Гра «Відгадай, хто я». Слова, які змінюються за родами, числами,означають назву предмета. Відповідають на питання хто? що? Іменники. Ці слова змінюються за числами, часами, мають пряме і переносне значення, називають дію предмета Відповідають на питання що робили? що роблять? Дієслова. Ці слова змінюються за числами, мають пряме і переносне значення, називають ознаку предмета. Відповідають на питання який? яка? яке? які? Прикметники. Ці слова вживаються з іменником, називають кількість предметів. відповідають на запитання скільки? котрий? Числівники. Ці слова служать для зв'язку слів у реченні, не відповідають на питання, у реченнях зв'язані з іменниками. Прийменники Учень, сонце, ранкове,друзі,…Холодний,запах,квітковий,малий,…Жадібний, оживає, дзюрчить, посмішають,…П’ять, перший, половина,…Два, на, у, я, біля, після…
…………… У наш край завітала рання весна. Знову прилетіли птахи. Розцвіли перші квіти - різнобарвні та ніжні. Природа оживає. Після дощу у небі з'явилася різнокольорова веселка. Вона має сім кольорів. Навколишній світ наповнюється ароматом весняного дня. Вправа 1. Прочитай текст. Придумай йому заголовок. Об’єднай виділені слова в групи за частинами мови. Запиши їх у колонки. Зразок:Іменники:……. Прикметники:……. Числівник: …….. Прийменники:……..
англійський науковець, природознавець,математик, творець класичної фізики Ісаа́к Нью́то́н Першим хто вивчив і виділив кольори у веселці був великий вчений Ісаак Ньютон. Спочатку він виділив у веселці всього п’ять кольорів. Але потім керуючись гармонією в музиці додав ще два. Насправді веселка складається з мільйонів кольорів, але людина бачить усього лише сім.1642р. -1727р. Цікаві факти
Греки думали, що веселка утворювала міст між небом і землею. . У Болгарії вірять, що якщо пройти в райдужну арку, то можна змінити стать майбутньої дитини. Вважається, якщо уві сні людина бачить веселку, то це до великої удачі. Веселка з’являється не тільки вдень, але і вночі. Цікаві факти. Бі́ла весе́лка, тума́нна весе́лка, або бі́ла ра́йдуга, тума́нна ра́йдуга Мі́сячна весе́лка, або мі́сячна ра́йдуга Місячна веселка. Водоспад Вікторія (Африка)
1 група Підкреслити іменники. Дзвенить краплинками листок, Веселка в небі − мов місток,З хмаринки сонце виглядає,Усміхається й питає:-Хто це добре працював? Веселку тут намалював, Такі ж яскраві кольори– Усі для літньої пори. 2 група Підкреслити прикметники. Хмарина тінню вкрила дерева у ліску, Веселка опустила відерця у ріку. Коромислом барвистим зігнулася від них, Сяйнула в хвилях чистих, на берегах крутих. Взяла вона водиці, і в полі край селаІ жито, і пшеницю з відерець полила. 3 група Підкреслити дієслова. Дощик сонечку всміхавсь,Лоскотав промінчик. А коли на землю впав,Враз став зовсім іншим. Посмішка вниз головою– Кольоровою дугою! Попрацюйте в групах. Перша підкреслює в тексті іменники, друга - прикметники, третя – дієслова,четверта –прийменники. 4 група Підкреслити прийменники. Хмарина тінню вкрила дерева у ліску, Веселка опустила відерця у ріку. Коромислом барвистим зігнулася від них, Сяйнула в хвилях чистих, на берегах крутих. Взяла вона водиці, і в полі край селаІ жито, і пшеницю з відерець полила.
Весняним ранком починається чарівне пробудження природи. Ще голі дерева шумлять своїми гілками, а пташки вже радісно співають у гніздах. У цей час все навколо нас перетворюється на справжній казковий світ. Сніг розтанув, і білий покрив прикрасився першими весняними квітами. Кожен кущ і кожна травинка виблискують яскравими кольорами, а високе небо підкреслює це своїм радісним блакитним фоном. Весна приносить з собою тепло та красу, радість та натхнення. Тепер діти можуть бігати та гратися на свіжому повітрі, досліджуючи усі дива природи, що оточують нас. Прочитай текст. Утвори від виділених слів прикметники, іменники та дієслова. Домащнє завдання.