Презентація результатів проектної діяльності з розділу « Проектування та виготовлення виробів, плетених гачком "

Про матеріал

Тема: Презентація результатів проектної діяльності з розділу

« Проектування та виготовлення виробів, плетених гачком »

Мета: систематизувати знання учнів, отримані на попередніх уроках;

поглибити знання з історії в'язаної іграшки, навчити їх виготовляти;

сприяти розвитку творчих здібностей, уяви, естетичного смаку;

формувати інтерес до предмета, розвивати цікавість до проектної діяльності, самостійність і вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, виховувати вміння економно використовувати матеріали;

пробудити в учнів віру в свої творчі здібності.

Форма проведення: ділова гра.

Наочність: зразки, ілюстрації виробів, вироби, виготовлені на уроках, рекламні наробки учнів.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Перегляд файлу

                              

Тема: Презентація результатів проектної діяльності з розділу

 « Проектування та виготовлення виробів, плетених гачком »

 

Мета: систематизувати знання учнів, отримані на попередніх уроках;

 поглибити знання з історії в’язаної іграшки, навчити їх виготовляти;

 сприяти розвитку творчих здібностей, уяви, естетичного смаку;

формувати інтерес до предмета, розвивати цікавість до проектної діяльності, самостійність і вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, виховувати вміння економно використовувати матеріали;

 пробудити в учнів віру в свої творчі здібності.

Форма проведення: ділова гра.

Наочність: зразки, ілюстрації виробів, вироби, виготовлені на уроках, рекламні наробки учнів.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 

Хід заняття

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Створення позитивного психологічного настрою

 

 Зберіть усі знання і сили,

 Згадайте все, що ви учили.

 Свою ви тему розкривайте,

 Та все цікаво викладайте.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

 

Ми живемо в місті, великому місті Кривий Ріг. Тут навчаємось, працюємо.

А відпочивати любимо на природі, виїжджаємо за межі міста в парки, заповідники. При цьому ми споглядаємо за тваринами, комахами, птахами, милуємось на сонечко. І наша душа відпочиває. Якщо є така можливість, торкаємось домашніх тварин, птахів, гладимо їх ( слайд «Доторкнись до природи»).

Коли повертаємось додому, нам хочеться зберегти те відчуття  м’якості, теплоти, спокою. І ми беремо в руки іграшки, які нагадують нам, що ми єдині з природою, що ми можемо зберегти її в себе вдома. Тому всі ( й дорослі й малі) так полюбляють іграшки. А вони можуть бути різними: з тканини і ниток, з паперу та бісеру, з деревини та хутра тощо ( слайд « Іграшки з різних матеріалів»).

В цьому семестрі ми навчалися плести гачком і виготовляти іграшки. У більшості своїй вони нагадували нам щось тепле, живе, приємне на дотик. Для цього ми використовували нитки, які вже були в застосуванні. І таким чином економили природні ресурси.

А ще нам дарувала радість думка, що все це можна зробити своїми руками.

( слайд  « Зв’яжи іграшку своїми руками»).

 

Сьогодні ми підводимо підсумки вивчення теми « Проектування та виготовлення виробів, плетених гачком». До цього уроку ви готувались впродовж багатьох занять. Тому сподіваюсь на ваші правильні відповіді, активність, кмітливість, взаємоповагу.

 

Гра « Підказка»

 

На екрані ви бачите зображення предметів та інструментів, назву яких треба пояснити класу. ( Слайд)

 

Відповіді:

Клубок ниток – намотується у формі кулі, використовується для плетення.

Гачок – інструмент для плетення, в якого є борідка.

Серветка – круглий виріб для прикрашання стола, сплетений гачком

Схема – це набір впорядкованих умовних позначень для в’язання виробу

(серветки).

Ножиці – інструмент для відрізання ниток.

Лінійка – інструмент для вимірювання.

Голка – інструмент для зшивання деталей.

 

У процесі знаходження відповідей, обговорюємо можливість вторинного застосування ниток, способи надання їм належного стану.

 

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТВОРЧИХ ВИРОБІВ УЧЕНИЦЬ

 

Зараз я  пропоную вам повторити теоретичну частину проекту.

