Презентація "Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові"

Про матеріал
Презентація до уроку "Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові" для учнів 5 класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПРЯМА МОВА. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ПРЯМІЙ МОВІУПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇХУДЯКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ ІМЕНІ Г. Є. БРИКА Кужим Катерина Миколаївна,учитель української мови і літератури

Номер слайду 2

В ГОСТЯХ У ВЕСНИА от вівсянка і досі не йме віри, що настала весна. Сидить на сосновій гілці і все перепитує: «Чи це так? Чи це так?»«Так, так, так»,- відповідає їй дятел.«Угу, угу»,- підтакує кільчаста горлиця. Здається, пернате населення лісу шаленіє від п'янкого повітря, світла, тепла. Йду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни. Степан Мацюцький

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ:→ ВИВЧИТИ, ЩО НАЗИВАЄТЬСЯ ПРЯМОЮ МОВОЮ;→ З’ЯСУВАТИ, ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНІ СЛОВА АВТОРА;→ ЗАПАМ’ЯТАТИ, ЯКІ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ СТАВЛЯТЬСЯ ПРИ ПРЯМІЙ МОВІ

Номер слайду 4

Прямою мовою називається висловлювання якоїсь особи, переданедослівно, без змін. ЛІСОВА ПІСНЯСпить озеро, спить ліс і очерет. Верба рипіла все: «Засни, засни…»І снилися мені все білі сни… Леся Українка

Номер слайду 5

СЛОВА АВТОРА вказують, кому належить пряма мова. Весна і мама Якось я спитала у Весни:«Ти чому приходиш, поясни?»І Весна мені сказала прямо:«Поспішаю я на свято Мами!» Ірина Жиленко

Номер слайду 6

ІНТОНАЦІЯ Пряму мову вимовляємо підвищеним тоном, слова автора – зниженим і дещо прискорено. Вимовляючи пря-му мову, намагаємося передати особливості мовлення того, кому належать ці слова. ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ. ЯЛИНКА

Номер слайду 7

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯДітям, аби ті не нівечили цвіту, батьки казали: «Не ламайте калину, бо накличете морози».«Без верби й калини нема України», – правду каже прислів'я. «Краса природи, – пише Василь Сухомлинський, – відіграє велику роль у вихованні духовного благородства».

Номер слайду 8

СХЕМИ РЕЧЕНЬ ІЗ ПРЯМОЮ МОВОЮС. а.: “П. м.”. С. а.: “П. м.!”С. а.: “П. м.?”“П. м.”, – с. а.“П. м.!” – с. а.“П. м.?” – с. а.“П. м., – с. а., – п. м.”.“П. м., – с. а., – п. м.!”“П. м., – с. а., – п. м.?”С. а.: “П. м.”, – с. а. С. а.: “П. м.”, – с. а.!С. а.: “П. м.”, – с. а.?

Номер слайду 9

ТРАНСФОРМАЦІЯПрирода прохає, щоб ми її оберігали. Тарас Шевченко писав, що природа в Україні найкраща. Героїня відомої української балади співає, що у неділю рано зілля копала, а у понеділок переполоскала.

Номер слайду 10

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ МАЛЬОВНИЧА УКРАЇНА

Номер слайду 11

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ«П. м.», – с. а. С. а.: «П. м.»С. а.: «П. м.», – с. а.«П. м., – с. а., – п. м.».

Номер слайду 12

МІКРОФОННа уроці мені запам’яталось…2. Найбільше мені сподобалось…

Номер слайду 13

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛЛітература: Глазова О. П. Українська мова: підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./ О. П. Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 272 с. Жиленко І. Весна і мама. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://megaznaika.com.ua/virshi-zhulenko-vesna-mama.html. Мацюцький С. Оповідання про природу. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://megaznaika.com.ua/kazka/macuyckuy.html. Українка Леся. Вибране/ Українка Л. – К: Дніпро, 1977. – 637 с. – С. 463.Інтернет-ресурси:http://poiskm.net/show/олександр-олесьhttps://www.youtube.com/watch?v=Sg. M_Ayze1 E4

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гайдук Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
23 вересня 2019
Переглядів
1550
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку