повторювана модель вербальної або невербальної поведінки, вироблена одним або декількома учнями щодо іншого учня, причому прагнення завдати шкоди навмисно, при цьому є реальна або уявна різниця в силі.

 

Selekman Janice, Vessey Judith A. Bullying: It Is not hat It Used

To Be // Pediatric Nursing. 2004. Vol. 30. № 3

НАСИЛЛЯ В УЧБОВОМУ ЗАКЛАДІ

НАСИЛЛЯ В УЧБОВОМУ ЗАКЛАДІ

ВИДИ БУЛІНГУ


 

БУЛІНГ – ЦЕ НАСИЛЬСТВО:


vПРИНИЗЛИВІ ПОГЛЯДИ

vПРИНИЗЛИВІ ЖЕСТИ

vОБРАЗЛИВІ РУХИ ТІЛА

vПРІЗВИСЬКА ТА ОБРАЗИ    

   СЕКСУАЛЬНОГО ЗАРАКТЕРУ

vЗЙОМКИ У ПЕРЕОДЯГАЛЬНЯХ

vПОШИРЕННЯ ОБРАЗЛИВИХ 

   ЧУТОК

vСЕКСУАЛЬНІ ПОГРОЗИ, ЖАРТИ

УЧАСНИКИ БУЛІНГУ


КОЛО БУЛІНГУ


БУЛІНГ – ЦЕ НЕ ЖАРТИ!

БУЛЕРЫ

Діти, виховані в умовах материнської депривації (відрив дитини від матері в ранньому віці)

Діти, котрі виховуються батьками-

сімей, в яких у матері відзначається негативне ставлення

Ø    Діти з владних і авторитарних сімей Ø Діти з конфліктних сімей

Ø    Діти з низькою толерантністю до стресу

Ø    Діти з низькою успішністю

ФАКТОРЫ БУЛЛИНГУ

           БЕЗЗАХИСНІСТЬ.

 Булери вибирають беззахисну жертву, або послідовно знищують до неї симпатії оточуючих.

         НЕГОТОВНІСТЬ БИТИСЯ «НА СМЕРТЬ».

 Булери - боягузи. Саме тому вони вибирають для нападок слабших, тих, хто гарантовано не зможе відповісти.

         НИЗЬКА САМООЦІНКА.

 В голові жертви міцно сидить невдоволення собою або вина. Особливо яскраво це проявляється з дітьми, у яких дійсно є ті чи інші особливості розвитку: гіперактивність, синдром дефіциту уваги, заїкання. 

 У зоні ризику і хлопці, яких не підтримує сім'я, де немає довірчих відносин з рідними.

         ВИСОКА АГРЕСИВНІСТЬ.

 Іноді жертвами стають діти забіякуваті, емоційно і болісно реагують на будь-яке зауваження або прохання. Тут агресивність носить реактивний характер і йде від високої збудливості і беззахисності.

         ПСИХОЛОГІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ.

 Самотність, соціальне неблагополуччя, депресивність, невміння спілкуватися з ровесниками, комплекс неповноцінності, насильство у власній родині, пасивна покірність насильству - ось передумови для того, що дитина виявиться в ролі жертви в школі. 

ХТО МОЖЕ СТАТИ ЖЕРТВОЮ НАСИЛЛЯ?

 

 Жертвами насильства найчастіше стають діти,  які мають: 

 

Ø   фізичні вади  

Ø   особливості поведінки

Ø   особливості зовнішності Ø погані соціальні навички

Ø   страх перед навчальним закладом

Ø   відсутність досвіду життя в колективі

Ø   хвороби

Ø   низький інтелект і труднощі в навчанні

 

УВАГА! Учень з низьким рівнем інтелекту і труднощами в навчанні може стати як жертвою насильства, так і насильником.

НАСЛІДКИ НАСИЛЛЯ

v  Падіння самооцінки у жертви насильства

v  Порушення соціальних зв'язків, відторгнутість v Низький статус в класі, проблеми у навчанні та поведінці

v  Підвищення ризику розвитку нервово-психічних і поведінкових розладів (невротичні розлади,  депресія, порушення сну і апетиту, можливе формування посттравматичного синдрому)

v  Порушення в розвитку ідентичності у підлітків

v  Тривалий стрес, почуття безнадії і безвихідності

v  Аутоагрессивна поведінку (може направлятися або на оточуючих, або на себе).

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА


pdf
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
2006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку