Протягом уроку повторити та систематизувати вивчену тему; перевірити знання і вміння учнів виконувати додавання, віднімання, множення і ділення дробів, розвивати кругозір, логічне мислення, обчислювальні навички, усний рахунок, пізнавальну активність; виховувати культуру запису, мову, охайність, наполегливість, цікавість до математики.
ПРИГАДУЄМО 1 2 3 4 5 6 7 8 Число, записане під рискою дробу2. Одна з дій першого ступеня 3. Числа, зображені двома натуральними числами, відокремленими горизонтальною рискою 4. Число, записане над рискою дробу5. Дріб, у якого чисельник менше від знаменника6. Знаменник, до якого зводять дроби з різними знаменниками7. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник8. Дробову риску можна розуміти як …..
З історії дробів Історія виникнення дробів бере свій початок ще з ранньої стадії розвитку людини. Коли мисливці після полювання ділили між собою здобич, то нерідко доводилося стикатися з дробним діленням. Їм доводилося ділити 2 тварини на 3 мисливці. Ось і отримував кожний 2/3 здобичі. Крім цього, у стародавніх людей вже починали з'являтися потреби перерахування довжини, ширини, площі і т.д. А так як результат вимірювання не завжди був цілим числом, то почали з'являтися дробові числа.
2) 45=8∗ 510561832140 Яке число слід поставити замість *, щоб отримати правильну рівність?Натиснути кнопку з відповіддюstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on
У фізиці та хімії дроби використовуються при перетворенні формул та в обрахунках. Дроби потрібні в біології для розв’язування задач на схрещування осіб з різними ознаками. А ще: 1/12 маси тіла людини становить кров; ½ всієї крові міститься в кровоносних судинах; 1/5 у печінці; 4/25 у селезінці; 1/10 у підшкірних судинах; 3/50 л крові виштовхується за одне скорочення серця. Дроби необхідні для розв’язання географічних задач. Цікавим є те, що 3/4 земної поверхні покрито водою; 1/4 – суша; 1/8 – поверхня Землі на якій можна жити; 1/8 - пустелі, гори, ліси; 3/32 – місця , де можуть жити люди; 1/32 – поля, де вирощують врожай.
Задачі від вчителів 1. Задача вчителя біології Середня маса шестикласника становить 36 кг. Кров становить маси тіла дитини, а всієї крові міститься в кровоносних судинах. Яка кількість крові знаходиться у судинах?Розв’язання36 ∙112 = 3 (л) – всього крові у тілі дитини;3 ∙12 = 32 = 112 (л) крові міститься в крове- носних судинах. Відповідь: 112 л
2. Задача вчителя фізики Швидкість поширення звуку в повітрі становить 17/4 від швидкості поширення звуку у воді. З якою швидкістю поширюється звук у повітрі, якщо у воді він поширюється зі швидкістю 1500 м/с? Розв’язання1500 ∙174 = 6375 (м/с ) – швидкість, з якою поширюється звук у повітрі. Відповідь: 6375 м/с
3. Задача вчителя географії Площа суходолу на земній кулі приблизно дорівнює 150 млн. км2. Південна Америка займає 12%, а Африка – 20% суходолу. Яка площа вказаних материків?Розв’язання1) 12% = 0,12 150 ∙ 0,12 = 18 ( млн.км2) – площа, яку займає Південна Америка;2) 20% = 0,2 150 ∙ 0,2 = 30 ( млн.км2) – площа , яку займає Африка. Відповідь: 18 млн.км2; 30 млн.км2 .
Площа прямокутника дорівнює 𝟑𝟏𝟑см𝟐. Знайдіть периметр прямокутника, якщо одна з його сторін дорівнює 5 см. АВСD-прямокутника= 5см, 𝑺=𝟑𝟏𝟑𝒄м𝟐 1) 𝑺𝑨𝑩𝑪𝑫=а∙𝒃 𝟓 Дано: Знайти:𝑷𝑨𝑩𝑪𝑫 Відповідь: 𝑷𝑨𝑩𝑪𝑫=𝟏𝟏𝟏𝟑 cм. Розв’язання.𝒃=𝑺:𝒂=𝟑𝟏𝟑:𝟓= 𝟐𝟑 (см) 𝟏𝟎𝟑:𝟓𝟏= 𝟏𝟎𝟑∙𝟏𝟓= 2) 𝑷𝑨𝑩𝑪𝑫=𝟐а+𝒃= 𝟐(𝟐𝟑+𝟓)= 𝟐(𝟐𝟑+𝟏𝟓𝟑)= =𝟐∙𝟏𝟕𝟑= 𝟑𝟒𝟑= 𝟏𝟏𝟏𝟑 (см)