Урок ЯДС "Повітря. Властивості повітря"

Про матеріал
Урок - дослідження для вчителів 1 класів. Містить прості та зрозумілі досліди для дітей 6-ти річного віку.
Перегляд файлу

Тема: «Повітря. Властивості повітря.»

            

          

Мета: з’ясувати властивості повітря і значення 

 повітря в природі; вчити дітей досліджувати властивості повітря, фіксувати й  аналізувати результати; виховувати  пізнавальний інтерес до   вивчення природи, здатність спілкуватися  в процесі спільної роботи.

Обладнання: ілюстрації, повітряні кульки, презентація, склянка з  водою,      грудочка  землі,  емкості з водою, трубочки.

                                               Хід уроку

І. Організація класу

     Продзвенів уже дзвінок,

     Всі сідають на  урок.

Тож і ми часу не гаєм,

Працювати починаєм!

    

ІІ. Хвилинка спостережень

  • Яка пора року за вікном?
  • Який стан неба?

 

  • Яке сьогодні число і місяць?
  • Чи був сьогодні вітер?
  • А опади?

ІІІ. Мотивація  навчальної діяльності.  

 

 

  1. Розповідь учителя
  • Сьогодні зранку, прийшовши до класу, я помітила незвичайну гостю.

Нашу гостю дуже люблять діти. Вона кругленьку форму  має, коли надмеш, тоді літає.

Так, наша гостя – це  повітряна кулька.

  • Вона буде спостерігати за тим, як ви будете працювати на уроці.
  • А про що ми будемо говорити на уроці ви дізнаєтесь після того, як відгадаєте загадки котрі підготувала для вас наша гостя .

Загадки

Послухайте загадки:

  1.  Без чого людина
    Не проживе і п’яти хвилин? (повітря)
  2. Що це? Воно таке велике, що займає цілий світ,
    Воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде.
    (Повітря)

Так, це повітр'я!  Отож, тема  нашого уроку:

   Повітря. Його властивості. Сьогодні ми будемо досліджувати  його і визначимо, чи потрібне повітр'я  для життя тваринам і рослинам, яке воно на смак, чи має колір та аромат. Дізнаємося , чи впливає воно на здоров’я людей.

 ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя, яка супроводжується показом слайдів.
  • Повітря належить до неживої природи.

 Наша планета Земля закутана, мов ковдрою товстим шаром повітря. Цей шар називають Атмосферою. Він захищає нашу планету від холодного космосу, та пекучих сонячних променів.

Повітря – це природна суміш газів, яка складається з 78% азоту, 20% кисню, 1% вуглекислого газу.

 А де ж знаходиться повітря?

Давайте разом дослідимо.

Дослід 1.
—     Покладемо на край столу
дрібні папірці і змахнемо над ними зошитом.
—    Що сталось з папірцями? (Злетіли зі столу.)
—    Чому папірці злетіли зі столу? (Змахнувши зошитом, ми сколихнули повітря, а повітря “зіштовхнуло " папірці.)
—    Переконайтеся, шо навколо нас є повітря.
—    Помахайте зошитом або віялом біля обличчя. Що відчуваєте? (Легенький вітерець.)
Чому утворився вітерець? (Ми сколихнули повітря. Вітер — це рух пові-тря.)

Дослід 2

Отже ми дізналися про те, що рух повітря - це вітер. 

А тепер давайте дослідимо колір повітря.

Для цього я пропоную вам взяти пакетики, що лежать у вас на партах та наповнити їх повітрям.

Тепер затискаємо отвір пакетика. Що ми помітили , чи змінився колір прозорого пакетика?

-Чому?

—    Подивіться довкола.
—   Чому ми бачимо  один одного крізь повітря? (Повітря — прозоре.)
—    Чи бачимо ми повітря? Чому? (Ми не бачимо повітря, тому що воно безбарвне, прозоре.)
Спробуйте стиснути пакетики. (Повітря намагається зайняти увесь доступний простір, воно пружне.)

 Дослід 3

-А тепер відкрийте пакетики і дослідіть , чим пахне  повітря ?

-Так, воно не має запаху.

Дослід 4

Візьміть трубочку, помістіть її до склянки з водою та подуйте.

-Що ви помітили ?( з`явились бульбашки, котрі піднімаються )

- Ці бульбашки і є повітря.

-А якщо повітря піднімається вгору , то це означає що воно легше за воду.

Щоб підтвердити це, пропоную вам взяти кульку наповнену повітрям та опустити її в миску з водою.

-Чи потонула кулька ?

- Чому?(вона наповнена повітрям, а повітря легше за воду).

Дослід 5

А тепер давайте затамуємо подих та спробуємо не дихати.

  • Що ми помітили ?
  • То чи потрібне повітря людині? Чи може людина прожити без повітря?

Повітря оточує нас з  усіх боків. Воно потрібне всім живим організмам : людям, тваринам, рибам…

Дослід 6.

Опускаємо в банку з водою грудочку землі.

Що ви бачите? Із води виходять бульбашки повітря.

Отже , навіть у найменших шпариночках землі міститься повітря, воно заповнює все довкола.

Виявляється, що повітря не тільки нас оточує, а воно є в ґрунті, у піску, у воді.

V. Фізкультхвилинка 

Бесіда

  • Скажіть, будь-ласка, чому взимку шерсть у тварин робиться густою, а ми одягаємо хутряну шапку та шубу? Повітря знаходиться між волосками тканини хутра і не пропускає тепло нашого тіла.

  VI. Продовження роботи над темою уроку. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів

  1. Гра «Незакінчені речення»

Повітря належить до природи... .
—    Повітря є ... .
—    Повітря не має ... і ... .
—    Повітря займає ....
—    Рух повітря — це ... .
2.    Робота в зошиті 
3.    Робота в групах з дидактичними картками.

                                                                 

VІІ. Підсумок уроку

1.Гра «Так чи ні?»

Діти плещуть у долоні, якщо твердження правильне.

— Повітря є всюди.     (Так)

— Повітря білого кольору.    (Ні)

— Вітер — це рух повітря.     (Так)

— Рослинам повітря потрібне?

— Брудне повітря корисне.(Ні)

— Повітря не має запаху.(Так)

— Приміщення  потрібно провітрювати.(так)

2.Мікрофон

 

 

 

                                                                    

 

doc
Додано
19 березня 2023
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку