Презентація до уроку "Робота з історичними джерелами" яскраво доповнить ваш урок. Вона присвячена козацькому періодові в історії України, загалом, та Богдану Хмельницькому - гетьману України (1648-1657 рр.), зокрема.
Тема: Робота з історичними джерелами. Минуле вчить сьогодення не повторювати помилок у майбутньому. Л. Леоновrrrrrrrrrr
Номер слайду 2
Мета:навчальна: поглибити знання учнів про козацький період;розвиваюча: розвивати навики роботи з історичними джерелами, формувати критичне мислення;виховна: виховувати любов та повагу до історії своєї країни.rrrr
Номер слайду 3
Дидактична гра «Історичне лото»
Номер слайду 4
Робота з картою«Прочитай мене»Запитання та завдання. Назвіть визначні перемоги козацького війська в 1648 р. Біля яких міст відбулися битви козацького війська з польською армією в 1649-1652 рр. З якими державами межувало Військо Запорозьке?Яке місто було столицею козацької держави за часів Богдана Хмельницького?
Номер слайду 5
Історичний телефон740-596-189-312
Номер слайду 6
Пам’ятка «Аналіз писемного джерела»1. Хто автор документа? Що можна сказати про його соціальний статус,позицію? Чи є він учасником подій, які описує? Чиї інтереси захищає?2. Коли написано джерело? Як це випливає з його змісту?3. Де відбуваються події, про які йдеться у джерелі? Як це випливає з йогозмісту?4. Які факти зображені в документі? Яку інформацію він нам дає? Якіможна зробити висновки?5. Для кого і з якою метою створено цей документ?6. Про що у ньому не сказано? Як він співвідноситься з іншимиджерелами?7. Міра нашої довіри до нього.8. Значення джерела.
Номер слайду 7
Аналіз візуального джерела 1. Що зображено?2. Коли відбувається подія? З чого це випливає?3. Коли створене і з якою метою?4. Де відбувається подія? Характерні ознаки місця? Яке це має значення?5. Характеристика зображених осіб.а) До яких соціальних груп і типів належать?б) Чому такий склад учасників?6. Яка позиція автора?7. Наскільки повно відображає тенденцію, явище тощо?8. Власне ставлення.
Номер слайду 8
Пам’ятка аналізу картини1. Як називається картина?2. Хто є її автором? Що ви знаєте про його творчість?3. До якого жанру живопису належить?4. Опишіть картину за такими запитаннями:- Що на ній зображено?- Які художні засоби і кольори використано художником? Чому саметакі?- Чи є тут зображення людей? Як вони зображені?5. Як ви думаєте, яка головна ідея цього твору? Що хотів показатиавтор?6. Які думки та почуття викликає у вас ця картина?
Номер слайду 9
rrr
Номер слайду 10
Пам’ятка аналізу пам’ятки історіїІ. Резиденція Богдана Хмельницького (м. Чигирин)1. Що таке резиденція?2. В якому місті знаходилася резиденція Б. Хмельницького?3. Опишіть будівлю.ІІ. Пам’ятник Богдану Хмельницькому (м. Київ)1. Де знаходиться пам’ятник Б. Хмельницькому?2. Хто є його автором?3. Опишіть зовнішність Б. Хмельницького.ІІІ. Музей Богдана Хмельницького (м. Чигирин)1. Що таке музей?2. Де розташований музей Б. Хмельницького?3. Опишіть споруду.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Пам’ятка-інструкція для дослідження відео. Опис:• Опишіть, що ви побачили, переглядаючи відео-ролик. Особливуувагу звертайте на деталі.• Які об’єкти потрапили на передній план, а які залишилися надругому?• Що робили, чим займалися люди, які потрапили в об’єктивкінокамери?Якщо центральною постаттю сюжету виявився відомий історичнийдіяч, спробуйте описати його зовнішність. Зверніть увагу на йогорухи, вираз обличчя.• Які деталі переглянутого сюжету вам запам’яталися найбільше?Чому?
Номер слайду 13
Інтерпретація:• 3 історією якої країни пов’язаний переглянутий вами відеосюжет?Що дало вам можливість зробити такий висновок?• До якого часу ви віднесли зняті кадри? Обґрунтуйте свої міркування!• Чи змінилося ваше уявлення про історичні події після переглядувідеосюжету? Якщо змінилося, то що саме і чому?• Що нового ви дізналися про історичні події, які були вам знайомі звивченого матеріалу?• Які емоції і почуття зафіксував кінооператор? Чому саме ці подіїзацікавили його передусім?• Якою ви уявляєте собі психологічну атмосферу історичної події,знятої кінооператором?
Номер слайду 14
Висновки й узагальнення:• Сформулюйте висновок, до якого ви дійшли після роботи звідеосюжетом. Спробуйте провести історичні паралелі. Зробітьузагальнення.
Номер слайду 15
Захист проектних робіт
Номер слайду 16
Дидактична гра «Снігова куля»Перший учасник гри називає ім’я, поняття, термін, які мають відношення до теми уроку. Наприклад, «козак». Це слово повторює наступний учасник гри і називає інше слово чи термін. Зрештою, утворюється довгий тематичний ланцюжок. Якщо учасник робить помилку або довгу паузу, він вибуває з гри. Переможцем стає учень, який побудував найдовший ланцюг. Один учень контролює правильність ланцюжків, що називаються. Гра дозволяє в захоплюючій формі запам’ятати складні для засвоєння терміни, назви, імена тощо.
Номер слайду 17
Паспорт історичного діяча
Номер слайду 18
Домашнє завдання. Початковий та середній рівні- Позначити на лінії часу дати, пов’язані з життям та діяльністю Б. Хмельницького. Достатній рівень- Написати статтю для дитячої енциклопедії «Богдан Хмельницький – гетьман України (1648-1657 рр.)». Високий рівень- Підготувати проект «Постать Богдана Хмельницького в українській літературі».