На сьогоднішній день вчитель – це наставник, він направляє діяльність учня, допомагаючи йому, де це необхідно, та залишаючи його діяти там, де він це може зробити самостійно. Дана презентація створена для поетапної реалізації діяльнісного підходу.
Реалізація діяльнісного підходу до навчання в контексті впровадження сучасних технологій Дитина потребує діяльності весь час і втомлюється не від діяльності, а від її одноманітності та однобічності К.Ушинський
Номер слайду 2
Діяльнісний підхід Проблемне навчання Особистісно-орієнтоване навчання Розвивальне навчання Інтерактивні технології Метод проектів Створення ситуацій, що дають змогу поєднати можливості різних предметів для формування комплексу знань та умінь Застосування різноманітних методів спонукання учнів до праці та активної участі в процесі засвоєння знань Навчальний процес спрямований на розвиток пізнавальної діяльності учнів та її активізацію Спонукати учнів до творчої самостійної роботи по здобуванню знань та формуванню умінь і навичок
Номер слайду 3
Процес навчання: активна, послідовна, прогресивна та незворотна зміна психологічного статусу особистості на основі потреб у самовдосконаленні цілеспрямована, усвідомлена , активна діяльність учнів, що полягає у сприйнятті та оволодінні науковими знаннями, в узагальненні та використанні отриманих знань у практичній діяльності цілеспрямована діяльність вчителя щодо формування в учнів позитивних мотивів навчання, організації сприйняття, осмислення висловлюваних фактів та явищ забезпечення вміння користуватися отриманими знаннями та вміннями отримувати знання самостійно 5 Цілеспрямована взаємодія вчителя та учнів у ході якої вирішуються задачі навчання учнів (Ю.К.Бабинський) саморозвиток викладання учіння
Номер слайду 4
Дидактичні принципи діяльнісного методу принцип психологічної комфортності принцип творчості принцип варіативності принцип мінімакса принцип безперервності принцип цілісного уявлення про світ 1 2 3 4 5 6 29 принцип діяльності 7
Номер слайду 5
Реалізовуючи діяльнісний підхід до навчання: Навчаємо співпраці у груповій та колективній роботі, толерантності Застосовуємо лекційно-семінарську форму проведення занять в старших класах Пропонуємо учням різні форми роботи, заохочуючи самостійність Прагнемо зацікавити практичною навчальною роботою на всіх уроках, навіть на уроках вивчення нового матеріалу Вдосконалюємо систему самостійної роботи (варіативність, наростання складності робіт від репродуктивних до міні-проектів) Проводимо індивідуальну роботу з обдарованими дітьми ( предметні тижні, тижні науки філії МАН) Надаємо перевагу практичним та самостійним роботам навчального характеру з елементами творчості та застосування презентацій
Номер слайду 6
Посилення інтересу до навчання Підвищення професійної майстерності Зацікавлення учнів своїм предметом Задоволення в інтелектуальному розвитку Вчитель Відчутність реальних результатів своєї праці Залучення учнів до пошуку, досліджень
Номер слайду 7
Творче застосування знань Розвиток навичок мислення високого рівня Розвиток креативних здібностей Формування навчально-пізнавальної компетенції Учні Підготовка до олімпіад, конкурсів, науково-дослідницької діяльності Уміння працювати в команді
Номер слайду 8
На сьогоднішній день вчитель – це наставник, він направляє діяльність учня, допомагаючи йому, де це необхідно, та залишаючи його діяти там, де він це може зробити самостійно