Презентація «Психологічні особливості старшого шкільного віку»

Про матеріал
Презентація призначена для педагогів та батьків учнів 15-19 років. У презентації описані особливості юнацького віку, соціальна ситуація розвитку старшокласників, зазначено провідну діяльність, найбільш складні ситуації для учнів, перераховані основні новоутворення юнацького віку.
Перегляд файлу

image
Інформація для батьків та педагогів

Старший шкільний вік, тобто приблизно від 15-16 до 18-19 років,

відноситься до ранньої юності. Існує

imageбезліч теорій юності. Біологічні теорії розглядає юність, перш за все як певний етап еволюції організму,

вважаючи, що саме біологічні процеси росту детермінують усі інші.

image

image

image


Стає актуальним пошук супутника життя і однодумців, зростає потреба у співпраці з людьми, зміцнюються

зв'язки зі своєю соціальною групою, з'являється почуття інтимності з

певними людьми. Період юності

imageхарактеризується наявністю кризи, суть якої у розриві, розбіжності освітньої системи і системи дорослішання.

image


З'являється особлива чутливість до оцінки іншими своєї зовнішності, здібностей, умінь і поряд з цим надмірна критичність у

відношенні до оточуючих: ранимість

уживається з вражаючою черствістю,

хвороблива соромливість – з розбещеністю, бажання бути визнаним і оціненим іншими – з підкресленою незалежністю, боротьба з

imageавторитетами – з обожнюванням випадкових кумирів, чуттєве фантазування – з сухим мудруванням (А.Є. Лічко).

image


У старшокласників мислення учнів набуває особистісного емоційного характеру. Особистісний характер

мислення пов'язаний з тим, що в цей період формується узагальнення

imageуявлення про самого себе, розуміння і переживання свого "Я", своєї індивідуальності, своєї особистості.

У 16 років вже визначається свій власний (далекий від ідеалу, але реально діючий) стиль навчальної роботи. Тому

вчителеві не слід суворо регламентувати процес навчання, навпаки – доцільно

imageнадати велику самостійність. Формування навчальних умінь і навичок має бути орієнтоване на особистість учня.

image

imageГоловне психологічне надбання ранньої юності – виявлення цінності свого внутрішнього світу. Зовнішній світ починає сприйматися через себе.

Розвивається здатність до самоаналізу і потреба систематизувати, узагальнювати свої знання про себе. Юнаки і дівчата

прагнуть глибше розібратися у своєму характері, своїх почуттях, діях, вчинках.

image


image

pdf
Додано
10 квітня 2021
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку