На сьогоднішній день вчитель – це наставник, він направляє діяльність учня, допомагаючи йому, де це необхідно, та залишаючи його діяти там, де він це може зробити самостійно. Дана презентація створена для поетапної реалізації діяльнісного підходу.
Діяльнісний підхід Проблемне навчання Особистісно-орієнтоване навчання Розвивальне навчання Інтерактивні технології Метод проектів Створення ситуацій, що дають змогу поєднати можливості різних предметів для формування комплексу знань та умінь Застосування різноманітних методів спонукання учнів до праці та активної участі в процесі засвоєння знань Навчальний процес спрямований на розвиток пізнавальної діяльності учнів та її активізацію Спонукати учнів до творчої самостійної роботи по здобуванню знань та формуванню умінь і навичок
Процес навчання: активна, послідовна, прогресивна та незворотна зміна психологічного статусу особистості на основі потреб у самовдосконаленні цілеспрямована, усвідомлена , активна діяльність учнів, що полягає у сприйнятті та оволодінні науковими знаннями, в узагальненні та використанні отриманих знань у практичній діяльності цілеспрямована діяльність вчителя щодо формування в учнів позитивних мотивів навчання, організації сприйняття, осмислення висловлюваних фактів та явищ забезпечення вміння користуватися отриманими знаннями та вміннями отримувати знання самостійно 5 Цілеспрямована взаємодія вчителя та учнів у ході якої вирішуються задачі навчання учнів (Ю.К.Бабинський) саморозвиток викладання учіння
Реалізовуючи діяльнісний підхід до навчання: Навчаємо співпраці у груповій та колективній роботі, толерантності Застосовуємо лекційно-семінарську форму проведення занять в старших класах Пропонуємо учням різні форми роботи, заохочуючи самостійність Прагнемо зацікавити практичною навчальною роботою на всіх уроках, навіть на уроках вивчення нового матеріалу Вдосконалюємо систему самостійної роботи (варіативність, наростання складності робіт від репродуктивних до міні-проектів) Проводимо індивідуальну роботу з обдарованими дітьми ( предметні тижні, тижні науки філії МАН) Надаємо перевагу практичним та самостійним роботам навчального характеру з елементами творчості та застосування презентацій