Опис — детальне відтворення предмета та його частин. Пейзаж — опис природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі за допомогою різних засобів: епітетів, порівнянь, метафор тощо. Літературний пейзаж, на відміну від малярського, відтворює також рухи, звуки, запахи й т. ін. Етюд (З франц. — вправа, вивчення) — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, в якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, нерідко на тлі співзвучного пейзажу. Порівняй!Який жанр найкраще відтворює внутрішній стан людини?
Номер слайду 3
Літературний етюд — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, в якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, нерідко на тлі співзвучного пейзажу. Отже…
Номер слайду 4
До особливостей етюду належать: Коротка форма. Передача почуттів, емоцій, вражень автора. Велика кількість художніх засобів
Номер слайду 5
Слова, вжиті у переносному, образному значенні для уточненої характеристики явища. Тропи дають можливість влучно і лаконічно розкрити сутність будь-чого. Виділяють тропи прості – епітет і порівняння та складні – метафора, алегорія, іронія, гіпербола, літота, синекдоха. Пригадаймо!Тропи
Номер слайду 6
Епітет. Простий троп, художнє означення, прикметник, вжитий у переносному значенні для найточнішої характеристики явища. Порівняння. Простий троп, пояснення одного явища через подібне за допомогою єднальних сполучників як, мов, наче, ніби. Метафора. Складний троп, інакомовлення, розкриття суті одного явища через подібне. Персоніфікація. Вид метафори: уподібнення неживих предметів чи явищ природи людським якостям, олюднення їх (а уособлення — оживлення їх).
Номер слайду 7
Зима (чарівна, білосніжна, пишна, велична);Сніг (іскристий, сріблястий, всипаний самоцвітами, незайманий, чистий);Небо (прозоре, нахмурене, усміхнене);Тиша (зачарована, зимова, казкова, мертва);Дерева (сонні, мовчазні, опушені інеєм, казкові, замріяні, задумані, засніжені)Підберіть власні епітети до слів
Номер слайду 8
Давайте позмагаємося! Хто з вас підбере найкращий троп?Доповніть подані речення епітетами, метафорами, порівняннями, персоніфікаціями. Десь неподалік сумувала … береза. На … дереві метушилася … синичка. Небо, ніби…Сніжинки падали, немов …… зима вкрила …. землю ….. килимом.
Номер слайду 9
Які зміни у природі відбулися з приходом зими?Чому саме відбулися такі зміни?Яке небо взимку?А яке сонце?Які стоять дерева? Вони розмовляють взимку?Про що вони мріють?Чому взимку мало птахів?А які птахи є взимку в нашій місцевості?Які кольори використовує Зима-художниця?Зимовий настрій…Який він?Працюймо разом!
Номер слайду 10
Зима малює…
Номер слайду 11
Етюди Зими-художниціЯкі ти відчуваєш звуки?Якими фарбами малює Зима?
Номер слайду 12
Які у тебе емоції?Тобі подобається зима?
Номер слайду 13
Створюємо власний етюд!Передай емоції і враження. Добери заголовок. Тип мовлення – опис. Використовуй тропи. Уявляй і фантазуй. Не забувай, що етюд – це лише момент. Зумій передати кольори і звуки
Номер слайду 14
Люби природу не як символ Душі своєї,Люби природу не для себе,Люби для неї. Максим Рильський