 

  1. Кросворд «Хто швидше»

 

 

 

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Назва гачків, довжина яких 35 - 40 см.
  2. Частина гачка, за діаметром якої визначають  його характеристику.
  3. Одна з частин гачка, яка не відіграє під час роботи значної ролі.
  4. Гачки розрізняють за ... тобто за діаметром головки гачка.
  5. Назва гачків, довжина яких 12 - 15 см

 

 

Відповіді:

1. Довгі.   3. Ручка.   5. Короткі.

2. Головка.  4. Номер

 

Для в'язання використовують інструменти багаторазового використання (гачки, ножиці, лінійка). Охайне ставлення до них – запорука економного використання матеріалів.

 

  1. Гра «Вірю не вірю»

 

Повторимо правила техніки безпеки праці.

Якщо ви згодні з наведеним твердженням, підніміть руки в гору. Якщо не згодні – витягніть руки перед собою.

 

  1. Під час в’язання сидіти прямо, не напружуючись і не сутулячись; спиною опиратися на спинку стільця.
  2. В’язання тримати на відстані 30 – 35 см від очей, періодично виконувати гімнастику для очей.
  3. Забезпечити достатнє освітлення робочого місця; світло має подати зліва.
  4. Гачком працювати обережно, не розмахувати ним у повітрі і не підносити близько до обличчя.
  5. Лікті під час роботи тримати опущеними.
  6. Клубок ниток розмістити у коробочці так, щоб він легко розмотувався.
  7. Після закінчення роботи гачок заховати у шкатулку. Вимкнути освітлення.

 

  1. Вікторина «Знаю не знаю»

 

Пропоную написати письмовий диктант з відповідями «Так» або «Ні».

 

  1. Гачок для плетення повинен бути дуже гострим. (Ні)
  2. Номер гачка – це діаметр його головки в мм. (Так)
  3. Роботу над виробом починають із вибору гачка. (Ні)
  4. Плетення починається зі стовпчика без накиду. (Ні)
  5. Плоскі деталі можна в'язати  горизонтальними рядками, по колу та по спіралі. (Так)
  6. Вироби з тонкої пряжі можна плести товстим гачком. (Ні)

 

Діти працюють в парах, перевіряють  диктант один в одного. 

 

  1. А чи знаєте Ви...?

 

Наші учні багато читають довідкової літератури, уміють користуватися Інтернетом. Тому це завдання допоможе виявити цікаві факти.

Переглянемо презентації: «Плетення гачком», «Амігурумі».

 

Фізкультхвилинка

 

Під час в’язання людина сидить нерухомо і тому потрібно періодично  розминати тіло – дбати про своє здоров'я.

 

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

 

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони.

Плесніть діти кілька раз.

За роботу - все гаразд!

 

  1. Конкурс « Розумниці»

 

Дайте відповіді на запитання у швидкому темпі.

 

  1. Які вироби можна виготовити гачком? (Серветки, шкарпетки, іграшки,        сувеніри, шапки, шарфи, рукавички ...)
  2. Яку форму можуть мати вироби, в’язані гачком? (плоску – кола, квадрата, багатокутника, трикутника; об’ємну – конуса, кулі, циліндра.)
  3. З яких частин складається гачок? (Головка, борідка, плоска частина, ручка.)
  4. Як добирають номер гачка для в’язання? (Нитка повинна бути у два рази тоншою від діаметра голівки гачка)
  5. Як правильно треба зберігати гачок? (У шкатулці, робочій коробці.)
  6. Як називається елемент в’язання, який утворюється  лише з повітряних петель? (Ланцюжок)
  7. Як плетення гачком впливає на здоров’я людини? (Завдяки рельєфній поверхні в’язаного полотна масажуються нервові закінчення на пальцях, що стимулює роботу головного мозку)
  8. У якому вигляді можна зобразити майбутній в’язаний виріб? (Схема, словесний опис)
  9. Для чого в’яжуть петлі підйому? (Щоб краї в’язаного полотна не стягувалися й усі ряди були однакової висоти)
  10. Наведіть приклади умовного позначення елементів в’язання.

     (О – повітряна петля, + стовпчик без накиду ...)

  1.  Які матеріали використовують для в’язання гачком? (Нитки: бавовняні, льняні, вовняні, шовкові, синтетичні)
  2.  Що називається ведучою петлею? (Остання петля, розміщена на гачку)
  3.  Від чого залежить кількість петель підйому? (Від висоти ряда)
  4.  З яких матеріалів виготовляють гачки? (З металу, пластмаси, деревини)
  5.  З чого розпочинається робота над виробом? (Вибирається модель виробу, нитки та вид узору, а потім гачок)
  6.  Яким за рахунком рядом є ланцюжок з повітряних петель? (Нульовим  його під час в’язання не рахують)
  7.   До якого виду мистецтва належить плетення гачком? (Декоративно- ужиткового мистецтва)
  8.  Що називається накидом? (Це нитка, накинута на гачок, коли на ньому є ведуча петля або петля підйому)
  9.  З якою метою і як зменшують кількість петель? (Для зменшення ширини виробу, пропускаючи петлі нижнього ряду)
  10.  Які елементи фурнітури можна використовувати вдруге для виготовлення іграшок? (Ґудзики, гачки, намисто, бісер, тощо)

 

  1. Презентація творчих виробів учениць

 

І ось ми підійшли до найцікавішого. Ви не просто навчилися плести гачком й виготовляти іграшки. Ви виконали творчі проекти, які складалися з чотирьох етапів. Давайте їх пригадаємо:

- організаційно-підготовчій;

- конструкторський;

- технологічний;

- заключний.

У процесі роботи ви склали портфоліо- документацію з виготовлення вашої м’якої іграшки. А іграшка може бути товаром? Так. Може колись ви будете їх виготовляти та продавати.

Для того, щоб товар дійшов до споживача, його треба рекламувати. Слово «реклама» походить від французької мови, це оголошення про товар чи послуги у формі, найбільш здатній привернути увагу людей. Засоби можуть бути різноманітними. Давайте подивимось вашу рекламу.

 

  • учні висловлюють свої думки, називають варіанти, що виріб може бути подарунком, прикрасою, предметом користування в побуті, товаром для продажу.
  • Учениця повинна довести, що її виріб найкращий, що у виконанні роботи вона залишила часточку своєї душі, тепло своїх рук.
  • Учням, які презентують свої вироби, ставлять запитання:
  1. Яким способом виготовлений виріб?
  2. Які елементи в’язання використовувалися?
  3. Чи були ускладнення під час роботи?
  4. Які додаткові матеріали та інструменти знадобилися?
  5. Скільки часу потрібно на виготовлення виробу?
  6. Якою може бути орієнтовно ціна виробу?
  7. Що далі відбудеться з виробом, яка роль йому відведена?
  8. На яких етапах роботи ми мали можливість ще зекономити матеріальні та енергетичні ресурси?

 

  1. «Як працював, такий і врожай зібрав»

 

Давайте заповнимо картку оцінювання виробу.

 

Учениці працюють в парах, оцінюючи етапи портфоліо, вироби один одного. Підсумовуються бали за усі усні відповіді та  портфоліо. Виставляються оцінки.

 

  1. РЕФЛЕКСІЯ

 

Аукціон. Ділова гра

 

А. Вибери іграшку, яку б ти хотіла купити, але не свою. Обґрунтуй свій вибір.

Б. Дай відповідь на запитання:

 1. Чи досягла очікуваних результатів?

 2. Чи відповідає готовий виріб задуму, розробленим критеріям?

 3. Які орієнтовні матеріальні затрати?

 4. Яка орієнтовна вартість виробу порівняно з вартістю таких виробів у художніх салонах, на ринку?

 5. Які труднощі виникли під час виконання творчого проекту, шляхи їх подолання?

 6. Якби я знову починала виконувати цю роботу, то використала б такі вторинні матеріали...

 

Заключний інструктаж

 

  1. Оцінка виконаних робіт:
  • збір карток оцінювання;
  • оцінювання творчих проектів.
  1. Подяка найбільш сумлінним ученицям.
  2. Створення виставки кращих робіт (останнє фото).

 

 

 

doc
Додано
30 березня 2018
Переглядів
1507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку