Читання. Види читання. Мета читання.

Про матеріал
Розробка до уроку розвитку мовлення № 10. Читання. Види читання. Мета читання. 5 клас НУШ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

НУШ. За підручником Н. Голуб, О. Горошкіна. Вч. Української мови та літератури – Іл’їних О. М.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Розвиток мовлення 10. Читання. Види читання. Мета читання.5 клас НУШ

Номер слайду 2

Обери свій настрій Мій настрій сьогодні: хочу весну і тюльпани. Хочу знову літо

Номер слайду 3

Хто я на уроці?Здивована мавпочка. Мені цікаво,хочу дізнатися багато нового. Весела зебра. Мені завжди весело на уроках. Я позитивчик. Сонний ведмедик. Не хочу писати, не хочу читати,хочу спати!!!

Номер слайду 4

Читання — вид мовленнєвої діяльності, тісно пов'язаний як з вимовою, так і з розумінням мови. Це здатність сприймати, розуміти інформацію, яка відтворена певним способом (записана, надрукована тощо). Розрізняють такі види читання: Вголос. Мовчазне

Номер слайду 5

Читанню вголос зазвичай передує мовчазне. Тому перед тим, як озвучувати текст, спочатку потрібно його переглянути. Залежно від опрацьованого матеріалу та мети. розрізняють декілька видів читання: Ознайомлювальне читання. Мета — загальне знайомство зі змістом тексту, з’ясування його основної ідеї та проблеми, що висвітлених у ньому. У цьому випадку увагу приділяємо лише головному, тому, що є предметом пошуку, на деталі час не витрачаємо. Наприклад, такий вид читання ми можемо натрапити на вулиці, побачивши графіті на стіні чи афішу до нового мультфільму або переглядаючи стрічку новин у соціальних мережах. Поглиблене читання. Поглиблене читання. Цей вид передбачає, що під час читання ми будемо звертати увагу на деталі в тексті, будемо їх аналізувати й оцінювати. Наприклад, коли робимо уроки. Нам потрібно уважно прочитати завдання, щоб зрозуміти, як його виконувати. Читання-перегляд. Для попереднього знайомства й пошуку необхідної інформації. Наприклад, такий вид читання ми використовуємо при пошуку необхідної інформації в інтернеті. Ми розглядаємо різні джерела і шукаємо потрібні для проєкту чи реферату матеріали

Номер слайду 6

Читання - Сканування. Швидкий перегляд тексту з метою пошуку слова, факту, прізвища, назви. Наприклад, знайти інформацію про певну людину, тлумачення терміна, історичну подію тощо.

Номер слайду 7

Для розвитку читацької грамотності потрібно працювати з текстами різних типів: художніми й інформаційними. Художній – отримання насолоди від читання,набуття читацького літературного досвіду (оповідання,казки,легенди,вірші).Інформаційний – отримання інформації,розширення світогляду(статті,рекламні буклети,ділові листи,рекламний медіатекст).

Номер слайду 8

Практичний блок: Вправа. Вкажіть, який вид читання застосовують у кожній ситуації залежно від опрацьованого матеріалу та мети: Банер –Підручник з української літератури –Інтернет, щоб дізнатися, хто переміг у новому шоу –

Номер слайду 9

Чому корисно читати книги?То. П 10 переконливих причин почати читати заразhttps://readeat.com/blog/chomu-korisno-chitati-knigi. Перейдіть за посиланням та ознайомтеся з ТОП 10 причин почати читати зараз

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Текст для перевірки навички читання вголос Кому дістався бублик Хтось загубив маленького бублика. Першою побачила його жовтогруда синиця. Дзьобнула знахідку раз, вдруге і розчаровано пискнула — бублик був твердий, як камінь. Підлетіли два горобці. І теж не змогли скуштувати. За пташками із самої верхівки грубезної верби спостерігав старий грак. Отож він повільно злетів на землю. Горобці й синиці відступилися перед сильнішим і ображено залементували. Грак навіть оком не зморгнув на лайку дрібноти. Він діловито підійшов до бублика і дзьобнув його. Проте його довгий і міцний дзьоб бублика теж не розколов. Грак трохи подумав, тоді злетів на паркан, посидів там із хвилину і знов опустився до ласої знахідки. Взяв бублика у дзьоб і кинув у найближчу калюжу. Походив, очікуючи, поки бублик набрякне у воді, і, коли той пом'якшав, з'їв його з апетитом. Горобці від здивування аж оніміли. Грак важко змахнув великими крилами, описав дугу над калюжею і опустився на своє звичне місце на вербі. А вже звідти голосно крякнув. Мовляв, хто хоче їсти, той має метикувати. (С. Мацюцький, 158 слів)Запитання до тексту: 1. Хто перший побачив бублика?2. Чому синичка і горобчик не змогли поласувати знахідкою?3. Для чого грак кинув бублик у воду?4. Хто ж все-таки з'їв бублик?6. Яким був дзьоб грака? Підкресли слова.7. Хто виявився розумнішим – синичка чи грак?

Номер слайду 12

Види запису матеріалу. Фіксувати прочитане можна по-різному: Конспект -  це систематичний, логічно зроблений запис змісту всього тексту. Він об'єднує в собі всі інші види запису: виписки, плани, тези. Конспектування -один із найдокладніших видів запису. Слово «конспект» походить від латинського conspectus, що означає «огляд викладання». У правильно складеному конспекті,  як правило, виділено найголовніше в матеріалі, зосереджена увага на найбільш суттєвому. Виписки -це цитати чи короткий, близький до дослівного викладання змісту уривок тексту. Виписки дозволяють уникнути помилок та неконкретні при виступі.

Номер слайду 13

План  – це схематично записані, коротко сформульовані думки-заголовки, це «скелет» твору. Прикладом плану до книги є зміст, який дає уявлення про інформацію, що знаходиться в книзі. План як форма запису значно детальніше передає зміст частин тексту, ніж заголовок. План може бути простий, складний, цитатний. Складний план відрізняється від простого тим, що до всіх основних пунктів має ще й підпункти, які більш детально пояснюють зміст основних. Тези –  (від тезо грецькою – думаю, затверджую) – це основні положення тексту. Якщо в плані твору тільки називаються основні положення, то в тезах розкривається сам зміст цих положень. Тези містять більше інформації, ніж пункти плану, тези повинні бути обґрунтовані й доведені. Формулювання – чіткі й короткі. Анотація –коротка характеристика змісту книги чи статті. Реферат -  виклад якогось питання за одним або декількома джерелами з висловленням власного судження.

Номер слайду 14

Домашнє Завдання

Номер слайду 15

pptx
Додано
3 листопада
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку