Презентація «Різноманітний світ рослин. Дикорослі й культурні рослини» до уроку "Я досліджую світ" у 1 класі
Хвилинка релаксаціїЯк ви думаєте діти, який настрій у Хібукі сьогодні? Чому радісний/сумний? Що ми можемо зробити, щоб йому було веселіше? Давайте разом виконаємо вправу! Виглянуло сонечко (підняли руки вгору)Подув легенький вітерець (терти долоні)Іду на галявину (рухи ходи)На галявині ростуть квіти (показуємо квіти)Над квітами літають метелики (махаємо руками як крильцями метелики)Пішов дощик (кап, кап, кап), пішов іще сильніше (кап, кап, кап)І мені довелося йти під дощем (рухи ходи).
Розгадайте загадки- З-під снігу розквітає, раніше всіх весну зустрічає. (Пролісок)- Посадили зернятко – виростили сонечко. (Соняшник)- Багато суконь, багато хрускоту. Як звуть її? (Капустою)- В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (Морква)- Має шкір сім, витискає сльози всім. (Цибуля)- На городі молода пишні коси розпліта, у зелені хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)- Зимою спить, а влітку шумить. (Дерево)
Люди здавна використовують рослини. Рослини можуть годувати людей - це плоди фруктових дерев, злакові культури, овочі, гриби. Рослини можуть одягати людей, тобто стати матеріалом для виготовлення одягу. Основні матеріали, для виготовлення одягу: льон, бавовна, коноплі. Рослини можуть лікувати людей, входити до складу ліків. Лікарські рослини ще з минулих століть успішно використовували наші предки для лікування різної хвороби. Рослини слугують матеріалом в промисловості. Наприклад, вони можуть давати нам багато корисних речей, таких як: меблі, паливо, будівельні матеріали.
На жаль, господарська діяльність людей змінює умови життя рослин. Наприклад, на місці лісу люди будують завод або риють кар’єр, на місці лугу влаштовують ферму. Багато дикорослих рослин гине. Так поступово людина нібито наступає на природу. Людина завдає шкоди рослинам:✵ господарською діяльністю;✵ збиранням букетів;✵ витоптуванням.
Просте питання (Що?, Де?, Як?)Яка роль рослин у природі?Інтерпретуюче питання (Чому?)Чому люди повині охороняти природу?Практичне питання (Як ми можемо …?)Як ми можемо допомагати природі?Оціночне питання (Порівняння)Чи дотримуєтесь ви правил поведінки у лісі?Творче питання (З часткою «б»)Що б ви зробили для охорони природи?Уточнююче питання (Наскільки я зрозумів …) Я можу помилитися, але, здається культурні рослини ростуть у лісі?
ІV. Підсумок уроку. Гра «Так чи ні» (Якщо ТАК, то діти плескають у долоні, НІ- тупають ногою)- Дерева, кущі, трави – рослини?- Айстра – це кущ?- Дерево має стовбур?- Кущі нижчі за трави?- Рослини прикрашають довкілля?- Калина, смородина, малина – трави?- Чи потрібно оберігати рослини?