РИМСЬКЕ ПРАВО ПРАКТИЧНА РОБОТА № 5 Підготувала: Демчук Мар'яна Сергіївна
Номер слайду 2
Як часто в повсякденному житті ви маєте справу з правовими нормами?
Номер слайду 3
Римське право — система загальнообов'язкових правил поведінки, встановлених Римською державою (царського, республіканського періодів і періоду імперії). Розвиток римського права охоплює понад тисячу років, від Законів дванадцяти таблиць (451-450 рр. до н. е.) до римського цивільного права імператора Юстиніана І. Римське право послужило основою правових систем у континентальній Європі, а також в Ефіопії та найдавніших європейських колоніях.
Номер слайду 4
Норми Римського права. Нікого не виправдовує незнання закону. Ніхто не може бути покараний двічі за той самий злочин. Ніхто не може бути суддею у власній справі. Треба вислухати і протилежну сторону. Під час війни закони мовчать. Закон ухвалений і встановлений для всіх і заради блага всіх. Благо народу — вищий закон. Договори треба виконувати. Діємо: практичні завдання
Номер слайду 5
1. Які норми римського права зберегли свою актуальність сьогодні? Поясніть ці положення на прикладах із життя.2. На вашу думку, чи будуть ці норми актуальними через 1000 років?ДАЙТЕ ВІДПОВІДЬ
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Цицерон згадував, що коли він був хлопчиком, то школярі «Закони дванадцяти таблиць» учили напам'ять. Чи варто, на вашу думку, використовувати цей приклад у сучасних школах для ознайомлення учнів із правовими нормами? Як ви розумієте висловлювання Цицерона: «Знання законів полягає не в тому, щоб пам'ятати їхні слова, а в тому, щоб осягнути їхній сенс». ПОМІРКУЙМО
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Рабів у Давньому Римі вважали річчю, і вони не мали прав. Але в привілейованому становищі перебували раби 83 цінних професій, освічені раби, наприклад, висококваліфіковані кухарі, педагоги, ювеліри, поети, художники, юристи. Володарі цих рабів їх оберігали, оскільки вартість їхня була дуже високою. Чим життя рабів, які перебували в привілейованому становищі, відрізнялося від становища рабів, які працювали в сільському господарстві, каменярнях, на будівництві доріг? Що спільного було в їхньому становищі?Пізнавально й цікаво
Номер слайду 12
ОПРАЦЮЙМО МАТЕРІАЛ ПІДРУЧНИКА НА СТ.185 ТА ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА НАСТУПНІ ПИТАННЯПОМІРКУЙМО З римського права
Номер слайду 13
Номер слайду 14
З римського права. Чи все населення Давнього Риму було рівним перед законом і могло захистити свої права?ЗАПИТАННЯ
Номер слайду 15
1. Визначте, з яких груп складалося населення Риму.2. Що означало — бути громадянином Риму?3. Що таке право вето, у яких випадках і ким воно застосовувалось?4. За якими ознаками населення Риму отримувало права? Чи справедливим був такий розподіл? Які наслідки цього явища?Діємо: практичні завдання
Номер слайду 16
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОПРАЦЮВАТИ ПАРАГРАФ 49 ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