Презентація "Речення з прямою мовою. 5 клас"

Про матеріал
Презентація допоможе дітям засвоїти розділові знаки у реченнях із прямою мовою. Містить різноманітні завдання та вправу "Мікрофон".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Речення з прямою мовою. Урок у 5 класіАвтор презентації: Молодець О. М., вчитель. Борівського академічного ліцею

Номер слайду 2

Поясни розділові знаки. Відкриває джміль фіранку,каже: “Доброго вам ранку!Як вам,бджілко, ночувалось? Чи дощу не почувалось?”

Номер слайду 3

Запам’ятай!Пряма мова — це передача чужого мовлення зі збереженням змісту, інтонації, лексичних і граматичних особливостей. Пряма мова складається з власне висловлювання та слів автора. Вони вказують, кому належить пряма мова

Номер слайду 4

Різні позиції прямої мови в реченні«Народи помирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову» , — писала Ліна Костенко. Ліна Костенко писала: «Народи помирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову».«Народи помирають не від інфаркту, — писала Ліна Костенко. — Спочатку їм відбирає мову».

Номер слайду 5

Розділові знаки у реченнях з прямою мовою. На письмі пряму мову беремо в лапки, а перше слово пишемо з великої літери. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, після них ставимо двокрапку. Приклад: У сестриці брат питає : «Куди хмарка відлітає?» Дідусь посміхнувся: «Зайчик хлібцем поділився».

Номер слайду 6

Слова автора після прямої мови. Якщо слова автора стоять після прямої мови, то перед ними ставимо знак питання, знак оклику або кому (залежно від виду речень), тире, а слова автора пишемо з малої літери. Наприклад:«Як тебе не любити, Києве мій!» — захоплено написав у 1962 році поет Дмитро Луценко.«Хто сьогодні черговий?» — запитав учитель.«Прийди подивитися на мої малюнки», — попросив Юрчик.

Номер слайду 7

Слова автора всередині прямої мови Пряма мова розірвана словами автора, то на початку і в кінці прямої мови ставляться лапки. Інші розділові знаки ставляться так:а) «П, — а, — п». «Еге, — догадалась Катря, — це ж у нас дитина знайшлася» (С. Васильченко).б) «П!? — а. — П...» «Прокинулась? — одказала баба. — Буде тобі забавка — будеш мати кого глядіти... » (С. Васильченко).в) «П! — а: — П!» «Я чув про це, — сказав він і додав: — А хто не чув!»

Номер слайду 8

Робота з підручником. Параграф 63 на стор. 179. Усно виконай вправу 486. Уважно прочитай правила на с. 179-180. Зверни увагу на розділові знаки у реченнях з прямою мовою. Запиши у зошит схеми (с.180). Письмово виконай впр. 488 (спиши речення, вставляючи пропущені розділові знаки).

Номер слайду 9

Прочитай віршик. Вкажи речення з прямою мовою. На шипшину шершень сів,Меду з’їсти захотів. А бджола сказала: “Ні!Мед дістанеться мені!”

Номер слайду 10

Конструюємо речення. Перебудуй подане речення так, щоб пряма мова стояла перед словами автора. Запиши речення в зошит. Бджола весела прогула: “Чому все сонечка нема?”

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Опрацюйте параграф 63 на с. 179-180. Прочитайте правила про розділові знаки в реченні з прямою мовою. Виконайте письмово впр. 488 (спишіть речення, вставивши пропущені розділові знаки).

Номер слайду 12

Вправа “Мікрофон”Пряма мова–це…Пряма мова завжди супроводжується…Слова автора у реченні з ПМ можуть стояти…Після слів автора перед ПМ ставимо…Якщо ПМ стоїть перед словами автора, ставимо такі розділові знаки…

Номер слайду 13

Дякую за увагу! Гарного вам настрою і доброго здоров’я!

pptx
Додано
2 листопада
Переглядів
116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку