Основними принципами педагогіки співробітництва зміна стосунків з учнями, заснованих на увазі вчителя до учнів, залучення дітей до навчання, налаштування їх на успіх, постійний рух уперед; вільний вибір у процесі навчання; необхідність самоаналізу та самооцінювання; співпраця з батьками; особистісний підхід до дитини співробітництво та взаємодія вчителів.
Принципи педагогіки партнерства повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах, стосунках; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків); принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).
Нові ролі педагога роль фасилітатора (від англ. facilitate – полегшувати, сприяти), той, хто підтримує дитину в її навчальній діяльності через педагогічну взаємодію, допомагає, надихає; роль тьютора (від англ. tutor — учитель), той, хто індивідуально працює з інтересом дитини – виявляє освітні запити, проектує освітню діяльність, організує рефлексію, проектує наступні кроки в освіті
На що треба звернути увагу педагогу, впроваджуючи принципи педагогіки партнерства у свою практичну діяльність? 1. Шкільне освітнє середовище – це простір дитинства, який будується на засадах: рівності, діалогізму, співрозвитку, прийняття. 2. Переосмислення ролі вчителя вимагає від нього оновлення професійного мислення і відповідних цілеспрямованих дій: постійний аналіз власної педагогічної діяльності; орієнтацію на самоосвіту; відстеження результативності своєї роботи через систему моніторингу та самомоніторингу.
Фрейм проблеми складається, як правило, з основних п’яти частин, логічно пов’язаних між собою: 1) формулювання проблеми; 2) матеріал для спостереження і спонукання до самостійного вирішення проблеми; 3) побудова плану вирішення проблеми; 4) розв’язання проблеми (формулювання рішення або пояснення проблеми); 5) практичне застосування сформульованих теоретичних положень.
Актуальність методики використання фреймів: 1. Використовуючи фреймові структури, виклад великого об’єму матеріалу подається за декілька хвилин. 2. Уникненя протириччя між необхідністю постійно збільшувати обсяг освітньої інформації й навчальними можливостями учня. 3. Уникнення роздріблення навчального матеріалу. 4. Забезпечення глибокого й міцного засвоєння знань учнями.
Дослідження-моделювання Мета завдання — навчити учнів розрізняти прості речення з порівняльними зворотами і складнопідрядні речення з підрядними обставинними порівняльними. За поданими початками змоделювати: а) прості речення з порівняльним зворотом; б) складнопідрядні речення з підрядним порівняльним. Зіставити структуру речень. Дослідити, чи є відмінність у вираженні думок у змодельованих синтаксичних конструкціях.
МК можна використовувати, щоб "застенографувати" ті думки і ідеї, які проносяться в голові, коли ви роздумуєте над яким-небудь завданням. МК дозволяють так оформити інформацію, що мозок легко її сприйме, бо інформація записана на "мові мозку". МК відображають природний спосіб мислення людського мозку.
Алгоритм складання інтелект – карти: 1. Прочитай уважно правило (текст). 2. Знайди ключові слова, поняття. 3. Запиши їх у середині аркушу. 4. Уважно , вдумливо прочитай записане . Що ти уявляєш? Відчуваєш? Пригадуєш? 5. Запиши поруч слова, які б відтворювали уяву або закодуй в малюнках.