Презентація на тему: "Просте речення. Двоскладне речення. Головні й другорядні члени речення" 8 клас
ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ.
ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ.
ГОЛОВНІ Й ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ.
ПІДМЕТ І ПРИСУДОК
Підготувала вчитель української мови і літератури
Олександрівського ліцею ім. Т.Г. Шевченка
Вознесенського району Миколаївської області
Гаврилюк Людмила Володимирівна
ПОГЛИБИТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ПРО
ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ, ПРО ПОДІЛ ЧЛЕНІВ
РЕЧЕННЯ НА ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ,
МЕТА: ПРО ГРАМАТИЧНУ ОСНОВУ РЕЧЕННЯ;
РОЗВИВАТИ МОЛЕННЄВІ НАВИЧКИ ТА
ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ УЧНІВ ШЛЯХОМ
ВИХОВУВАТИ ЛЮБОВ ДО РІДНОЇ МОВИ, ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК ДО КРАСИ СЛОВА.
ВИПИШІТЬ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ.
КЛЮЧ: ПІДКРЕСЛИВШИ ПЕРШУ БУКВУ У ВИПИСАНИХ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯХ, ВИ ДІЗНАЄТЕСЯ ТЕМУ УРОКУ
Радісна звістка, розтане крига, море по коліна, екологічний захід, читати швидко, поблизу моря, економити кошти, будемо
вивчати, біле і чорне, натуральні продукти, новизна вражає, носити воду, яблучний сік, фруктові і ягідні.
РЕЧЕННЯКЛЮЧ:
Радісна звістка, розтане крига, море по коліна, екологічний захід, читати швидко, поблизу моря, економити кошти, будемо
вивчати, біле і чорне, натуральні продукти,
новизна вражає, носити воду, яблучний сік, фруктові і ягідні.
Introduction ПОЗНАЧТЕ ЦИФРОЮ 1 ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ, А ЦИФРОЮ 2 - СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ
1.Вже червоніють помідори, і ходить осінь по траві. (М. Рильський)
2.У яблуневому цвіту зоря вечірня грала. (М. Рильський)
3.Прийшли у Київ лондонські тумани, закутали у сиве білий світ. (І. Драч)
4.Піднялися крила сонних вітряків, і черешню білу вітер розбудив. (М. Рильський)
5.Вузька дорога потяглася вгору між глинястими крутосхилами, вкритими чагарником (О. Гончар)
ЗАПИШІТЬ ДВА РЕЧЕННЯ (НА ВИБІР), ПІДКРЕСЛІТЬ ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ.
1. Месники дужі приймуть зброю, кинуться з неюодважно до бою. (Л. Українка)
2. Стежка звивалась у високій траві попід насипом
(О. Гончар)
3. Дід витяг вузлуватими руками якісь дбайливо
складені листки (М. Рильський)
*ЗРОБІТЬ ФОНЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ СЛОВА КИНУТЬСЯ
5. ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ
1.Обнімає землю небо голубе.(В. Сосюра)
2.На трави перлами роси зоря упала. (В. Сосюра)
3.Хочу пізнати істину. (Ю. Мушкетик)
4.До Дніпра під’їхали ввечері.(Ю. Мушкетик)
5.Запала важка мовчанка. (Ю. Мушкетик)
6.Більш за все чомусь любив я моркву.
(О. Довженко)
*ЗНАЙДІТЬ ПРИКМЕТНИКИ, ВКАЖІТЬ ЇХ РОЗРЯД ЗА ЗНАЧЕННЯМ.
6. ПОШУКОВА РОБОТА З QR-КОДОМ. ПРОЧИТАЙТЕ ВИРАЗНО ВІРШ.
Ліс ще дрімає в передранішній тиші…(Не)порушно стоять дерева, загорне(н,нн)і в сутінь, рясно вкриті краплистою росою. Тихо (на)вкруги, мертво…Лиш де?не?де
прокинеться пташка, непевним голосом обізветься зі свого затишку. Ліс ще дрімає… А з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів. Небо мін(е,и)ться, небо грає всякими
барвами, блідим сяйвом торкає в(е, и)ршечки чорного лісу. Стр(е,и)пенувся
(в)решті ліс і собі заграв. Заш(е,и)потіли збуджені л(е,и)сточки, оповідаючи сни свої, заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебета(н,нн)я й
полинуло високо – туди, де небо мін(е,и)ться, де небо грає всякими барвами…
(М. Коцюбинський)
ПОСИЛАННЯ ДЛЯ УЧИТЕЛЯ: HTTPS://WWW.CLASSTIME.COM/SHARE/2014E 07E-2A7D-4A2D-9536-ECEBAAE934E0?
TOKEN=0C54CB22C5DB2BFA028EBD614E84A 5E312FD36F68B5F0037FE767D61258F4CCC ПОСИЛАННЯ ДЛЯ УЧНІВ
(ПЕРСОНАЛІЗОВАНЕ, ДЛЯ РОБОТИ ПОЧИНАЙТЕ СЕСІЮ САМОСТІЙНО, ДОДАВШИ ЇЇ З ПОПЕРЕДНЬОГО СЛАЙДУ):
HTTPS://WWW.CLASSTIME.COM/CODE/WV KPDZ
Р
Е
Ф
Л
Е К
С
І
Я
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання на вибір:
2. Напишіть твір – роздум «Осінь», використовуючи різні типи простих речень