МЕТА РОБОТИ:залучення підростаючого покоління до вирішення проблеми забруднення навколишнього середовища;привернення уваги школярів до екологічних проблем селища, зокрема стихійних сміттєзвалищ; формування відповідального ставлення до довкілля через конкретні справи,ситуації, що є частиною повсякденного життя;розвиток екологічної культури школярів на основі залучення в практичну діяльність з поліпшення місцевого природного середовища; вироблення мотивів, потреб і звичок екологічно доцільної поведінки й діяльності.
ЗАВДАННЯ РОБОТИ:виявити місця санкціонованих та несанкціонованих сміттєзвалищ;дослідити проблему сміття у своєму населеному пункті та власному домі;проаналізувати структурний склад сміття на сміттєзвалищах;вивчити вплив місцевого підприємства на довкілля;усвідомити важливість розуміння проблеми «Сміття» та особистого внеску в її вирішення; показати значимість особистої відповідальності у вирішенні даної проблеми;запропонувати власні конкретні шляхи зменшення кількості сміття;розвинути систему інтелектуальних і практичних умінь із вивчення й оцінки стану та поліпшення довкілля своєї місцевості;організувати інформаційно-пошукову роботу учнів школи з означеної проблеми;залучити учнів школи до практичної діяльності через конкретні справи з поліпшення екологічної ситуації.
ОБ`ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ: санкціоновані та несанкціоновані сміттєві звалища селища; стан території та промислові відходи « Лезниківського кар’єру» , шляхи вирішення проблеми сміття; пам’ятка природи місцевого значення. ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ: структурний склад сміття та місце знаходження звалищ, їх вплив на довкілля та здоровۥя людини; небезпека від потрапляння в смітники поліетилену та батарейок живлення. МЕТОДОМ ДОСЛІДЖЕННЯ даного питання є вивчення відповідної наукової літератури, періодичних видань, власні дані спостережень за довкіллям селища, а також якісний, кількісний і порівняльний аналіз одержаних даних.
Питання для розгляду. РОЗДІЛ ІЕКОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ СМІТТЯ1.1. Сміття - проблема сучасності1.2. Дія побутових відходів на довкілля1.3. Проблема ліквідації сміття. РОЗДІЛ ІІДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ СМІТТЯ У СЕЛИЩІ ЧЕРВОНОГРАНІТНЕ2.1. Забруднення довкілля селища Червоногранітне2.2. Промислові джерела нагромадження відходів у довкіллі нашого селища2.3. Корисний та шкідливий поліетилен2.4. Небезпечна батарейка2.5. Загроза від спалювання опалого листя2.6. Реальні шляхи розв’язання проблеми Сміття учнями нашої школи2.7. Попередні результати роботи по зменшенню кількості сміттяr
«Армії найстрашніших ворогів збираються в повній тиші, і ніхто не слідкує за їх небезпечною силою. Їх все більше, і помилування від них не чекай. Спочатку на їх бік перейде все, що ми маємо, а потім і сама Земля буде належати тільки їм. У безлюдних місцях збираються загарбники, порівняно з якими Чингізхан і Наполеон – безпомічні діти. Ці місця називаються звалищами, ім’я цих ворогів – відходи!»
Зі 100 кілограм побутових відходів утворюється 15 кілограм ґрунту, потрібно задуматися над тим, куди зникають решта 85 кілограм! Із 100 одиниць взятої з природи речовини у готову продукцію переробляють лише 3 – 4 одиниці, а решта 96 – 97 знову потрапляють у природу у вигляді відходів;
Я вважаю, що для реального вирішення проблеми сміття потрібно :пояснювати людям гостроту екологічних проблем, зокрема сміття;організувати прибирання сміття з навколишньої території, свого під’їзду, очищення річок;вчитися збирати і сортувати сміття, учити цьому інших;звертатися до влади з листами протесту проти головних «шкідників» природи;у місцях відпочинку і на вулицях розміщувати сміттєві урни;не смітити;проводити компанію по боротьбі з відходами.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typeppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x
Властивості й застосування поліетилену ВластивостіГалузі застосування. Хімічна стійкість. Виготовлення деталей апаратів, що працюють в агресивному середовищі; виготовлення тари для зберігання хімічно агресивних рідин; виготовлення посуду та водогінних труб, антикорозійних покриттів. Водо - і газонепроникність. Виготовлення пакувальних матеріалів, плівки для теплиць Електроізоляційні властивостіВиготовлення ізоляційних матеріалів для електричного дроту
При спалюванні поліетилену у повітря вивільняється високотоксична речовина – діоксин, що руйнує імунну систему людини та спричиняє гормональні і ракові захворювання; Поліетиленові пакети в природі біологічно не розкладаються; Проковтнуті поліетиленові пакети – найчастіша причина смерті морських птахів і тварин, що плутають їх з їжею.
Ми реально можемо зробити деякі кроки для зменшення кількості використання поліетиленових пакетів:не купувати щоразу новий кульок, а користуватися багаторазовими торбами, або приходити в крамницю з власним пакетом;не викидати поліетиленові кульки, що все ж потрапили до нас – їх можна використати ще раз замість кульків для сміття;із пластикових пляшок можна виготовити: лійку-дозатор, умивальник, горщик для вирощування розсади, грілку…
Правила екологічної відповідальної поведінки. Використовуй вторинний папір, скло, метал, утилізуй їх. Повторно використовуй моторне масло, будь обережним із небезпечними відходами. Повторно використовуй упаковку для яєць і паперові пакети. Не користуйся одноразовими стаканчиками, тарілками та іншим начинням. Використовуй полотняні рушники замість паперових серветок. Користуйся паперовими пакетами для утилізації жиру під час приготування їжі. Віддай речі, якими не користуєшся, іншим. Поміркуй, як краще утилізувати залишки їжі. Відремонтуй поламану річ, замість того, щоб її викидати. Складай товари,придбані в магазині,в багаторазові контейнери,банки. Купуй на Новий рік тільки живу ялинку, тобто таку, яку потім можна висадити в грунт. Поцікався, куди скидають сміття від твого дому. Користуйся тільки пере зарядними батарейками. Не кидай сміття, прибери його біля свого дому, вздовж дороги, якою ідеш. Ставай організатором або учасником місцевого розпродажу або обміну іграшок. Розвивай екологічну свідомість.ppt_x
Учні школи допомогли селищу зробити чистішою його територію:під час осіннього прибирання очистили від сміття та опалого листя територію школи площею 1,02 га,вулиці Щорса та Ворошилова протяжністю 500 м;обрізали 5 кущів акації;виконали осінні роботи на шкільній клумбі,площа якої 0,01га;посадили 15 дерев; прибрано територія від сміття по периметру місцевої водойми протяжністю 400м;виготовили скриньку для збирання паперового сміття у школі;облаштували 13 годівничок для птахів із будівельних відходів;забезпечили трьох учнів школи зимовим одягом,який був у використанні інших школярів;поповнили фонд бібліотеки на 18 книжок і 10 журналів;за анкетуванням, викидання сміття у кожній родині зменшилося на 8 кг щотижня.
Правила поведінки у навколишньому середовищі для кожного громадянина України: Не захаращуйте території матеріалами, побутовими відходами та сміттям, відходами виробництва…Забороняється вивозити і звалювати сміття, харчові відходи, траву, гілки листя в непередбачуваних для цього місцях і, таким чином, робити сміттєзвалища. Не можна розводити багаття, спалювати сміття(гілки, побутові відходи тощо). Забороняється кидати сміття, недопалки, пластикові пляшки, папір, скляну тару на вулицях, лісі та інших місцях, а також спалювати їх. Повідомляти про порушення, що пов’язані з благоустроєм територій( у тому числі про горіння сміття), в районні управління екологічного напрямку.